Mihin ammattiin kannattaa opiskella? Lääkäriksi?
Olen 21-vuotias nainen. Lääketiede kiinnostaa, kannattaisko opiskella lääkäriksi? Lääkärinä kiinnostaisi erikoistua ihotauteihin tai endokrinologiaan. Myös ensihoitaja ja lentoemäntä kiinnostaa... ja juristi ja hammaslääkäri.
Mitä teen? :D
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti juristiksi.
Itse ryhdyin turistiksi.
Jahas, kokoomuksen äänestäjä. Mikset kokeilisi jotain oikeasti riskialtista ja vaikeaa, mutta erittäin palkitsevaa? Kirjoittaminen, maalaustaide, musiikki, mikä ettei huorauskin?
Ammateissa ei ole vikaa, paitsi että lentoemäntä ei ole ensimmäinen valinta, jos koulu maistuu. Käy ensin lukio ja kirjoita pitkä matematiikka ja fysiikka, niin tiedät hiukan paremmin, mihin on mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, kokoomuksen äänestäjä. Mikset kokeilisi jotain oikeasti riskialtista ja vaikeaa, mutta erittäin palkitsevaa? Kirjoittaminen, maalaustaide, musiikki, mikä ettei huorauskin?
Tulihan se ensimmäinen kateellinenkin sieltä. :)
Missä noita opiskelupaikkoja myydään ja mitä maksaa, kun noin helppoa on, että voi vain valita?
Vierailija kirjoitti:
Ammateissa ei ole vikaa, paitsi että lentoemäntä ei ole ensimmäinen valinta, jos koulu maistuu. Käy ensin lukio ja kirjoita pitkä matematiikka ja fysiikka, niin tiedät hiukan paremmin, mihin on mahdollisuuksia.
Olen valmistunut lukiosta jo. Kirjoitin pitkästä matematiikasta ja fysiikasta molemmista M. Pystyn kyllä parempaankin, ehkä kannattaisi käydä korottamassa nuo?
AP
No pilkotaanko nuo ensin osiin? Lääketiet. lääkäri, ensihoitaja, hammaslääkäri. Sitten juristi ja lentoemäntä? - Aloitetaan nyt vaikka työtilanteesta. Itse tiedän lääkärien ja hammaslääkärien työtilanteen olevan hyvä ja lentoemännillä vaihteleva. Muista ei tietoa.
- Mikä siinä lentoemännöinnissä kiinnostaa? Asiakaspalvelu? Turvallisuus? Matkatyö?
- Mikä oikeustieteessä? Hyvä työtilanne taitaa ymmärtääkseni olla sopimusjuristeilla ja se vaatii todellakin siihen sopivan tyypin.
- Mikä lääketieteen ala kiinnostaa eniten? Ensihoito ja hammaslääketiede eroavat kuitenkin toisistaan ainakin yhtä paljon kuin endokrinologia ja ihotaudit muista.
Mieti mitkä osa-alueet ammateista koet mielekkääksi ja pyri löytämään se keskiosa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmistunut lukiosta jo. Kirjoitin pitkästä matematiikasta ja fysiikasta molemmista M. Pystyn kyllä parempaankin, ehkä kannattaisi käydä korottamassa nuo?
AP
No ämmähän on tosi hyvä tulos mutta korota vaan jos on tsäänssejä..Eipä siinä mitään menetäkään.
Biologiasta kirjoitin E. Ihmisbilsan kurssista 9.
- AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei kukaan täysjärkinen lähde lentoemännäksi, jos on kerta kirjoittanut M pitkästä matikasta ja fysiikasta. Katso ulkomaisia yliopistoja, mikäli lääketiede kiinnostaa esim. Virossa Tarto ja Latviassa Riika. Paljon motivoituneita suomalaisia opiskelijoita.
Mikä sinua kiinnostaa eniten (kuvittele tässä kohtaa, että kaikista töistä maksettais saman verran)? Missä olet oikeasti hyvä (matematiikka, käden taidot, kielet) ? Haluatko työskennellä yksin vai ihmisten kanssa? Mieti paljonko rahaa tarvitsisit vähintään kuukaudessa, että saisit sellaisen elintason, johon olet tyytyväinen? Siitä sitten ruksimaan ammatteja pois, jotka eivät täytä kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 21-vuotias nainen. Lääketiede kiinnostaa, kannattaisko opiskella lääkäriksi? Lääkärinä kiinnostaisi erikoistua ihotauteihin tai endokrinologiaan. Myös ensihoitaja ja lentoemäntä kiinnostaa... ja juristi ja hammaslääkäri.
Mitä teen? :D
Mitä haluat elämältäsi? Perheen? Paljon rahaa? Joustavat työajat? Matkustelua? Eläkkeelle nuorena vai ammatti jota voit tehdä vanhuksenakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan on paljon vaihtoehtoja. Tietysti haet yliopistoon. Tärkeintä on tehdä valinta ja opiskella. Kun nyt on runsaasti aikaa lukea pääsykokeisiin, niin lue vaikka kahteen. Samalla saat tuntumaa, mistä pidät eniten. Ihan väärää valintaa tuskin tulee tehtyä, kunhan haastat itsesi etkä valitse aivan liian helppoa ammattia. Lääkäreitä ja hammaslääkäreitä tarvitaan aina paljon, samoin ainakin teknillisen ja kaupallisen alan osaajia.
Ööh... Lääkäri, hammaslääkäri ja ensihoitaja käy jotenkin järkeen, mutta sitten nää lentoemäntä ja juristi taas sekoittaa aika paljon pakkaa. Sanoisin että lääkäriksi, kyllähän sitä lääkärinäkin voi työskennellä ambulanssissa (?) ja ainakin kaikki ensihoidon perusteet nyt täytyy lekureillekin olla tuttuja......ainakin toivottavasti.
Oot siis kirjoittanut bilsan, matematiikan ja fysiikan jo ja kaikki vielä hyvin arvosanoin? No eikö tuo ole ihan selvä tapaus, lääkikseen vaan. Noita aineita et oikiksessa tai lentokoneessa tarvitse.
Akateemikko amis kirjoitti:
Missä noita opiskelupaikkoja myydään ja mitä maksaa, kun noin helppoa on, että voi vain valita?
Ensikertalaiset pääsevät nykyään helposti minne vain.
Lentoemot ovat lähinnä tarjoilijoita, varmaan pidemmän päälle ikävystyttävä homma.
Ehdottomasti juristiksi.