Maisterihaku kauppiksesta toiseen!
Kokemuksia? Itse haluaisin vaihtaa Kuopiosta Aaltoon. Pääaineella ei niin väliä, kunhan pääsen sisään
Kommentit (39)
Itse Vaasassa ja mieluummin pysyn siellä ku tungen itteäni Hesaan. Pysy sääki vaa siellä Savossa. Oikee paikka sulle. Hesa hesalaisille jne.
Mä aion hakea nyt markkinointiin! Keskiarvo 4,62 ja työkokemusta taloushallinnosta ja finanssialalta 3 vuotta. Vähän pelottaa, kun ei oo suoraa markkinointiin liittyvää kokemusta...
Vierailija kirjoitti:
Itse Vaasassa ja mieluummin pysyn siellä ku tungen itteäni Hesaan. Pysy sääki vaa siellä Savossa. Oikee paikka sulle. Hesa hesalaisille jne.
Eikö riitä vai miks noin katkeran kuuloista puhetta?
Vierailija kirjoitti:
Itse hain pari vuotta sitten pois Vaasasta ja sitten pääsinkin Aaltoon maisteriin. Ruoho ei todellakaan ollutkaan vihreämpää aidan toisella puolen, vaan kaduin lähes joka päivä siirtoliikettäni. Minkäänlaista ryhmäytymistä ei ollut, kaikki hengailivat vanhojen kavereidensa kanssa ja opetus ei todellakaan ollut niin paljon parempaa, että vaihto olisi ollut kannattavaa. Nyt olen vihdoin valmis KTM, mutta sanon vaan kaikille muille siirtoa harkitseville, että ainakaan koulun ohella työskentelyn mahdollisuuksien tai "laadukkaamman" verkostoitumisen takia ei kannata vaihtaa Aaltoon. Opiskelun ohella on paljon vähemmän aikaa, eikä työntekoa voinut edes harkita verrattuna Vaasa-aikoihin ja ihmiset avoimempia muualla.
Mä onnistuin kyllä hommaamaan kavereita molemmista kaupungeista (Turku ja Stadi), mutta vietin molemmissa kouluissa 2 vuotta, niin syvemmät ystävyyssuhteet jäivät muodostamatta ja hyvän päivän tuttuja lähinnä kehittyi..
Minulle vaihto oli ehdoton Oulusta Turkuun, sillä poikaystäväni asui Turussa. En kuitenkaan olisi lähtenyt vaihtamaan koulua ilman "valmista" suhdeverkostoa uudessa kaupungissa, sillä tiesin, ettei koulu tule sitä tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pääsisitkin sisään, on hyvä huomioida se, että koulun vaatimustaso on ihan eri luokkaa kuin maatiaskoulujen. Paljon lisää työtä siis ja itse melkein toivoisin, että olisin muualla kuin aallossa, niin pääsisi joskus poiskin.
Mihin tekemäsi väite perustuu?
En ole tuo jolta kysyit, mutta eri koulujen sisäänpääsyrajojen ja keskeyttämisprosenttien suhteesta voi vetää johtopäätöksiä.
Aaltoon hakee keskimäärin "parhaimmat" hakijat. Siinä suhteessa koulun arvostus on eri tasoa esim. Kuopion kanssa. Mutta sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä vaatimustason kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pääsisitkin sisään, on hyvä huomioida se, että koulun vaatimustaso on ihan eri luokkaa kuin maatiaskoulujen. Paljon lisää työtä siis ja itse melkein toivoisin, että olisin muualla kuin aallossa, niin pääsisi joskus poiskin.
Mihin tekemäsi väite perustuu?
En ole tuo jolta kysyit, mutta eri koulujen sisäänpääsyrajojen ja keskeyttämisprosenttien suhteesta voi vetää johtopäätöksiä.
Aaltoon hakee keskimäärin "parhaimmat" hakijat. Siinä suhteessa koulun arvostus on eri tasoa esim. Kuopion kanssa. Mutta sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä vaatimustason kanssa.
Aaltoon hakijat jännittävät eniten sisäänpääsyään sen vaikean maineen vuoksi, joten he haluavat maksimoida mahdollisuutensa ja panostavat eniten --> pisterajat muodostuvat korkeimmiksi. Tunnetusti matalampien rajojen kouluihin kannattaa lukea vähemmän ajankäytön optimoinnin kannalta ja siten pisterajat jäävät alemmas.
Viimesen 3 vuoden aikana mun 5 tai 6 kaveria on hakenut Aaltoon ja alle 4 keskiarvolla ei oo ollu asiaa.. :s mikä toi vaatimustaso on oikeesti olevinaan!! masennuin kun laskin mun keskiarvon 3,8 ja haluaisin kovasti pois oulusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos opiskelisit oikeasti Vaasan yliopistossa, tietäisit, että todella moni opiskelija siellä on juurikin Helsingistä. Yksi vuosikurssiltani on vain Vaasasta. Pysyisit vaan hiljaa siellä Porvoon pussissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos opiskelisit oikeasti Vaasan yliopistossa, tietäisit, että todella moni opiskelija siellä on juurikin Helsingistä. Yksi vuosikurssiltani on vain Vaasasta. Pysyisit vaan hiljaa siellä Porvoon pussissasi.
Musta tuntuu et opiskeluvaiheessa porukka arvottaa ihmisiä niiden vanhempien perusteella. Noh, esimerkiksi juurikin Vaasassa suurin osa on Helsingistä/Espoosta ja vanhemmista löytyy monien suurien yritysten avainhenkilöitä. Sama pätee toki Aallon opiskelijoihin, mutta heiltä löytyy lisänä ylimielinen asenne, kun taas Vaasassa ihmiset ovat rentoja ja ei-niin-laskelmoivia, vaikkakin omaavat hyviä suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. vuotta lusitaan Vaasassa. Usko tahi älä. Ja tiedän juu, että puolet on Hesan suunnilta, toinen puoli Oulusta. Turhan kaukana vain kotoa ja harvoin pääsee kotoseudulle perheen tykö. Tarkoitan siis miestäni, ei ole lapsia.
Taidat ite olla vain katkera hesalainen ja tylsistynyt pohjalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. vuotta lusitaan Vaasassa. Usko tahi älä. Ja tiedän juu, että puolet on Hesan suunnilta, toinen puoli Oulusta. Turhan kaukana vain kotoa ja harvoin pääsee kotoseudulle perheen tykö. Tarkoitan siis miestäni, ei ole lapsia.
se lienee lähinnä rahakysymys, kuinka usein sinne kotiin voi lähteä.. itse lennän viikoittain n.tunnin lennolla stadiin, mihin on mahdollisuus, kun vuokra on sen verran halpa ja töitä tullut tehtyä kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se lienee lähinnä rahakysymys, kuinka usein sinne kotiin voi lähteä.. itse lennän viikoittain n.tunnin lennolla stadiin, mihin on mahdollisuus, kun vuokra on sen verran halpa ja töitä tullut tehtyä kesäisin.
mistä stadilainen voisi olla katkera? :DD en oo tää henkilö kelle osotettu
olisitte vaa suoraa kandii menny sinne mihi halusitte lol
turun maisteriohjelmat on parhaita
aaltooo tulee olee iha varmaa yli 4 ka
mä haluaisin aaltoon, mutta mulla ei yksinkertaisesti ole mitään syytä lähteä pois nykyisestäkään
Ei kannata kuunnella näitä negatiivisia kommentteja. Totuus on se, että maisterivaiheessa, oli pöndekoulussa tai ei, on opiskelu yksin puurtamista. Maisterivaiheessa nimittäin suurin osa jengistä on jo töissä, joten aikaa koululla hengailuun ei ole. LUTilla käytännössä kukaan maisterivaiheessa oleva ei hengaile koululla, vaan on jo pk-seudulla töissä. Aaltoon hakeminen mahdollistaa paremmat työ- ja verkostoitumismahdollisuudet ja onkin erittäin kannattavaa.
Tuleeko aaltoon paljon ulkomailta porukkaa..?