Olenko minä lapsellinen
kun jätän leivänmurut pyyhkimättä miehen paikalta. Hän on aamulla leikannut kovaa ruisleipää ruokapöydässä aamupalallaan.
Mies tekee paljon töitä muttei kotitöitä lainkaan. Minä teen vähemmän töitä mutta kaikki kotityöt, ruuanlaitot ja siivoamiset, puutarhatyöt jne. Tämä on ihan fine, olisi kohtuutonta vaatia miestä 12-tuntisen työpäivän jälkeen siivoamaan.
Mutta yksi juttu nyppii. Nimittäin omien jälkien siivoaminen. Juurikin hyvänä esimerkkinä tuo leivänmurujen jättäminen pöytään. Mun mielestäni aikuinen ihminen siivoaa omat jälkensä, laittaa astiansa tiskikoneeseen ja pyyhkii pöydän. Aikaa menee alle minuutti. Mun mielestäni tuota ei voi selittää kiireellä vaan se on piittaamattomuutta.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sama tyyppi, joka alotti myös pyykkäyslakon. Onnee valitsemallesi tielle.
En ole. Minä pesen meidän perheen kaikki pyykit, myös hoidan ne kaappeihin. Miehen toki täytyy viedä pyykkinsä pyykkikoriin, en kulje keräilemässä likasia vaatteita. Sama myös teineillä.
ap
Et ole lapsellinen. Mutta voisit olla. Tee jokin jäynä ruisleivälle, joka herättää miehen siivoamaan jälkensä. Kääri leipä, palasina, vaikka tiukasti elkukelmuun ja kerro, että näin miehen ei tarvitse siivota leivänmuruja, kun niitä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sama tyyppi, joka alotti myös pyykkäyslakon. Onnee valitsemallesi tielle.
Et sitten lukenut avausta ollenkaan.
Voisit myös lisäksi jättää ruokapoydälle illalla leipomisten jäljet. Sille kohtaa, missä mies leikkaa leipänsä. Kasan jauhoja, omenankuori, kanelia ja taikinan paloja (tee pilataikinan pala vain vedestä ja jauhosta). Mies joutuu siivoamaan toisen jälkiä, ennen kun leikkaa leipänsä. Kun omalle kohdalle kolahtaa, sen paremmin ymmärtää.
Mielestäni ihan hyvä tyyli, anna miehen hoitaa omat jälkensä, jos lähdet passauslinjalle niin siellä sitten olet lopunikää.