Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pimp my Myrna kahviastiasto

Vierailija
28.10.2016 |

Perin isotätini Myrna kahviastiaston, ja vaikka astiasto onkin kiva muisto hänestä ja olen otettu, että hän jätti sen minulle, niin en vain osaa käyttää sitä kahvittelujuhlissa. Onko palstalla somistajaa tai muita sisustuksesta tai kattauksesta kiinnostuneita joilla olisi antaa vinkkejä miten astiastosta saisi modernin ja edustuskelpoisen. Nyt astiasto pölyttyy laatikossa ja vie turhaa tilaa. Marittaa poiskaan en tahdo, sillä se tuo omalla tavallaan iloa :)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli heti mieleen syksyinen kattaus. Musta liina, jykevät patinoituneet tarjoiluastiat (esim. Arabian Ruska), isoja tervakynttilöitä, pihlajanmarjoja koristeena. Myrnat sitten siinä pieninä valopilkkuina, vähän kuin kesän kuihtuneina kukkasina.

En tiedä, onko sitten liian taiteellista oikeaan elämään. Itse en tee kattauksia juuri ollenkaan, mitä nyt joskus jonkun kuvauksen järjestänyt.

Vierailija
2/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttuisin tuohon pihlajanmarjaideaan. Kokeile voimakkaita värejä astiaston seuraksi, kuten pihlajanmarjan oranssi/punainen ja murrettu vihreä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yhdistän yleensä valkoiseen Teemaan ja kirkkaisiin tai värillisiin lasisiin leipälautasiin. Yksivärisiä kirkkaita servettejä.

Vierailija
4/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrnaan auttaa parhaiten aika. Pidä se laatikossa ja PIM! 30 vuoden päästä se näyttää niin hyvältä, ettet voi kuin ihmetellä, miksi et kaikkina näinä edeltävinä vuosina ole ollut ihastunut siihen.

T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon (anopin myrnat jäänevät tyttärelleen)

Vierailija
5/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrnaan auttaa parhaiten aika. Pidä se laatikossa ja PIM! 30 vuoden päästä se näyttää niin hyvältä, ettet voi kuin ihmetellä, miksi et kaikkina näinä edeltävinä vuosina ole ollut ihastunut siihen.

T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon (anopin myrnat jäänevät tyttärelleen)

Mä olen koettanut sanoa samaa niissä ketjuissa, joissa marittajat väittävät että mummon Myrnaa ei voi säästää tyttärelle, kun se on niin hirveä, ja tyttärellä on muutenkin oikeus ostaa aikanaan itse mitä haluaa.

Vierailija
6/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi sellainen ällöromanttinen "englantilainen puutarha"-Lisa Vanperpump kattaus?

Eli hailakan ja pinkin ja muita vaaleita sävyjä, moderneiksi twisteiksi väliin pinkkejä, liloja, limenvihreitä ja keltaisia tarjoiluastioita ja vähemmän mummomaista tavaraa ja liinaa?

Jos ymmärrät mitä ajan takaa.

Vierailija
7/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa naiset, kerrankin hyvässä hengessä kirjoitettu kommentit. Ja melkein harmittaa kun ei itsellä ole myrnaa, niin kivoja vinkkejä.

Vierailija
8/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrnan arvostus on jonkin verran laskenut viime vuosina, koska sitä on tullut niin paljon myyntiin. Uskon kuitenkin, että astiaston arvostus nousee jälleen, kunhan vähän aikaa kuluu. En tiedä, millaisia juhlia teidän perheessänne on tapana juhlia, mutta jos vietätte esim pyhäinpäivää, niin ota tavaksi käyttää Myrna-astioitasi silloin. Ylempänä tuli jo hyviä vinkkejä yhdistää astiat syksyiseen kattaukseen. Jos sulla on pieniä lapsia, lapsesi aikuisena yhdistävät pyhäinpäivän vieton noihin astioihin ja siitä jää kauniit muistot heille. Yhtä hyvin Myrnat sopivat myös itsenäisyyspäivään tai jouluun. 

Mulla on aina ollut arkiastioina konepesun kestäviä käytännöllisiä astioita, mutta juhla-astiani ovat vanhaa Arabiaa. Lapseni ovat tienneet, että päivässä on jotain erityistä, arjesta poikkeavaa, kun kahvi- tai ruokapöytään ilmestyy vanhanaikaiset kultakoristeiset astiat. Astiat ovat helppo tapa ilmaista niin itselleen kuin perheelleenkin, että tämä päivä ei ole ihan samanlainen päivä kuin eilinen. 

Vierailija
9/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta liina ja mustat servetit antavat kyllä säväyksen! Siihen voi laittaa tarjoiluastioiksi joko pelkistettyä kirkasta lasia ja koristeeksi jonkun muhkean organza-(teko)kukkaköynnöksen ja sävyihin sopivat kynttilät (ja ehkä servetitkin sen organzan sävyyn). Tai muhkea ja moderni kukka-asetelma, se musta liina ruttuun aseteltuna ja kupit pöydän kulmalle (jos ns noutopöytä).

Myrnat ja joukko isoja Mariskooleja tarjoiluastioiksi ja ryhmäksi keskelle, johonkin niistä kynttilät. Liina niihin sopiva. Servetit joko skooliin tai servettilaatikossa pöydälle.

Pelkistetty tyyli sopii nykynuorille, niin siihen vain pöydälle ne Myrnan kupit ja arkiset, pelkistetyt tarjoiluastiat, ilman mitään muita krumeluureja. Kerman voi vaahdottaa ja laittaa lusikoitavaksi kahviin, niin on vähän perinteisestä poikkeavaa ja lisää Myrnojen glamouria ja modernisoi. Tarjoilu voi olla myös modernimpaa, mitä Myrnan kanssa totuttu näkemään!

Näistä Myrnoistahan saa vaikka kuinka erilaisia kattauksia, ja vieraita voi evästää kaffeelle pyytäessään, että otit tädin perintömyrnat käyttöön! Voi ola hyväkin veto! Moni muukin kaveri varmasti on saanut/saa/"pelkää saavansa" Myrnaa, se kun on ollut varsin suosittu astiasto.

Vierailija
10/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrnathan on ihania! MYY jollekin joka arvostaa. Älä ainakaan tuunaa niitä pilalle.

Vierailija
11/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teki mieli ottaa Myrnat käyttöön.

Vierailija
12/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrnan arvostus on jonkin verran laskenut viime vuosina, koska sitä on tullut niin paljon myyntiin. Uskon kuitenkin, että astiaston arvostus nousee jälleen, kunhan vähän aikaa kuluu. En tiedä, millaisia juhlia teidän perheessänne on tapana juhlia, mutta jos vietätte esim pyhäinpäivää, niin ota tavaksi käyttää Myrna-astioitasi silloin. Ylempänä tuli jo hyviä vinkkejä yhdistää astiat syksyiseen kattaukseen. Jos sulla on pieniä lapsia, lapsesi aikuisena yhdistävät pyhäinpäivän vieton noihin astioihin ja siitä jää kauniit muistot heille. Yhtä hyvin Myrnat sopivat myös itsenäisyyspäivään tai jouluun. 

Mulla on aina ollut arkiastioina konepesun kestäviä käytännöllisiä astioita, mutta juhla-astiani ovat vanhaa Arabiaa. Lapseni ovat tienneet, että päivässä on jotain erityistä, arjesta poikkeavaa, kun kahvi- tai ruokapöytään ilmestyy vanhanaikaiset kultakoristeiset astiat. Astiat ovat helppo tapa ilmaista niin itselleen kuin perheelleenkin, että tämä päivä ei ole ihan samanlainen päivä kuin eilinen. 

Ja lisään vielä, että jos olet naimisissa, ottakaa tavaksi kattaa hääpäivän aamiainen, osuipa hääpäivä sitten sunnuntaiksi tai maanantaiksi, Myrna-astioilla.

Vierailija
13/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku Myrna-maljakon. Varmaan on ihana, mutta kun yksittäisellä sellaisella ei ole mitään käyttöä... täti yllätti tällaisella joku vuosi sitten, nyt pölyttyy kaapissa.

Vierailija
14/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kirppiksellä oli juuri myrnia ja sen näköisiäkin kahvikuppeja laatikossa oven suussa "ota tästä ilmaiseksi"-laatikossa.

Nyt alkoin tekemään mieli, että olisko sittenkin hakenut niitä. Alkoi mummottamaan.

Vierailija
15/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku Myrna-maljakon. Varmaan on ihana, mutta kun yksittäisellä sellaisella ei ole mitään käyttöä... täti yllätti tällaisella joku vuosi sitten, nyt pölyttyy kaapissa.

Jos olet Facebookissa, niin sieltä löytyy useampiakin vintage&retroryhmiä. Löytyy myös ryhmiä pelkästään Arabian astioita varten. Uskoisin, että löydät kiinnostuneen ostajan ainakin sieltä.

Vierailija
16/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrna-maljakko on muuten varsin harvinainen, niin että älä ainakaan huutokauppakeisarin maksamalla hinnalla siitä luovu ;)

T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon (ja jolla itsellään on mm. Singaporea, Kantonia, Suomen kukkaa ja Vinetaa)

Vierailija
17/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa naiset, kerrankin hyvässä hengessä kirjoitettu kommentit. Ja melkein harmittaa kun ei itsellä ole myrnaa, niin kivoja vinkkejä.

Kaksi vinkeistä oli kylläkin miehen kirjoittamia, ihanaa seksismiä.

Vierailija
18/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrna on tosiaan värimaailmaltaan sen verran neutraali, että sen voi yhdistää vaikka minkälaisiin mielikuvituksellisiin kattauksiin. En olekaan ikinä ymmärtänyt sitä Myrna-vihaa, mutta trendijuttuhan se on. Jonkin ajan kuluttua Myrna on taatusti muodissa.

Vierailija
19/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on myös luvattu äitini myrnat. Voisin kattaa ne tummanpunaiselle liinalle, paljon kultaa ja kristallia mukaan. Siis ihan överiksi. Toinen vaihtoehto pelkkää kermanväristä ja kultaa. Olen aika huono tekemään kattauksia, myönnetään!

Vierailija
20/27 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Myrna-astiasto myynnissä Huuto.netissä jo pari kuukautta, ei mene ainakaan kaupaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä