Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko masentunut?

Vierailija
27.10.2016 |

Olen 14-vuotias poika, ja nyt muutaman viikon ajan olen ollut melkein jatkuvasti alakuloinen..
Kun herään, niin masentaa ehkä pahiten. On pimeää, ja koulu vielä edessä. Aamurutiinini ovat: tietokoneella olo.. eipä muuta oikeastaan.
Koulussa olen suht. iloinen. En edes tiedä miksi, kunhan olen.
Sitten kun tulen kotiin, olen ärtynyt ja hyvin alakuloinen, eikä mihinkään riitä energia. Yritän kokoajan löytää keinoja olla onnellisempi, mutta mikään ei tepsi.
Olen suhteellisen introvertti, joten harrastusten hankkiminen vain pahentaisi oloani.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan myös kaikki vapaa-aika menee tietokoneella ollessa.

AP

Vierailija
2/4 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet masentunut. Voisitko puhua tuosta äidille tai isälle? Onko isosiskoa tai veljeä? Itseäni auttoi suuresti sinun iässä se, kun löysin kirjat. Aloin lukea ja mikä maailma siitä aukenikaan! Aloin harrastaa maalaamista itsekseni. Niiden avulla pääsin yli masennuksesta ja muusta. Muulla tarkoitan masennuksen syytä. Sun pitää vaan yrittää miettiä, mikä on se asia elämässäsi, mikä tuntuu ylivoimaisimmalta asialta ja alkaa käsittelemään sitä. Joku syy nimittäin on, mutta sen kaivaminen esiin voi olla vaikeaa... Masennus on suojamekanismi liian haavoittavia asioita kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt opit käsittelemään masennusta ja löydät siihen syyn, mitä alat työstää. Riski, että masennus uusii on pienempi. Olet nuori, satsaa tulevaisuutesi! Googlaa Nuorten mielenterveystalo. Se on hyvä saitti.

Vierailija
4/4 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan jonkin verran masentunut. Kuuluu myös ikään ja tähän pimeään vuodenaikaan. Pystytkö tuntemaan iloa tai kiinnostusta mitään asiaan kohtaan? Jotain muuta kuin tietokoneella oloa? Jos pystyt, pyri tekemään sitä mahdollisimman paljon. Käsillä tekeminen auttaa aivoja paranemaan ja muodostaa hyvän olon hormoneja, samoin liikunta, vaikka ei heti siltä tuntuisikaan niin pidemmällä aikavälillä. Jaksaisitko vaikka vähän pakottamalla käydä ulkoilemassa. Kiinnostaisiko ruoanlaitto, pienoismallit, askartelu tai taide? Yritä olla huolestumatta liikaa, varmasti nouset sieltä vielä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan