Mikä on suhteenne hillosipuleihin?
Katsokaas kun rupesin tässä miettimään, että olenkohan mahdollisesti ainoa ihminen joka niistä pitää? Voisi kuvitella, että en, koska myyvät niitä kaikissa kaupoissakin, mutta onko niin vain, koska niitä yleensä sujutellaan lihakastikkeisiin ja -patoihin suolakurkun ohella. Mutta syövätkö muut niitä ihan semmoisenaan? Omasta lähipiiristäni en tunne ketään joka söisi. Mihin käytätte hillosipuleitanne?
Kommentit (33)
En oo edes nähnyt hillosopuleita vuosiin, unohtanut olemmasolonkin kokonaan. Kyllä ne stroganoffiin sopii.
Vierailija kirjoitti:
En oo edes nähnyt hillosopuleita vuosiin, unohtanut olemmasolonkin kokonaan. Kyllä ne stroganoffiin sopii.
Milloin on sopuleiden hilloamisaika?
Kuuluvat ainoastaan ja vain racletten seuraksi - tosin silloin niitä on "pakko" olla!
Vierailija kirjoitti:
Kuuluvat ainoastaan ja vain racletten seuraksi - tosin silloin niitä on "pakko" olla!
Makkaraperunoiden seuraksi kuuluvat myös erittäin hyvin.
En muista milloin viimeksi olisin syönyt, vaikka lapsuudessa niitä oli meillä usein.
Suhteeni hillosipuleihin on yhtä vuoristorataa. Yhtenä hetkenä rakastan yli kaiken, toisena unohdan tyystin. Voin elää ilman hillosipuleita, mutta toisinaan kun muistan ne, hullaannun niihin täysin.
Samanlainen suhde kun Kaija Koolla marianne-karkkeihin ts. tungen niitä perseeseen.
Rauhanomainen rinnakkaiselo, moikkaamme aina kun ohitan ne kaupassa.
Ehdoton jos kyse kanapadasta. Kermainen valkoviinikastike, herkkusieniä, hillosipuleita.
Suhteeni hillosipuleihin, kuten kaikkiin sipuleihin, on hyvin etäinen ja korkeintaan kohteliaan muodollinen "Kiitos ei." Olen allerginen sipulille, joten edes kättelyetäisyydelle en mene. Voisi suorastaan sanoa, että pidän reilua hajurakoa heihin.
Kiva kuulla tästä Stefan. Itse olen yksi norjan parhaimmista kalastajista sekä myös vapaapainijoista. Kiitos kysymästä, hyvää kuuluu.