Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä? Käteen jää vain 2800€ kuussa vuokran jälkeen ja nää on köyhiä?

Vierailija
27.10.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001939850.html
Meillä ei jää puoliakaan tuosta ja 5 hlö perhe.

Kommentit (570)

Vierailija
321/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toi voi saada tota omaishoidontukea noin paljon, kun lapset on kuitenkin koulussa päivät? Ja vaikka ne on vammaisia, niin pystyvät itse syömään, kävelemään, hoitamaan vessa-asiat...Mun tuttu vanha nainen hoiti miestään kotona kuolemaan asti. Miehellä oli paljon sairauksia, pahin niistä muistisairaus, eli tarvitsi jatkuvaa valvontaa. Nainen sai omaishoidontukea 90 kuussa!

Katsos kun vammainen lapsi on niin pyhä, että siitä maksaa ekstraa

Vierailija
322/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toimeentulotuki muuttunut, koska ainakin ennen jos sai kyseistä tukea niin sähkö, terveydenhoito sekä lääkkeet maksoi sosiaalitoimisto?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tornissa tuulee kirjoitti:

Onko toimeentulotuki muuttunut, koska ainakin ennen jos sai kyseistä tukea niin sähkö, terveydenhoito sekä lääkkeet maksoi sosiaalitoimisto?!

Sanottiinko siinä että saavat toimeentulotukea, vai muita tukia sen verran että näiden menojen jälkeen jää saman verran kuin toimeentulominimi?

Vierailija
324/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin voi saada toimeentulotukea, jos muuten tulot ei riitä. Tällä perheellä pitäisi kyllä riittää. 

Vierailija
325/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensat 300€, sähkö 200€, lääkkeet 500€, ruoka 500€/kk, kännykät 200€...

ON VASTA 1700 €/kk

Vielä jää 1100€/kk

Kuusihenkinen perhe ja kauppaan menisi vain 500e/kk? Mä asun pääasiassa yksin ja mulla menee 250e/kk. Mukana siis kaikki pesuaineet, shampoot yms.

No hei... 500€ on naisen ilmoittama, ovat saaneet myös lahjoitusruokaa ja ihan varmasti 1100+500 3li 1600€ riittää ruokaan ja vaatteisiin. Tajuatko? He eivät ole millään mittapuulla köyhiä, vaikka vähennettäisiin noi kaikki naisen ilmoittamat kulut. He ovat nyt rikkaita, mutta eivät kauaa. Lapset kasvaa ja "tulot" eli tulonsiirrot lakkaa aikanaan. Leikitään, että heillä menisi 300€ vaatteisiin per. kk. Silti heillä jäisi 1300€ ruokaan. Ihan kusetusta koko homma.

On vasta 36, ehtii ainakin pari lasta vielä tekaista... Kunhan pelottelen!

Sitähän se nainen jo siinä huokaili, että kun vanhin muuttaa omilleen, hänelle jää vaan 400 e kuussa omaishoidontukea, kun nyt on 1100. Kuulostaa kauheelle, että ei ole iloinen lapsen itsenäistymisestä, kun HÄNEN tulonsa putoaa. Sit kun se toinenkin lähtee, niin ei saa ollenkaan omaishoidontukea. Onhan sillä yhellä aspenger, mut onko niin vaikea, ja kuopus on jo tutkimuksissa. Tuonkin mamman pitää rueta ajattelemaan töihin menoa, kun tuet loppuu. Niin, ja noilta vanhemmilta lapsiltahan loppuu se vammaistuki ja muuttuu niiden omiksi eläkkeiksi, kun täyttävät 16. Sitten taitavat olla jo oikeesti köyhiä.

Vierailija
326/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis mammahan on vasta 36, ehtii vielä ainakin pari lasta pyöräyttää tukijatkumoksi...

Ja siis 466€/kk/hlö asumismenojen jälkeen on valtava summa! Meidän viisihenkiselle perheelle pitäisi jäädä asumiskulujen jälkeen melkein 2000€... Not even close ja ihan maksellaan päivähoidot ym. kalleimman mukaan + pari autoa tuosta, eikä kyllä tunneta itseämme millään tavalla vähävaraisiksi. Niin ja molemmat vanhemmat työskentelee sen 40h/vko.

Vierailija
327/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erikoislääkäri, työkokemusta 20v, ja mun palkasta, sisältäen päivystyskorvaukset, jää vähemmän verojen jälkeen käteen. Siitä maksan asumisen, asuntolainan ja muut viiden ihmisen (minä + neljä lasta) kulut. Ihan hyvää vaikkakaan ei yltäkylläistä luksuselämää, eletään, ei tulis mieleenkään valitella köyhyyttä. 

Erikoislääkärin palkka jotain 3500/kk? Jos kerta jää vähemmän kuin 2800 verojen jälkeen. Nyt on kyllä vaikea uskoa, et ole tainnut erikoislääkäriä nähdäkään. 20 vuotta töitä tehnyt sairaanhoitajakin tienaa tuon.

En ole lääkäri, mutta bruttopalkkani on 3500e/kk ja käteen siitä jää n. 2360. Täytyy olla osapuilleen 4500 euron palkka että saa käteen tuon 2800.

Kyllä, Suomen verotus on näin perseestä. On se mukava tetä toiset saavat tuista enemmän kuin itse korkeasta liksasta... 

Minun bruttopalkkani on 6000€/kk, josta nettona tulee tilille 3600€. Hieman kun verotusta vielä kiristetään, napsaistaan minulta palkasta sivukuluineen 50%! Pidän palkkaverotusta Suomessa riistona.

Vierailija
328/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen sitä, että näissä jutuissa on yleensä aina ylipainoisia ihmisiä valittamassa köyhyydestä. Einekset ja roskaruoka ovat paljon kaiimpia kuin itsetehdyt kotiruoat.

Vierailija
329/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan käsittämätön perhe, kun kehtaavat jo toista kertaa valittaa tukien riittämättömyyttä mediassa.

Perheen isä jäi työttömäksi, kun muuttivat Vantaalta Ouluun. Miksi sinne Ouluun sitten piti muuttaa? Mitä siellä Oulussa oli?

En minä ainakaan uskalla muuttaa toiselle paikkakunnalle, jos ei ole työtä tiedossa (työn perässä olen muuttanut kyllä).

Vierailija
330/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Usein muut kulut ovat niin suuria, että ruuasta täytyy tinkiä."

Toihan on 300 kiloinen laardikasa, ei ole elämässään ikinä tinkinyt ruuasta.

Vierailija
331/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha tällaisesta on edes provosoitua, mutta kun tuonkaan perheen ensisijainen ongelma ei ole rahan vaan ihan jonkun muun puute..! Kyllä taas huomaa miten omassa elämässä on asiat hyvin kun päätimme jättää toisen lapsen tekemättä.

Vierailija
332/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainsana taisi olla fibromyalgia...

Vierailija
333/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Ihana herätä maanantaina 04.30 töihin ja tilipäivänä todeta elävänsä köyhemmin kuin nämä ns. köyhät. Kyllä motivoi.

Vierailija
334/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan käsittämätön perhe, kun kehtaavat jo toista kertaa valittaa tukien riittämättömyyttä mediassa.

Perheen isä jäi työttömäksi, kun muuttivat Vantaalta Ouluun. Miksi sinne Ouluun sitten piti muuttaa? Mitä siellä Oulussa oli?

En minä ainakaan uskalla muuttaa toiselle paikkakunnalle, jos ei ole työtä tiedossa (työn perässä olen muuttanut kyllä).

Mitä työtä isä on sitten tehnyt, kun asuivat Vantaalla? Jotenkin outoa, kun Facebookissa lukee, että opiskelee Helsingin yliopistossa, ja artikkelissa, että lähihoitajaksi opiskelu voisi sopia.

Vierailija
335/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Usein muut kulut ovat niin suuria, että ruuasta täytyy tinkiä."

Toihan on 300 kiloinen laardikasa, ei ole elämässään ikinä tinkinyt ruuasta.

Tinkiä? No ei varmaan. Jäikö yhdet kreemimunkit väliin kerran?

Vierailija
336/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin meinaat että kun tämä sairaus on korvien välissä kuitenkin?

Vierailija
337/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä asianomaisen miettiä asioitaan ja kulutustaan ym.

Vierailija
338/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää joku köyhien ja läskien tauti?

Vierailija
339/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUE KOMMENTTI nr. 311

Huomaa ettei monikaan vaivaudu lukemaan koko ketjua, kun samoja asioita väännetään ja kysellään  joka toisessa kommentissa. Täällä on aika pitkälti jo selitetty mistä heidän tulot koostuu ja mitä ovat kertoneet menoikseen, joten kuinka monta kertaa ne pitää vielä selostaa?

Vierailija
340/570 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt itketään ennakkoon kun vammainen täyttää 16 vuotta niin muuttuukin henkilökohtaiseksi eläkkeeksi hänen rahansa.

Useammalla tuossa perheessä on värjätyt hiukset - oikeasti köyhillä ei ole  varaa hiusväreihin. Jos oikeasti olisi kyse köyhyydestä ja ruokarahojen riittävyydestä niin värit jäisivät ostamatta ja kampaajat käymättä. 

Minä olen yh ja ollut oikeasti tiukoilla rahan suhteen. Mielestäni me joilla oikeasti on tiukkaa tai ollut tiukkaa häpeämme emmekä halua asialle julkisuutta. Ei edes läheiset tiedä tilannetta eikä kaveripiiri, ei tulisi mieleenkään lähteä asian tiimoilta lehtien palstoille. Sekin kertonee jotain joko perhe on äärimmäisen härski tai kyse käsinkosketeltavasta tyhmyydestä tai näiden yhdistelmästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi