Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä? Käteen jää vain 2800€ kuussa vuokran jälkeen ja nää on köyhiä?

Vierailija
27.10.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001939850.html
Meillä ei jää puoliakaan tuosta ja 5 hlö perhe.

Kommentit (570)

Vierailija
1/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001939850.html

Meillä ei jää puoliakaan tuosta ja 5 hlö perhe.

Ai sori tää on ollut jo monta kertaa 😑

Vierailija
2/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiriakin näyttäisi olevan ja niitten pitäminen ei ole halpaa..antaisivat koirat pois nii säästyisi rahaa. Ja rouva itse ei näytä nälkäkuoleman partaalla olevan. Valintoja valintoja..mutta turha ruikuttaa ettei ole rahaa..onhan tuota. Se on mihin ne tunkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähä sama juttu...:) Mut onneksi joillain on rahaa..

En tiä, meillä miehen tulot 1600- 4000 riippuen onko ylityötä ( nyt taas ei ole ollut) ja kht 400 ja LL 400 ja minun palkka 800 kk.

Ja 6 hölöä ja toimeen täytyy tulla silloinkin kun on huono kuu. Kaikki mitä jää käytetään hyvänä kuuna remppoihin, talvirenkaisiin, lainatilille jemmaan.

Huonona kuuna saadaan siis 3200 käteen kaikkineen. Siitä laina ja autot ja sähköt ja bensat ja vaatteet ja ruoka yms yms.

Mitään apuja ei saada mistään...

Vierailija
4/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölöjä ootte kaikki

Vierailija
5/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille valittajille tiedoksi että lapsiluvun voi suomessa päättää itse. Miksi siis numero kolme olet tehnyt 4 lasta tai muut köyhät? meillä vain yksi lapsi koska olemme laskeneet että pienet varamme riittävät yhden lapsen elatukseen ilman sossun tms tukea. Toki meillekkin sukulaiset,tuttavat sanoivat että tehkää toinen että on lapsella sisarus mutta osasimme laskea tulomme. Suomessa on turha valittaa köyhyydestä kun ehkäisykin on keksitty.

Vierailija
6/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittolainen soikoon. Mulle jää vuokran maksamisen jälkeen 200-300 kuukaudessa käyttörahaa.

Vierailija
7/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kun on niin paljon vammaisia lapsia, koiratkin pitää syöttää sekä pitää eukko lihavana niin köyhäähän se on.

8/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille valittajille tiedoksi että lapsiluvun voi suomessa päättää itse. Miksi siis numero kolme olet tehnyt 4 lasta tai muut köyhät? meillä vain yksi lapsi koska olemme laskeneet että pienet varamme riittävät yhden lapsen elatukseen ilman sossun tms tukea. Toki meillekkin sukulaiset,tuttavat sanoivat että tehkää toinen että on lapsella sisarus mutta osasimme laskea tulomme. Suomessa on turha valittaa köyhyydestä kun ehkäisykin on keksitty.

Räpä räpä räpä. Ei me ainakaan saada sossusta mitään, ei olla ikinä saatu.

Kai sitä nyt saa sentään vituttaa kun jotkut saa toimeentulonsa sossusta ja tuista kun muut tekee työtä ja maksaa hurjia veroja?

Älä sinä tee enempää lapsia kun olet köyhä. Hyvä kun huomaat sen itse... Sossunpummi.

Vierailija
9/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehti haluaa tarkoituksen hakusesti mustamaalata köyhyydestä valittavia julkaisemalla tuollaisia juttuja, kyllä ne tietää mitä ihmiset tuosta ajattelee. Ei sitten tarvi kenenkään kuunnella niitä oikeasti köyhiäkään, turhastahan nekin vaan valittaa. Älkää olko sinisilmäisiä.

Vierailija
10/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mulle tulee palkkana tilille 2800 ja siitä maksellaan kaikki. Minä ja kaks lasta ja ei ole tullut mieleenkään valittaa, että olen köyhä. Pikkusen hämärtyny toi käsitys rahasta.

Vierailija
11/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, mulle tulee palkkana tilille 2800 ja siitä maksellaan kaikki. Minä ja kaks lasta ja ei ole tullut mieleenkään valittaa, että olen köyhä. Pikkusen hämärtyny toi käsitys rahasta.

Onko sulla neljä vamm lasta ja työtön mies ruokittavana ja puettavana

Vierailija
12/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sitä nyt saa sentään vituttaa kun jotkut saa toimeentulonsa sossusta ja tuista kun muut tekee työtä ja maksaa hurjia veroja?

Älä sinä tee enempää lapsia kun olet köyhä. Hyvä kun huomaat sen itse... Sossunpummi.

Me käydään pienituloisissa töissä molemmat. Emme ole mitään sossupummeja koska emme saa sossusta yhtään mitään. Emme saa edes asumistukea vaan maksamme asuntolainaa pienistä tuloistamme.

Vierailija
13/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta onhan niitä köyhiä yksinäisiäkin ja köyhiä pariskuntia ilman lapsia, jotka osaavat käyttää ehkäisyä. Mitäs niille tehdään? Vai eikö mielestäsi sinkku tai pariskunta voi mitenkään olla köyhä?

Vierailija
14/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sanoo että häntä on ehdotettu lähihoitajakouluun........Katsokaa kuva.

Vierailija
15/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me käydään pienituloisissa töissä molemmat. Emme ole mitään sossupummeja koska emme saa sossusta yhtään mitään. Emme saa edes asumistukea vaan maksamme asuntolainaa pienistä tuloistamme.

Se on totta että yksi työssäkäypä ei elätä tuota perhettä eli ei voi yksi maksaa 2800 € veroja vaan siihen tarvitaan 2 tai 3 työssäkäyvää henkilöä.  Kyllähän meidän verotaakkamme on kova ja pitäisi tukia saada alemmaksi että olisi kannattavaa ottaa työtä vastaan.  Ko isäkin jos käy sen lähihoitajakoulutuksen, niin kuinka paljon on nettopalkka lähihoitajalla?   Toki perheen tukitulot perustuvat osin vammaisten lasten hoitotukiin ja kun siitä lapset lähtevät asumaan omilleen niin tuet loppuvat siltäosin tietysti ja vanhempien täytyy suunnitella toimeentulonsa sitä varten.

Vierailija
16/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää vuokran jälkeen noin tonni käteen, lapsia on kolme joista yksi vammainen (hänen vuoksi en voi tehdä kokopäivätyötä, siksi palkkakin on niin pieni). Kyllä me pärjätään, ei tietystikään hirveän hyvin mutta jotenkin kuitenkin.

Silti olen sitä mieltä, ihan artikkelia lukematta, että tämmöiset jutut ja niiden paheksuminen on ennen pitkää kumminkin kaikilta köyhiltä pois koska tällaisella mielipideilmaston muokkauksella luodaan pohjaa perusturvan heikennyksille.

17/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin mekin. Mitä vittua sää käyt aukomaan päätäsi täällä?? Kuten sanoin, meillä tulot vaihtelee miehellä 1600- 4000 € välillä. Lapsista pidetään aina huoli, tehdään sitten työtä enemmän, pelivaraa on aina. Mut sossusta ei mitään haeta eikä pyydellä. Vituttaa tuollainen täystuilla eläminen ja

Siihen ei liity meidän lapsiluku mitenkään.

Vierailija
18/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta on siis vuokra jo vähennetty eli tuo on elämiseen tarkoitettu raha.  Kela maksaa kyllä melkein kokonaan  reseptilääkkeet kun pohjaosa n. 670 € on kertynyt vuodessa per nuppi.  Eli joka kuukausi jokaisen kohdalla ei tarvitse maksaa 500 € kuten annettiin ymmärtää.  Lapset saavat tietysti hoitotukia yms mitä heille tietysti kuuluukin.  Voimia sinne perheeseen.  Ei ole helppoa.

19/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan perusturvan heikennykset. Ne jotka on systeemissä, on systeemissä. Ja ne joilla palkka riittää jotenkuten, kiristää vyötä kiltisti.

Vierailija
20/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta että yksi työssäkäypä ei elätä tuota perhettä eli ei voi yksi maksaa 2800 € veroja vaan siihen tarvitaan 2 tai 3 työssäkäyvää henkilöä.  Kyllähän meidän verotaakkamme on kova ja pitäisi tukia saada alemmaksi että olisi kannattavaa ottaa työtä vastaan.  Ko isäkin jos käy sen lähihoitajakoulutuksen, niin kuinka paljon on nettopalkka lähihoitajalla?   Toki perheen tukitulot perustuvat osin vammaisten lasten hoitotukiin ja kun siitä lapset lähtevät asumaan omilleen niin tuet loppuvat siltäosin tietysti ja vanhempien täytyy suunnitella toimeentulonsa sitä varten.

Tuo jäi vaivaamaan, että onko nyt jotenkin liikaa työtä tarjolla, jota ei sitten kuitenkaan oteta vastaan? Siitähän tulee karenssi, jos ei ota töitä vastaan, mitä hourit oikein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä