Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perjantaina suolen tähystykseen. Antakaa lohdutusta. Pelottaa...

Vierailija
26.10.2016 |

Totta

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuuthan sit kertomaan miten meni tyhjennys ja tähystys? Mitä ruokaa saa syödä päivää ennen tähystystä? Ja monelta?

Vierailija
22/42 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chlamydia trachomatis antigens in enteroendocrine cells and macrophages of the small bowel in patients with severe irritable bowel syndrome

http://bmcgastroenterol.biomedcentral.com/articles/10.1186/1471-230X-10…

Tässä noin 65 potilaan otannassa löytyi klamydian LPS:ää suolesta 89% tutkittavista, joilla oli vaikea ärtyneen suolen oireyhtymä. Kaikki olivat naisia. Terveiltä verrokeilta löytyi vain 14%:lla. Kerta-annos atsitromysiiniä, kuten sukupuoliteitse leviävän klamydian hoitoon määrätään, ja tauti on voitettu? Sallikaa mun nauraa. Tässä IBS:ssä on lääkärien mielestä vika enemmänkin korvien välissä, kun suolistohan näyttää normaalilta? Taitaa vika olla lääkärien korvien välissä - mars takaisin koulun penkille, tai niin, eihän siellä opeteta oikein mitään järkevää.

Kun päästään kunnollisiin tulehduksellisiin suolistosairauksiin, niin panokset vähän kovenevat:

High prevalence of viable Mycobacterium avium subspecies paratuberculosis in Crohn's disease

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2945487

"Crohn's disease (CD) is an intestinal disorder characterized by granulomatous inflammation."

Siirryimme tässä mykobakteereihin, sillä klamydiat eivät aiheuta tällaisia granuloomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap miten sujuu suolen tyhjennys?

Vierailija
24/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haloo oletko täällä vai istutko pöntöllä?

26/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä sattuu, olettaen että suoli on terve? Se koepalan ottaminenko?

Vierailija
27/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä niin toivoisin, että taas pääsisin. Viiden vuoden välein pitäisi käydä julkisella puolella, mutta en muista milloin olen käynyt viimeksi, yleensä olen saanut kotiin lähetteen, mutta nyt pelkään, että on säästetty tuokin palvelu pois ilman että minulle on huomattu asiasta ilmoittaa. 

Vierailija
28/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbaaríen touhua, sanoi aiemman kotimaani lekuri, kun kerroin, ettei Suomessa anneta humautusta kolonoskopian yhteydessa. Muualla maailmassa koko toimenpide menee ohi nukkuessa, Suomessa tehdyt tahyt olivat kaikki enemman tai vahemman tuskaa.

Vierailija
29/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Suoleen pumpataan ilmaa, joka venyttää sitä kuin mikäkin tuskallisin ilmavaiva.

Koepalan otto ei tunnu missään.

30/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Kiitos infosta. Olen tuolta kokeelta säästynyt ja miettinyt, että se letkun laittaminenko siinä voi sattua.... mutta ei. 

Vierailija
31/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Kiitos infosta. Olen tuolta kokeelta säästynyt ja miettinyt, että se letkun laittaminenko siinä voi sattua.... mutta ei. 

Joo ei se letku itsessään mitään tunnu.

Mahantähystyksessä letku voi aiheuttaa yökkäysrefleksiä ja kurkku voi olla jälkikäteen kipeä, mutta perse tai suolisto ei reagoi tuolla tapaa. Toisaalta mahalaukussa se sinne pumpattava kaasu ei tee kipeää, toisin kuin suolessa voi tehdä. Ja koepalan nipsaisu ei ainakaan minulla ole tuntunut kummassakaan. Näin kumpaakin kautta useampaan kertaan syynätyn kokemuksella sanoisin.

Vierailija
32/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi nyt nöyryyttäväkin. Toivottavasti on edes naislääkäri

Pöh, ne lekurit on nähneet niin monta persreikää eläissään ettei se niiden silmissä ole sen naurettavampi tapaus kuin ruisleivän tai emmentaljuuston reikä sinulle.

Minua on tähystelleet niin miehet kuin naiset, enkä ole huomannut että sukupuolella olisi toimituksen sujumisen kannalta mitään väliä. Sivumennen sanottuna yksi niistä naisista oli oikeasti nimeltään Anu Soots :)

Sitä kyllä mietin, että on siinä kanssa ura: ensin olet peruskoulussa yhdeksän vuotta ja lukiossa kolme, sitten lääkiksessä lisensiaatiksi kuusi vuotta ja sen päälle erikoistuminen toiset kuusi vuotta. Eli 24 vuotta koulua, ja urasi huipentuu siihen että pääset kurkkimaan ihmisten perseisiin!

Vierailija
33/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräaukko puudutetaan ja jos on kauhean mutkainen suoli annetaan lääkitystä tai sitten lopetetaan tutkimus, jos on potilaalle liian kivulias.

Vierailija
34/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujauta putken päähän piriä. Tulee hyvät olot tähystyksen aikana ja sen jälkeen.

Vierailija
35/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi nyt nöyryyttäväkin. Toivottavasti on edes naislääkäri

Minä olin koko vatsan ultraäänitutkimuksessa.

Ensin oli naislääkäri, mutta jouduin vaihtamaan ajan, kun oli työeste. Sitten oli mieshoitaja ja lääkäri samoin. Pyysi minua laskemaan alushousujani siinä selällään maatessani.

En laskenut tarpeeksi ja laski lisää.

Tuo oli kesy tutkimus muuten :)

Tsemppiä & ajattele, että tutkimus tehdään sinun parhaaksesi :)

Nuo tähystäjät ovat tottuneita ihmiskehon eri osiin. Ihan luonnollinen juttu.

Yritä olla rentona.

Voimia kovasti 💛

Vierailija
36/42 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh taidan peruuttaa ajan. En saa unta kun vaan mietin tuota:( ihmiset auttakaa tartten tukea :,(

Vierailija
37/42 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haloo missä olet? Miten meni?

Vierailija
38/42 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haloo et kai sä vaan kuollut sinne?

Vierailija
39/42 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisit olla feikki kun et yhtään tukijoillesi tuu kertomaan kuink kävi

Vierailija
40/42 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tiiän et tyhjennys on onnistunut? Ruskeaa vettä tulee vaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä