Ihan " pakko" nyt kysyä...
Miten kerrot lapsillesi homoista?
(tulipa mieleen toiselta palstalta...))
Kommentit (23)
Kun homoparit siunataan kirkossa? Se ei ole kuitenkaan kristillinen liitto.
Kun homopappi hakeutuu virkaan? Pappi ei kuitenkaan voi elää vastoin kristinuskon opetuksia.
Tietysti jos kuuluu muuhun seurakuntaan kuin luterilaiseen seurakuntaan, niin tällaisia asioita ei välttämättä kohtaa koskaan. Silloin ei tarvinne ottaa asiaan kantaakaan.
Mielenkiintoista, että ortodokseille nämä asiat eivät ole ongelmia. Vai onko niistä puhuttu ortodoksiseurakunnan sisällä?
Synnin saa kyl sanoo synniks. Jumalalle tuomiovalta!
niin täällä palstalla on huomattu jos sanoo jotain erilaista niin se tulkitaan heti tuomioksi, kun eihän se sitä ole, vaan kertoa kuinka asiat on kenenkin mielestä, synnit pitää sanoa synniksi ja Jumala sitten tuomitsee ja tekee mitä tekee...
Viljotarhan kertoi viestissään ettei ole hänen asiansa tuomita homoja tai ketään muutakaan. Sehän on aivan kristinuskon mukaista. Raamatussa kielletään tuomitseminen, koska vain Jumala voi tuomita. Meillä ihmisillä ei ole tuomiovaltaa. Raamatussa puhutaan myös ensimmäisen kiven heittämisestä, josta Viljotar viestissään puhui.
Itse ajattelen homoudesta niin, ettei minun edes tarvitse ottaa kantaa heidän synteihinsä tai synnittömyyteensä, koska itse en ole homo. Pyrin keskittymään omiin kiusauksiini ja miettimään omasta toiminnastani, mikä on syntiä ja mikä ei.
Ja siis olen kristitty.