Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan " pakko" nyt kysyä...

08.03.2006 |

Miten kerrot lapsillesi homoista?

(tulipa mieleen toiselta palstalta...))

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homo on hlö joka pitää ja rakastaa saman sukupuolen edustajaa kuin mitä hlö itse on. Uskoakseni ja myös nykytieteen tietämyksen valossa piirre on synnynnäinen, homoilla on hieman erilainen aivorakenne kuin heteroilla. Että rakkaus on aina kaunista ja kaikki ok niin kauan kuin osapuolet kunnioittavat toisiaan, kohtelevat toisiaan hyvin eivätkä satuta toisiaan.

Luonnollinen asia siis ja on tämä maailma sen verran suvaitsematon ja julma paikka ettei täällä kukaan esim homo ihan vapaaehtoisesti ole tai homoksi " muutu" .

Vierailija
2/23 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt edes sinä ap mitä/miten sinä aiot kertoa lapsillesi homoista?

Vai onko kantasi sama kuin Taapero palstan fyysinen kuritus ketjussa vinkkaamallasi jenkkilastenlääkäri Dobsonilla jonka mielestä homous on sairautta ja se voidaan pikkupojista karsia pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on Jumalan tahdon vastaista. Se ei ole sellaista, mitä Jumala olisi luonut; mieheksi ja naiseksi Hän heidät loi. Jumala asetti avioliiton miehelle ja naiselle. Kerron, että Jumala rakastaa homoja ja lesboja ja kaikkia muitakin syntisiä, mutta vihaa syntiä. Homous on syntiä.

Vierailija
4/23 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mietin, mitä erityistä pitäisi kertoa. Äiti tykkää isästä, homoseksuaali saman sukupuolen edustajista, bi molemmista sukupuolista. Mitä väliä?

Vierailija
5/23 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pusituuteri2n:

Kerro nyt edes sinä ap mitä/miten sinä aiot kertoa lapsillesi homoista?

Vai onko kantasi sama kuin Taapero palstan fyysinen kuritus ketjussa vinkkaamallasi jenkkilastenlääkäri Dobsonilla jonka mielestä homous on sairautta ja se voidaan pikkupojista karsia pois?

Raamatun sanalla. Tietävätkin isot jo ihan nää jutut. Pikkuset viel liian pienii.

Vierailija
6/23 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn palstoilla on/off tyyliin ehkä jopa useamman kerran päivässä tai vain kerran pari viikossa.

Entäpä jos lapsenne osoittautuu homoksi? aika taakka hänelle kannettavaksi kun isä ja äiti toteaa hänen olevan syntinen väärintekijä.

Varsinkin kun nykytietämyksen mukaan homoiksi ei tulla vaan synnytään. No, jokainen uskoo mihin uskoo jos uskoo eikä ehkä fundamentalistien kanssa aiheesta kannata vääntääkään.

Vierailija
7/23 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pusituuteri2n:

Itse käyn palstoilla on/off tyyliin ehkä jopa useamman kerran päivässä tai vain kerran pari viikossa.

Entäpä jos lapsenne osoittautuu homoksi? aika taakka hänelle kannettavaksi kun isä ja äiti toteaa hänen olevan syntinen väärintekijä.

Varsinkin kun nykytietämyksen mukaan homoiksi ei tulla vaan synnytään. No, jokainen uskoo mihin uskoo jos uskoo eikä ehkä fundamentalistien kanssa aiheesta kannata vääntääkään.

Mutta kuten sanottu, niin meillä kerrotaan miten se menee Raamatussa.. Syntiä edelleen on.

Vierailija
8/23 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta uskoisin, etten mitenkään erityisesti toitota lapsille koko asiaa, siis en aio tehdä siitä mitään numeroa. Kun he kysyvät, sanon että jotkut naiset elävät naisten kanssa ja jotkut miehet miesten. Jos/kun lapset ihmettelevät asiaa, niin kerron myös näkemykseni, eli että Jumala on alunperin tarkoittanut miehen ja naisen elämään yhdessä, mutta että kaikki ihmiset ovat silti yhtä arvokkaita ja rakkaita, eikä ketään saa kiusata erilaisuudesta yms.

Vierailija
9/23 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aikuisina heillä ainakin on ihan terve suhtautumistapa homoihin ja lesboihin. Jos nyt pieni lapsi kysyisi, kertoisin ihan rehellisesti, että useimmiten rakastavan parin muodostaa mies ja nainen. Aina on kuitenkin ollut (ja aina tulee olemaan) pieni joukko ihmisiä, jotka rakastuvat ja tuntevat mielenkiintoa samaan sukupuoleen. Ja kertoisin, että siinä ei ole mitään ihmeellistä eikä pahaa. Homous ei ole synti eikä sairaus.

Vierailija
10/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselleni olen kertonut aikoinaan ihan asiallisesti, mitä sana " homo" (=samanlainen) eli homoseksuaali (=omasta sukupuolestaan seksuaalisesti kiinnostunut) tarkoittaa ja selittänyt myös, että " homolla" tarkoitetaan yleensä mieshomoseksuaalia, naishomoista puhutaan lesboina (ja selitin sitten senkin nimityksen taustan).

Tässää muutama päivä sitten ulkoiluttaessani koiraa pari pikkuskloddia nakkeli koiraa lumipalloilla (koira onneksi luuli sitä leikiksi :-)) ja kimitti, että " hyi mikä homo rotta" . Kielsin heitä heittelemästä koiraa millään ja kysyin, ovatko arvon nuorukaiset tietoisia siitä, a) mikä on rotta ja miten se eroaa koirasta, ja b) mitä sana " homo" tarkoittaa. Ekaa kehotin tiedustelemaan opettajalta, tokaa vanhemmilta.

(Jätin sanomatta, että näin maaliskuussa, kun suurimmalla osalla narttukoirista on juoksuaika, olisin vain tyytyväinen, jos poikakoirani olisi " homo" -- ulina ja vinkuminen saattaisi olla hiukan hillitympää :-).)

Jotakin yhteiskunnassa vallitsevista asenteista kertonee, että " homo" on yhä lasten suussa haukkumasana.

Vierailija
11/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi hieman epäselväksi,että minkäikäisistä lapsista nyt puhutaan,minulla kun nuita on 1v:stä 17v:een?

Vastaan tästä huolimatta,että vastaan sen ikäsen lapsen nk.tasoon kuuluvalla tavalla,etten nelivuotiaalle tyttärelleni todellakaan pidä mitään saarnaa aiheesta,saatika pienimmille ja katson kutakin lastani yksilöllisesti,ihan ihmisenä,vastatessani!;)ja ihan raamatun mukaan toimin minäkin!=)mutten ala pienille lapsille homokeskustelun yhteydessä mitään synnistä saarnaamaan!(...koska enhän voi olla varma ettei ko.lapsesta homoa tulisi myöhemmin!!!Tällöin minunko pitäisi lopettaa rakastamasta lastani???" Rakasta vihollistasi" ," ei seitsemän kertaa vaan seitsemänkymmentäseitsemän" ;))

Vierailija
12/23 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä nyt ole kyse hyväksynkö minä sitä vai en!

Jos joku tykkää rekisteröityä rekisteröityköön!Minäkin olen eronnut ihminen,mikä minä olen ensimmäistä kiveä heittämään????

Se on Jumalan asia tuomita ei minun!;)

Rauha sinullekkin,toivottavasti sen löydät mikä sinulta nyt tuntuu olevan hukassa!=)Rukouksessa muistan sinuakin!=)

Vierailija
13/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harriet, hyväksyn parisuhteen rekisteröinnin.

Sen sijaan en hyväksy sitä, että (ja tämä on nyt vain yksi esimerkki) vaikkapa elämänsä ehtoopuolella yhdessä, täysin " ei-seksuaalisessa" kaverisuhteessa, asuvat, leskeksi jääneet ystävättäret eivät voi periä toisiaan ilman verottajan ah niin ahnasta kouraa. Testamenttikuvioissa olisi pikkuisen petraamisen varaa!

Vierailija
14/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä hänen kanssaan. Ystävien perinnöstä en ehkä ole samaa mieltä, mutta siitä purnaan, että nykyään ystävyys tulkitaan homoseksuaalisuudeksi. Puhdasta ystävyyttä ei saisi enää olla, vaan täytyisi elää joko täysin yksin tai olla parisuhteessa. Miksi ihmiset eivät hyväksy ystävyyttä kahden ihmisen välillä?

Sen verran vielä, että kun on telkkari ahkerassa käytössä, niin nykyään siellä on paljon homoudesta, joten lapset törmäävät siihen asiaan väkisin. Olen tällä hetkellä hieman valikoinut homo-ohjelmia pois, koska vanhin lapseni on sellaisessa iässä, että ei vielä osaa olla kritiikitön katsoja. Niinpä olen sanonut hänelle, että se on asia, joka minun mielestäni ei ole luonnollista ja että en halua, että hän katsoo ohjelmia, missä opetetaan elämän arvoja, joita ei voi pitää luonnollisena.

Vierailija
15/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka periaatteellisella tasolla ajattelenkin, että heteroavioliitto on " oikea" avioliitto, niin käytännössä hyväksyn parisuhteen rekisteröinnin. Ensinnäkään se, ketä joku rakastaa, ei ole minulta mitenkään pois - siis ei kuulu minulle tai arvosteluvaltaani (no ok, pettämisen tuomitsen kyllä tarvittaessa ääneenkin). Toisekseen minusta ihmisellä pitää olla oikeus valita, ketä haluaa pitää lähimpänä omaisenaan, kenelle haluaa jättää perintönsä ym.

Vierailija
16/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljotar:

Ei tässä nyt ole kyse hyväksynkö minä sitä vai en!

Jos joku tykkää rekisteröityä rekisteröityköön!Minäkin olen eronnut ihminen,mikä minä olen ensimmäistä kiveä heittämään????

Se on Jumalan asia tuomita ei minun!;)

Rauha sinullekkin,toivottavasti sen löydät mikä sinulta nyt tuntuu olevan hukassa!=)Rukouksessa muistan sinuakin!=)

Oletko uskovainen?

Vierailija
17/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erityistä homoseksuaaleista pitäisi kertoa? Olen itse ajatellut asiaa niin, että kun tulee aika käsitellä ihmissuhteita, rakkautta ja seksuaalisuutta - ei välttämättä kaikkea samalla kertaa - niin siinä yhteydessä voisi kertoa myös rakkauden monimuotoisuudesta, jos siihen tulee erityinen tarve. Minusta on tärkeää, että lapseni oppii sen, miten kallisarvoinen asia rakkaus on, oli saajana tai antajana kuka tahansa.

Ystäväpiirissäni on useita homoseksuaaleja, joista useimmat ovat vakituisessa parisuhteessa ja muutama sinkkuja. Yksi tyttäreni kummeista sattuu olemaan homoseksuaali, mutten aikonut tätä asiaa millään tavalla eritellä tyttärelleni. En ajatellut opettaa häntä ajattelemaan ihan kaikkea seksuaalisuuden kautta, vaan mieluummin niin, että hän osaa asettaa asiat oikeisiin mittasuhteisiin.

Vierailija
18/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kysyt ihmisiltä aina " oletko uskovainen?" jos jokin heidän vastauksessaan ei täytä niitä kriteerejä, jotka sinun mielestäsi uskovaisen pitäisi täyttää? Se, että ihminen pohtii, kritisoi tai katsoo eri vinkkelistä, ei tee kenestäkään ei-uskovaista. Sitä paitsi - missä on sanottu, että kaikkien pitäisi ajatella kaikesta aina niin kuin MINÄ? Varsinkin kun se " minun oikea" ajattelutapani onkin usein vain jonkin yksittäisen seurakunnan tapa korostaa tiettyjä uskonasioiden näkökulmia... :)

Vierailija
19/23 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole synti. Ei voi olla. Raamattuhan on vain ihmisten mielipiteitä ja ajatuksia. Jos kaksi aikuista ihmistä omasta tahdostaan ovat yhdessä, heille se sallittakoon. Pedofilia ja eläimiin sekaantuminen on sairautta ja ikävää sellaista, kun siinä vahingoitetaan toista. Homous ja lesbous eivät ole sairauksia eivätkä syntejä. Mitä nyt synnillä sitten tarkoitetaankin.

Vierailija
20/23 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkiuikku:

miksi kysyt ihmisiltä aina " oletko uskovainen?" jos jokin heidän vastauksessaan ei täytä niitä kriteerejä, jotka sinun mielestäsi uskovaisen pitäisi täyttää? Se, että ihminen pohtii, kritisoi tai katsoo eri vinkkelistä, ei tee kenestäkään ei-uskovaista. Sitä paitsi - missä on sanottu, että kaikkien pitäisi ajatella kaikesta aina niin kuin MINÄ? Varsinkin kun se " minun oikea" ajattelutapani onkin usein vain jonkin yksittäisen seurakunnan tapa korostaa tiettyjä uskonasioiden näkökulmia... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi