Eilen mulle tapahtui jotain kamalaa
Mä oon tummaihoinen nainen. Poljin viime yönä yövuorosta kotiinpäin. Erään sillan kohdalla mua vastaan tuli kaljupäinen mies naisystävineen ja ne käveli vaan mua päin. Minä näin selvästi heidät ja hekin minut.
Ajattelin, että ehkä ne kohta antaa mulle vähän tilaa etten joudu autotielle (Siinä sillalla en uskalla autotiellä ajaa, varsinkaan pimeässä), mutta ei mitään reagointia.
Mies tuijotti mua suoraan silmiin ihan helvetin murhaavalla katseella, siis hän näytti oikeasti siltä että haluis tappaa tällaisen n**kerin.
Kun olin heidän kohdalla, niin putosin siltä jalkakäytävältä ja hätäjarrutin (meinasin kaatua tämän takia). Molemmat jatkoivat tyynesti matkaansa. Se mies vilkaisi kerran nopeasti taakseen, mutta ei mitään.
Mulle tuli aivan helvetin paha mieli tuollaisesta. Kuka voi oikeasti toista ihmistä kohdella tuolla lailla? Mitä jos rekka olisi ajanut siinä tiellä ja olisin jäänyt alle? Mitä jos mun tilalla ois ajanut joku pikkupoika tai tyttö sitä pyörää ja hänelle olisi käynyt noin. Ihan kamalaa!
Tulee väkisinkin mieleen, että jos pyörää olisi ajanut valkoinen, niin olisiko hänelle tehty näin?
En tiedä yhtään, mutta itse olen aina väistänyt tällaisissa tilanteissa oli minkä maalainen tai näköinen tahansa. Inhottavaa, että tuollaisia ihmisiä on olemassa. :( Ei kaikki ulkomaalaiset tai sen näköiset ole pahoja ihmisiä.
Minäkin ihan Suomessa syntynyt ja kasvanut, työskennellyt ja maksanut veroja.
Oli pakko tulla avautumaan asiasta, kun jäi se tilanne niin pahasti mieleen.
Aika järjetön avaus. AP meinasi ajaa JALKAKÄYTÄVÄLLÄ kahden vastaantulevan jalankulkijan päälle ja nyt syyttää näiden kiukusta rasismia. 0 pistettä.