Taas viime yönä veli itki puhelimessa pojan kaipuuta
Veljellä on nyt kolme tyttöä, kolmannen tytön syntymä oli kova paikka. Uskoi niin kovasti että kahden jälkeen tulee kyllä jo poika. Vaimolle ei tietenkään uskalla näitä juttuja kertoa mutta minulle soittelee itkien ja kadehtii minua. Meillä on nimittäin peräti neljä poikaa.
Minuakin jo surettaa veljen tilanne, kun huomaan miten kovasti poikaa kaipaa.
Kyllä se vaan niin on, että jokainen mies haluaa oman pojan. Jos muuta väittää niin valehtelee.
Kommentit (41)
Minun mieheni taas tunnusti lapsemme synnyttyä että oikeastaan toivoikin tyttöä, koska hänellä on vain veljiä ja on töissäkin hyvin miehisessä ympäristössä.
Miksi ei voi iloita, että yleensäkin saivat lapsia ja terveitä? sano veljellesi, että hankkii harrastuksen :D
Vaikea kommentoida mitään kun en tunne teitä.Aaloituksesta tulee mieleen että veljesi on semmonen "perinteikäs suomimies" joka pitää tyttöjä vähän huonompina kun eihän ne edes jatka sukua, tai siis siirrä sukunimeä eteenpäin.. tulee mieleen oma pappa. Mutta vähän kyllä säälittääkin kun kyllä moni mies haluaisi pojankin
Itkettää kun ei meinaa ensimmäistäkään tulla. Sama se kumpi tulee, kunhan vain tulisi. Olisi onnellinen kun on saanut lapsia.
Vai oliko tämän pohjimmainen tarkoitus pönkittää omaa itsetuntoa ja lieventää harmistusta siitä, että teillä ei ole tyttöä? Miten tästä nyt tulee vähän sellainen olo?
Jaa, minun mieheni toivoi tyttöjä ja sai niitä kaksi ja on kuulemma onnellinen näistä kahdesta eikä poikaa kaipaa. Minä luulin haluavani poikia/pojan mutta nyt kun minulla on 2 tyttöä, olen heistä kiitollinen ja onnellinen enkä koe että mitään puuttuisi.
Eikö se ole tärkeintä että ne lapset on terveitä? Entä jos sun veli saisikin pojan joka on vaikka kehitysvammainen tai muuten vähän vinksahtanut niin olisiko silti onnellinen?
Mun mies toivoi että esikoinen on poika ja kuopuksesta ei sanonut mitään. Toki ajateltiin että poika kiva pojan kaveriksi. No on kaksi poikaa ja mieskin ymmärtää että oma lapsi rakas on se sitten poika tai tyttöä. Pojat ovat jo teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole tärkeintä että ne lapset on terveitä? Entä jos sun veli saisikin pojan joka on vaikka kehitysvammainen tai muuten vähän vinksahtanut niin olisiko silti onnellinen?
Olisi, ei vähennä rakkauden määrää vaikka niin luulet. En vaihtaisi omaamme kehenkään.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin että itkisi jos poika olisi ollut ja kuollut... Iloitsisi tytöistään.
Tää
Asutteko kuinka lähekkäin? Ottakaa toistenne lapsia vuoroin kyläilemään usein, näin saatte molemmat olla sekä tyttöjen että poikien kanssa ja serkuksille tulee samalla läheisemmät välit.
RF-tekniikan alan ammattivitsinä on suht vanha toteamus "alan miehet tekee vain tyttölapsia". Vitsosessa on se perä, että joku militääritaho on tutkinut mikroaaltojen terveydellisiä vaikutuksia, myös lisääntymiskykyyn. Jatkuvassa altistuksessa luonto pitää huolen, että tuossa epänormaalissa olotilassa ainakin tyttölasten saatavuus on taattu, jotta "kantajia" piisaa myöhemmin suvunjatkoon. Poikia kun ei määrällisesti niin paljoa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Veljellä on nyt kolme tyttöä, kolmannen tytön syntymä oli kova paikka. Uskoi niin kovasti että kahden jälkeen tulee kyllä jo poika. Vaimolle ei tietenkään uskalla näitä juttuja kertoa mutta minulle soittelee itkien ja kadehtii minua. Meillä on nimittäin peräti neljä poikaa.
Minuakin jo surettaa veljen tilanne, kun huomaan miten kovasti poikaa kaipaa.
Kyllä se vaan niin on, että jokainen mies haluaa oman pojan. Jos muuta väittää niin valehtelee.
Jokainen mies?? Suurin osa ei halua lapsia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
äiti haluaa tyttären, vaikka ehkä muuta väittäisikin. Oletteko harkinneet, että vaihtaisitte keskenänne pari lasta?!
Ei todellakaan, äidille on aina tärkeintä että lapsi on terve
Jospa se neljäs kerta toden sanoo
Kamala mues. Voin vaan kuvitella mikä olisi reaktio jos teillä olisi poika jota ei kiinnosta ns poikien jutut tai jos siitä aikuisena tulisikin homo
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni taas tunnusti lapsemme synnyttyä että oikeastaan toivoikin tyttöä, koska hänellä on vain veljiä ja on töissäkin hyvin miehisessä ympäristössä.
Aika juntti pitäisi miehen olla jos tytön synnyttyä sanoisi vaimolle ettei tyttöä halua.
Tuo OIKEASTAAN sana kertoo totuuden.
Minunkin veljelläni on kolme tyttöä. Ehkä olisi kolmannen kohdalla poikaa toivonut, mutta kyllä veli näyttää olevan tosi onnellinen tyttötrionsa kanssa. Varsinkin pienin ipana on niin isin tyttö 💗
Joo.. meitä oli myös kolme tyttöä, ja jokainen sukupuoleltaan pettynys isälle. Ja kyllä sen koko lapsuuden sai tunteakkin. Ainaista vähättelyä ja jos yhtään poikamaista olis halunnu tehdä, niin suunnilleen vitsaa tuli. kaikki sukulaispojat meni kaiken edelle, me omat lapset muutuimme täysin näkymättömäksi isälle kun serkkupojat tuli kylään.. no, eipä se ukon rähjä muutenkaan meidän kanssa mitään tehnyt.
Minulta ei valitettavasti heru sitten pätkääkään sympatiaa. Jos vaimo ei huomaa, niin kyllä ne lapset jossain vaiheessa vaistoavat sen pettymyksen, vaikkei sitä ääneen sanota. Sen kyllä lapsena vaistoaa vanhemman käytöksestä.
Ja nyt kuitenkin eletään 2000 lukua, sen tyttölapsen voi myös ottaa yhteisiin puuhasteluihin ja opettaa monen monta taitoa, minkä perinteisesti isä opettaa pojalle. Ei se ole sukupuolesta kiinni. Toivottavasti veljesi nyt vaan nielee pettymyksen ja tajuaa, että saisi olla onnellinen jos on kolme tervettä lasta, joidenka kanssa todella voi touhuta kaikenlaista, ei se todellakaan ole sukupuolesta kiinni.
ps. itse en enää isääni ja hänen pettymystään jaksnut. En ole ollut hänen kanssaan tekemisissä 15 vuoteen. ja hän on nyt jotain 70v. Lapsiani hän ei ole nähnyt eikä tule näkemään. Onhan tuo yrittänyt jokusen kerran yhteyttä ottaa, mutta kiitos, ei, en jaksa hänen itsekeskeistä maailmankatsomusta, enkä anna hänen sepostaa tyttärilleni samaa paskaa mitä hän suodattamatta meille omille lapsilleen lateli. kuolkoon ja mädäntyköön.
Kun olin ekaa kertaa raskaana, olimme miehen kanssa puistossa, jossa oli myös lapsiperheitä. Isät pelasi jalkapalloa poikiensa kanssa ja yhdessä perheessä pikkutyttö kampasi isänsä hiuksia. Mieheni sanoi, että olisi mieluummin tuo viltillä tytön kanssa hiuksia laittava isä :)
Tyttö meille sitten tulikin ja nyt tulossa toinen. Mies on helpottunut, koska kokee ettei hän olisi tarpeeksi maskuliininen miehen malli pojalle.
Toki poikakin olisi ollut tervetullut, onhan hassua ajatella että sukupuoli määrittäisi persoonan ja kiinnostuksen kohteet. Mielestäni tiettyä sukupuolta todella tiukasti toivovat ovat ehkä jotenkin... sivistymättömiä.