Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttaa, kun nukun vain noin 4-5 tuntia yössä.

Vierailija
26.10.2016 |

Voiko olla mahdollista, että ihminen nukkuu vain 4-5 tuntia yössä, ja siinäkin on yleensä parikin heräämistä mukana? Silti saatan olla tarmokas ja teen monia asioita päällekäin, ja vaadin sitä itseltäni. Toki tuntuu usein siltä, että en ole ihan tarpeeksi nukkunut. Mutta kun ei vaan nukuta, ja totta kai huoletkin painavat mieltä. Yöunenion lähes aina ollut rikkonainen. Elämässä olen silti selvinnyt varsin hyvin. Kuntoni ja terveyteni on ikäistäni huomattavasti parempi, koska treenaan melkoisesti ja syön terveellisesti. Ystäviä on paljon. Olen keski-ikäinen. Elämässäni olen joutunut ylittämään yh:nä ja vastuullisen työn tekijänä sekä usein suuriinkin ongelmiin ajautuvan lapseni (nyt aikuinen) takia melkoisia, melkein ylipääsemättömia esteitä lähes aina yksin. En yleensä puhu tästä asiasta kuin parille läheiselleni, enkä edes myönnä itselleni huonounisuuttani. Nyt kuitenkin pelkään, että tällainen ongelma pitkällä ajalla jollain lailla vahingoittaa hermostoani tai elimistöäni. Onko muilla kokemuksia huonounisuudesta tai "lyhytunisuudesta"? Unilääkkeitä en ole juuri koskaan käyttänyt, joskus melatoniinia. Olen kuin paristo-pupu, joka vedetään aamulla käyntiin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on liian vähän. 7 tuntia ainakin pitää nukkua.

Laita ikkuna auki yöksi koska viileässä nukuttaa paremmin. Sitten siivoa makuuhuone kaikesta turhasta. Siellä ei tarvitse olla muuta kuin sänky ja yöpöytä. Pyyhi lattia joka päivä ja vaihda lakanat kerran viikossa, tyynyliina kaksi kertaa. Pöly haittaa nukkumista.

Syö vähän iltapalaa ennen nukkumista. Tyhjä vatsa vie unen, vaikka jotkut väittävät päinvastoin.

Vierailija
2/3 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen univaje ylläpitää itseään, koska hermosto on ylivirittyneessä tilassa. Opettele rentoutumaan, ota vähemmän vastuuta. Tilapäinen unta pidentävä lääkitys saattaisi olla hyödyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on liian vähän. 7 tuntia ainakin pitää nukkua.

Laita ikkuna auki yöksi koska viileässä nukuttaa paremmin. Sitten siivoa makuuhuone kaikesta turhasta. Siellä ei tarvitse olla muuta kuin sänky ja yöpöytä. Pyyhi lattia joka päivä ja vaihda lakanat kerran viikossa, tyynyliina kaksi kertaa. Pöly haittaa nukkumista.

Syö vähän iltapalaa ennen nukkumista. Tyhjä vatsa vie unen, vaikka jotkut väittävät päinvastoin.

Kukas sen tuntimäärän määrää?

Eiköhän ihminen itse huomaa unen tarpeensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä