Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten höpinä kieliopista Tinderissä

Vierailija
26.10.2016 |

Mitä ihmettä ovat nämä naiset, jotka höpisevät esittelytekstissään jotain, että osaathan yhdyssanat? Eivätkö he ymmärrä kuinka tiukkiksen vaikutelman antavat itsestään? Menee varmasti vasemmalle valtaosalla, koska kuka jaksaa tuollaista nipottajaa? Jos et oikeasti ole nipottaja, niin älä herran jumala kirjoita profiiliin mitään tuollaista. Jos se oli tarkoitettu huumoriksi, niin voin sanoa, ettei se toimi valtaosaan.

Ymmärrän, että tarkoitus on varmaan karkoittaa niitä kaikista typerimpiä tyyppejä, mutta samalla menee kyllä paljon hyvää materiaalia ohi suun. Eiköhän nuo typerämmät tyypit voi karsia sitten myöhäisemmässä vaiheessa ja oikein perustein.

Muutenkin nuo pitkät älä ole tällainen -listat antavat todella negatiivisen kuvan ihmisestä. Sano mieluummin, että millaista haluat tai valitse yksi tärkein juttu, jota et halua. Tosin tämänkin täytyy olla yleisesti hyväksytty vaihtoehto, kuten epäluotettavat miehet.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla vaikuttaa tuo yhdyssanajuttu melkoisesti, mutta en ala sitä esittelytekstissä mainostamaan. Tiedä sitten kumpi on parempi, saada heti tietää, että nainen on yhdyssananipo vai vasta myöhemmin.

Vierailija
2/20 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on naisille iso juttu. Eksä sanoi, että sitä ahdistaa, että uusi mies ei osaa yhdyssanoja yhtä hyvin kuin minä. Itsekin kyllä pidän naisen kirjoitustaitoa arvossa, mutta en tietenkään lähde sitä varta vasten kuuluttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulee kyllä todella kouluttamaton ja sivistymätön kuva jos ei edes alkeellista kirjoitustaitoa ole. En tosin ole tätä profiiliini kirjoittanut, pyyhkäisen vaan suosiolla vasemmalle suurimman osan miehistä.

Vierailija
4/20 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alemmantason mies alapeukuttaa, kun sitä harmittaa ettei itse opetellut edes peruskoulussa asioita kunnolla.

Vierailija
5/20 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku alemmantason mies alapeukuttaa, kun sitä harmittaa ettei itse opetellut edes peruskoulussa asioita kunnolla.

Onko kielioppisääntöjen noudattaminen oikeasti mielestäsi merkittävä peruste parinvalinnassa? Eihän kielioppisääntöjen osaaminen kerro suoranaisesti yhtään mitään älykkyydestä. Toki älykäs ihminen yleensä kirjoittaa sen verran, että osaa ainakin pääosin kielioppisäännöt, mutta nuo ovat nimenomaan sovittuja sääntöjä, eikä siten mitenkään älykkyydellä pääteltävissä. Kyse on siis siitä, että kuka ja kuinka tarkkaan on ne viitsinyt opetella. Älykkäät ihmiset tajuavat kielioppivirheiden merkityksen mitättömyyden ja siten he eivät viitsi alkaa kaikkia poikkeuksia opiskelemaan elleivät he ole hänelle jotenkin olennaisen tärkeitä. On paljon parempiakin kohteita opiskeluun käytetylle ajalle.

Vierailija
6/20 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo nyt liittyy jotenkin siihen että noissa nettideittijutuissa kommunikointi perustuu kirjoittamiseen eli kirjoittamiseen kannattaa panostaa. Osa keski-ikäisistäkin kirjoittaa kuin 14-vuotias on liian laiska jaksaakseen laittaa kysymysmerkkiä kysymykseen perään tai sanoista pudotetaan päätteet kuin virossa. "oon koton" "mitä sä"

Tuollainen antaa velton vaikutelman ihmisestä eikä osoita kunnioitusta keskustelukumppania kohtaan, kun se mahtava ja räiskyvä persoonallisuus ei kuitenkaan näy sieltä näytön läpi.

Vierailija
7/20 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Kai tuo nyt liittyy jotenkin siihen että noissa nettideittijutuissa kommunikointi perustuu kirjoittamiseen eli kirjoittamiseen kannattaa panostaa. Osa keski-ikäisistäkin kirjoittaa kuin 14-vuotias on liian laiska jaksaakseen laittaa kysymysmerkkiä kysymykseen perään tai sanoista pudotetaan päätteet kuin virossa. "oon koton" "mitä sä"

Tuollainen antaa velton vaikutelman ihmisestä eikä osoita kunnioitusta keskustelukumppania kohtaan, kun se mahtava ja räiskyvä persoonallisuus ei kuitenkaan näy sieltä näytön läpi.

Kieliopin mukainen kirjoitustyyli ei monen mielestä sovi tuollaisiin viestityspalveluihin, vaan siellä käytetään rennompaa kieltä. Itse olen samaa mieltä ja kirjoitan noissa rennommin kuin yleensä.

Vierailija
8/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lul^^ Jotkut ihmiset on vaan syntyny puolikka persiissä. Kannattaa karttaa tollaset naiset kaukaa :D

Vierailija
9/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kielioppisääntöjen noudattaminen oikeasti mielestäsi merkittävä peruste parinvalinnassa? Eihän kielioppisääntöjen osaaminen kerro suoranaisesti yhtään mitään älykkyydestä. Toki älykäs ihminen yleensä kirjoittaa sen verran, että osaa ainakin pääosin kielioppisäännöt, mutta nuo ovat nimenomaan sovittuja sääntöjä, eikä siten mitenkään älykkyydellä pääteltävissä. Kyse on siis siitä, että kuka ja kuinka tarkkaan on ne viitsinyt opetella. Älykkäät ihmiset tajuavat kielioppivirheiden merkityksen mitättömyyden ja siten he eivät viitsi alkaa kaikkia poikkeuksia opiskelemaan elleivät he ole hänelle jotenkin olennaisen tärkeitä. On paljon parempiakin kohteita opiskeluun käytetylle ajalle.

Ei yhdyssanasääntöjä tarvitse opetella. Jos on vähänkin kielitajua tai on lukenut pari kirjaa, niin taatusti osaa välttää karkeimmat virheet. Eli kyllä pahat yhdys sana virheet kertovat jotain kirjoittajan älystä.

Vierailija
10/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustaito on minulle tärkeä asia, mutta en tietenkään mainitse mitään tuollaista profiilissani! Omassa esittelyssä minä kerron itsestäni. En toisesta.

Vierailija
11/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiikö joku muka tinderistä niinkin vakavaa että yhdyssanat vaikuttavat :D

Vierailija
12/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Alemman tason" kirjoitetaan erikseen.

Vierailija
13/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tarkoittavat, että etsivät fiksua, koulutettua miestä ja että junttien ei kannata vaivautua. Yhdyssanoihin viittaaminen on kohtelias tapa ilmaista asia.

Vierailija
14/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla sivistymättömän miehen kanssa. Minulle yhdyssanavirheet kertovat nimenomaan siitä, että ihminen ei todennäköisesti lue sen paremmin asiatekstejä kuin kaunokirjallisuutta. Enkä usko, että älykäs ihminen tekisi alkeellisia yhdyssanavirheitä, vaikka ei harrastaisikaan kaunokirjallisuutta, eli kyllä ne älykkyyteenkin viittaavat.

Vierailija
15/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen koulukaverini on entinen olympiatason urheilija ja nykyisin lääkäri. Sillä on tosin luki-häiriö, joten ei vissiin ole kelvollista Tinder-seuraa...

Vierailija
16/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanoista nipottavat tyypit on yleensä sellaisia, joilla ei ole itsellään mitään sisällöllistä sanottavaa, vaan keskittyvät vain muotoseikkoihin.

Vierailija
17/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdys sana kirjoitti:

Entinen koulukaverini on entinen olympiatason urheilija ja nykyisin lääkäri. Sillä on tosin luki-häiriö, joten ei vissiin ole kelvollista Tinder-seuraa...

Lukihäiriö on ihan eri asia kuin yhdyssanojen osaamattomuus. Aika moni huonosti kirjoittava puolustautuu lukihäiriöllä ymmärtämättä, että se ilmenee ihan eri tavoin.

Vierailija
18/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdyssanoista nipottavat tyypit on yleensä sellaisia, joilla ei ole itsellään mitään sisällöllistä sanottavaa, vaan keskittyvät vain muotoseikkoihin.

Eikö se silloin ole molempien etu, että tunnistavat toisensa ajoissa?

Vierailija
19/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva asia on kyllä yhtä iso turn-off kuin se, että nainen alkaa valittamaan ja huomauttelemaan kieliopista. Ei kiinnosta paskantärkeät snobit.

Vierailija
20/20 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt on vaan sellainen juttu, että älykäs henkilö oppii nuo asiat ihan kiinnittämättä siihen mitään huomiota. Ei tarvitse mitään "viitsimistä". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi