Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mamman marjapiirakka

08.03.2006 |

Hei!

Miten te teette mamman marjapiirakan? Haluaisin uusia vinkkejä. Itse olen tehnyt mustikka ja mustikka-vadelmatäytteellä. Kermaviiliä ja smetanaa olen täytteeseen kokeillut. Smetana oli hyvää mutta aika raskasta.

Mitä sanotte, käykö vielä muruseos sen kermaviilijutun päälle, vai tuleeko liikaa?

Kiitoksia!!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

100g voita

1dl sokeria

1 muna

2½ dl vehnäjauhoja

1 tl leivinjauhetta

täyte:

1 prk kermaviiliä

½ dl sokeria

1 muna

1 tl vaniljasokeria

4 dl mustikoita TAI punaherukoista tulee raikas!!

Oon kokeillu myös banaanista. Silloin osan jauhoista voi korvata grahamjauhoista.

Joskus myös rahkaa mukaan, tai puolet kermaviiliä, puolet rahkaa...

Vierailija
2/4 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen pohjan puolet graham- ja puolet vehnäjauhoa, siis se perinteinen ja useimmiten täytteeksi kermaviili ja puolukoita. EN normaalisti pidä puolukoista, mutta tässä on tosi hyvää, ja sitten jos tekee mustikoista, niin kermaviilin tilalle danonen vadelmajugurttipurkki NAM NAM NAM

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on mun yks vanhimmista ja todella paljon käytetyistä piirakkaohjeista. Täytteeks olen käyttänyt normaalien marjojen lisäks omenaa/kanelia, säilykepäärynää ja säilyke mandariinilohkoja. Ne nyt ekaks tulee mieleen.

Vierailija
4/4 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten laitan mansikka-mustikka tai mansikka-mustikka-vadelma-sekoituksen mutta niiden lisäksi on tullut aikojen saatossa laitettua pelkkää mansikkaa, punaisia viinimarjoja, raparperia, mansikkahilloa ja kerran peräti vauvan hedelmäsosettakin (se tosin valui kovasti syödessä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi