Aleksi Valavuoren homokommentit
Järkyttävän noloa aikuiselta mieheltä.
http://www.iltalehti.fi/urheilu/2016102622519063_ur.shtml
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Hajotkaa siihen kirjoitti:
Työnantajana saan ihan itse valita, kenet otan töihin ja kenet en. Minä näet olen se, joka sen palkan maksaa.
Ruskean reiän ritarit älkööt vaivautuko. Palkkaan ainoastaan nuoria normaalipainoisia naisia tai hyväkuntoisia alkoholi- ja huumevapaita miehiä.
Olenko nyt syrjivä? Ette voi pakottaa minua palkkaamaan ketään.
Homojen pääongelma on, että hehän niitä homoja ovat ja 1% vähemmistö - vielä tänään. Todennäköisesti ko. ongelma pystytään tulevaisuudessa poistamaan geenimuuntelulla jo raskauden alkuvaiheessa.
Koska homoseksuaalisuushan on ongelma sekä homoille itselleen että heteroenemmistölle. Tuota valitusta kestä kukaan kuunnella.
Naismainen mies on yhtä väsyttävä kuin möreä-ääninen nainen...Sä et oo kyllä maksanu kenellekään palkaa eläissäs ja tuskin oot verojakaan. Jos olisit vähänkään älykäs ihminen niin ymmärtäisit, että toi on laitonta.
Taidat olla työtön peräkammarin poika, joka purkaa omaa ahdistustaan muihin ihmisiin.
Mikä tuossa oli laitonta? Lainkohta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mullekkin alkaa riittää tää meininki, että aina joku pahoittaa mielen jostain. Milloin homot, milloin pakolaiset, milloin tummaihoiset, milloin naiset, milloin sinkut, milloin lapsettomat yms. Yms.
Tuntuu että ihmisiltä on kadonnut kaikki huumorintaju ja järjellinen ajattelu. Pieninkin vihjaus omaan epävarmuuden kohteeseen aiheuttaa kauhean somemyrskyn."Milloin homot, milloin pakolaiset, milloin tummaihoiset, milloin naiset, milloin sinkut, milloin lapsettomat yms" vedän tästä nyt johtopäätökset, että olet mies, koska mainitsit erikseen jopa naiset. Olis mielenkiintosta nähdä millaset herneet sä vedät nenään ku kommentoidaan alatyylisesti sun työttömyyttä, juntteutta, ulkonäköä tai ihan mitä vaan. En tiedä oletko mitään noista asioista, mutta se oli esimerkki.
Öööööö.... Suomalaista heteromiestähän haukutaan jatkuvalla syötöllä.
En tiedä oliko tuo vitsi, mutta siis... Suomalaiset miehethän ruikuttaa asiasta jatkuvasti. Vaikka eivät todellakaan edes ole mikään sorrettu vähemmistö. Jos joku suomalainen julkkis twiittaisi, että suomalaiset miehet ovat ylipainoisia, väkivaltaisia, pienikullisia juoppoja ja että hänen firmaansa ei suomalaista miestä palkata niin ai jumankekka sen ininän ja peppukipeyden (tappouhkauksista puhumattakaan) määrää.
Nyt sit miettii ihmisryhmiä, joita oikeasti ihan systemaattisesti syrjitään. He eivät suomalaisen miehen mielestä saa loukkaantua, koska kyseessä on vitsi ja sitä paitsi se on kirjoitettu kännissä (tietysti, koska suomalainen juoppomies on aina kännissä). Suomalainen mies on sitä mieltä, että häneen pitäisi suhtautua vakavasti ja kunnioittavasti, mutta toisaalta että häntä pitäisi kohdella kuin syyntakeetonta lasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikista äänekkäimmät homohuutelijat ole itse kaikista eniten kiinnostuneita.
Eiks toi nyt oo jo aika vanha vitsi? No, tietysti LGBT-väki on käyttänyt propagandavälineenä tuota "jos et kannata homoliittoa ja -adoptiota, olet kaappihomo"-fraasia, jolla kai oikeasti saa jotkut nuoret miehet pitämään sateenkaarilippua FB-profiilissaan punavihreän pimpsan toivossa.
Avasin tälle oman ketjun kun en tajunnut, että tästä on puhuttu täällä jo.
Joo, Valvauoren jutut on kyllä tosi homofoobisia ja sairaita. Ja no, miten kukaan voi edes vitsillä sanoa harjoittavansa työsyrjintää homouden takia? En voi tajuta. Mutta on noi reaktiotkin osin aivan yhtä kamalia. Mulle osui tossa aiemmin vastaan tämä
http://ammat.fi/blog/mites-meni-niinku-omasta-mielesta-aleksi-valavuori/
Nää on olevinaan jotain feministejä nää "Ämmät". Mutta täysin samaa possuilua toi on kuin Valavuoren heitot. Koko tekstin ydin on Valavuoren sukupuolielimen bodysheimaaminen.
Onko tämmönen jostakusta ihan oikeasti ok? Entä jos joku mies kirjoittaisi jonkun möhlineen naisen pimpistä tämmöisin sanoin "on irrationaalista glitteririmppakinttuhinttipelkoa potiessaan varmaan näivettynyt, kuivettunut ja tipahtanut matkan varrelle" tai "Uskotteletko itsellesi, että vagiinasi ehkä kasvaa takaisin, jos oikein kovasti tavoittelet korskeimman alfauroksen asemaa?"
Mun somessa tätä Ämmien blogia jaetaan paljon, mutta tää Kati Gumeniuksen oksennus on kyllä jotenkin alatyylin ja agression huippu.
Tyhmä kommentti (ja tarpeeton selittely) Valavuorelta, mutta irtisanominen silti liioittelua.
Paljon pahempia sanoneet ja ennen kaikkea tekevät senkun porskuttavat viroissaan.
Miksei saa sanoa jos ei halua eikä myöskään palkkaa homoja, muslimeita tai tsuvakki/viherkomukoita?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kommentti (ja tarpeeton selittely) Valavuorelta, mutta irtisanominen silti liioittelua.
Paljon pahempia sanoneet ja ennen kaikkea tekevät senkun porskuttavat viroissaan.
!
Valavuoren kommentinti oli äärimmäisen typerää ja idioottimaista. Jos asiaan haluaa ottaa kantaa, sen voi ilmaista älykkäämin ja asiallisemmin. En tosin kyllä itsekään ymmärrä lainkaan, miten joku voi loukkaantua tuosta Lidlin mainoksesta, ja jopa mäkin naurahdin niille mainoslauseille. Ja hui, mä vielä kuulun seksuaalivähemmistöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä loukkaavaa tossa on? Nauttivatko homot ja transut jotain etityissuojaa että heidtä ei saa missään kommentoida kuin positiiviseen sävyyn? Miksi muista ihmisryhmistä on ok heittää stereotypioihin perustuvaa läppää mutta näistä ei!? Selittäkää
Sananvapaus, nih! Minulla on oikeus!
Transut nyt on muoti-ilmiö, urpo.
On niin kiva olla joku shemale. Friikkejä on suvaittava.
Vierailija kirjoitti:
Miksei saa sanoa jos ei halua eikä myöskään palkkaa homoja, muslimeita tai tsuvakki/viherkomukoita?
Saahan sen sanoa. Pitää vaan kestää seuraukset jos esim. työnantajan nimissä laukoo sellaista mistä työnantaja ei olekaan samaa mieltä.
Tämä on kiinnostava asia. Transsukupuolisuus ja homoseksuaalinen käyttäytyminen ovat valintoja. Niitä saa arvioida ja punnita moraalisesti ihan siinä, missä muitakin valintoja. Voi vaikka sanoa: "hei mä en hyväksy sun valintoja, mutta tunnustan sun ihmisarvon".
Valintojen arvioiminen ja sen tunnustaminen, ettei hyväksy toisen valintaa, voi olla osan ihmisistä mielestä kökköä, mutta väärin se ei missään nimessä ole. Tuskin meistä kukaan haluaisi asua maassa, jossa ei voi esim. sanoa: "Insesti (valinta) on väärin" tai: "Varastaminen (valinta) on väärin" tai "Toisen sukupuolen esittäminen (valinta) on väärin" tms. Totalitaarisissa yhteiskunnissa on kielletty tiettyjen valintojen moraalinen, julkinen arviointi. Elämmekö totalitarismissa?
Biologisia ominaisuuksia ei taas voi arvioida moraalisesti, koska ihminen ei ole valinnut niitä. Esim. musta ihonväri ei ole moraalisen arvioinnin kohteena. Jos joku arvioi toista ihmistä biologisen ominaisuuden takia, vaikka ihonvärin tai vammaisuuden, hän syyllistyy fasismiin, rasismiin, natsismiin jne.
Ei tuossa ole minusta mitään epäselvyyttä.
Haluan sanoa heti alkuun että tuomitsen Valavuoren kommentit täysin. En itse kuulu seksuaalivähemmistöön, joten en osaa sanoa oliko Lidlin mainoskampanja loukkaava, tai ottaa siihen kantaa.
Kuitenkin olen äärimmäisen hämmästynyt siitä, että Aleksi Valavuori julkaisee tuollaisen kommentin sosiaaliseen mediaan?? :O Siis edes 7-vuotias lapsi ei olisi niin (suoraansanottuna) typerä, ja yksinkertainen. Enkä voi kuvitella että joku aikuinen, ainakaan selvinpäin , voi ajatella ettei tuollaisen kommentin julkaiseminen olisi millään leveyspiirillä ok.
Sama kuin päiväkoti sanoisi ettei palkkaisi työntekijää jonka seks.suuntautuminen on lapset.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kiinnostava asia. Transsukupuolisuus ja homoseksuaalinen käyttäytyminen ovat valintoja. Niitä saa arvioida ja punnita moraalisesti ihan siinä, missä muitakin valintoja. Voi vaikka sanoa: "hei mä en hyväksy sun valintoja, mutta tunnustan sun ihmisarvon".
Valintojen arvioiminen ja sen tunnustaminen, ettei hyväksy toisen valintaa, voi olla osan ihmisistä mielestä kökköä, mutta väärin se ei missään nimessä ole. Tuskin meistä kukaan haluaisi asua maassa, jossa ei voi esim. sanoa: "Insesti (valinta) on väärin" tai: "Varastaminen (valinta) on väärin" tai "Toisen sukupuolen esittäminen (valinta) on väärin" tms. Totalitaarisissa yhteiskunnissa on kielletty tiettyjen valintojen moraalinen, julkinen arviointi. Elämmekö totalitarismissa?
Biologisia ominaisuuksia ei taas voi arvioida moraalisesti, koska ihminen ei ole valinnut niitä. Esim. musta ihonväri ei ole moraalisen arvioinnin kohteena. Jos joku arvioi toista ihmistä biologisen ominaisuuden takia, vaikka ihonvärin tai vammaisuuden, hän syyllistyy fasismiin, rasismiin, natsismiin jne.
Ei tuossa ole minusta mitään epäselvyyttä.
Äärettömän hyvä kommentti, joka kiteytti ajatukseni täysin.
Kommentti oli kieltämättä mauton, mutta itse ilmiö (vähemmistöjen suojelu ja puolustus, "yhteisöoikeustaistelu") nykyään sangen kiistelty.
Nuolista ja kommenteista päätellen ihmiset tuntuvat kuitenkin valtaosin hyväksyvän ns. poliittisen korrektiuden, jossa etuoikeutettuja ryhmiä, valkoiset heteromiehet etunenässä ja päätyen kansallisvaltioihin, heikennetään määräävästä ja muita määrittelevästä asemastaan?
Taas fasistit vei rehelliseltä mieheltä duunin, kas kun ei vielä ammuttu saunan takana.
Vierailija kirjoitti:
Todella noloa Espoon Unitedille, että oma general manager vastaa, että sinne ei homoja palkata. Ihan turha sanoa, että toi oli vitsi.
Todella.
Aleksi Valavuori nouse uutisaiheeksi ainoastaan silloin, kun haukkuu julkisesti jonkun henkilön twitterissään. Mitään muuta osaamista häneltä ei löydy.
On kertakaikkisen nolo tapaus.
Ja silti vaan elelevät edelleen herroiksi ja nauttivat "oikeanlaisen elämisen" sietämättömästä keveydestä. Ainoa minkä takia suomalaisia miehiä säälin, on se että he eivät saa lastensa huoltajuutta niin usein kuin voisivat. Tähänkin toivottavasti tulee muutos nyt kun yhä useammat miehet osallistuvatkin enemmän perhe-elämään, eikä sellainen mies ole vain kuriositeetti tuomarien mielestä (jotka usein ovat vanhoja heteromiehiä, jotka eivät ikinä ole vaihtaneet lapsena vaippaa).