Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadonneen jäljillä - Jaakko

Vierailija
25.10.2016 |

Miksi Jaakko on huonoissa väleissä vanhempiensa kanssa? Ilmeisesti kokee, etteivät adoptiovanhemmat välitä hänestä, kun halusi nähdä biologisen perheen niin hyvänä (ja adoptioperheen pahana). Tuli mieleen että toive tulla rakastetuksi ja hyväksytyksi vanhempien taholta oli todella suuri.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sekoillut teininä. Ja jos poika on ollut huonolla hoidolla ne alkuvuodet Thaimaassa, takuulla haastavaa käytöstä sitä ennenkin eikä ole kyennyt kiintymään adoperheeseen. Ja sitten taas ehkä heillä kyvyttömyyttä ja väsymystä parantaa tilannetta.

Vierailija
2/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsi, miten tällä ei ollut yhtään englannin kielen taitoa. Nuori, Suomessa kasvanut mies kuitenkin kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todella tunteellinen jakso, tuli pari kyyneltä vaikka olenkin mies.

Vierailija
4/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsi, miten tällä ei ollut yhtään englannin kielen taitoa. Nuori, Suomessa kasvanut mies kuitenkin kyseessä.

Samaa ihmettelin. Puhui kyllä suomeakin aika oudosti, kirjakieltä.

Vierailija
5/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä niin tunteellinen jakso. Herkkä oon muutenkin mutta tää oli jotain ihan.....💔

Vierailija
6/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös aika alussa sanoneet, että hänen äitinsä asui veljensä luona. Miksi ei alussa otettu yhteyttä veljeen, niin eipähän oli saatu ohjelmaa näin pitkäksi??

Vierailija
7/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhui suomenkieltä kuten useat Helsingissä puhuvat,esim.minä.Raivostutti se adoptioperhe,kun ovat hylänneet,kun vaikeuksia on tullut.Pitäisi osata ennakoida,että niin voi käydä ja kun oli vielä koulukiusaamistakin.Tsemppiä Jaakolle!

Vierailija
8/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Toisaalta Jaakko kuulosti moniongelmaiselta ihmiseltä, joka on imenyt joka sanan psykologeilta ja ties miltä hoitotahoilta, ja toistaa niitä papukaijana, on erillisyydentunnetta ja ikävää ilman osoitetta. Aivan kuin identitetti olisi rakennettu tän sanahelinän varaan, että mä nyt oon tämmönen kun äiti hylkäsi minut, ja fantasioin aina siitä mitä ei ole, ottamatta vastuuta. Toisaalta pojalla on voinut toki olla ei niin hyvät-adoptiovanhemmat, taannoin oli Hkissä tapaus, jossa adoptioäiti rääkkäsi pientä afrikkalaislasta. Kun ei se ollutkaan mikään nukke. Tai sitten Jaakolla vaan on ongelmia, ja kierii muuten vaan itseäälissä  ja analysoi tuskaansa liikaa, korjaamisen ja vastuun  sijasta.

Vierailija
9/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun Jaakko löysi biologisen perheen 🙂 tsemppiä Jaakolle!

Vierailija
10/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhui suomenkieltä kuten useat Helsingissä puhuvat,esim.minä.Raivostutti se adoptioperhe,kun ovat hylänneet,kun vaikeuksia on tullut.Pitäisi osata ennakoida,että niin voi käydä ja kun oli vielä koulukiusaamistakin.Tsemppiä Jaakolle!

Eikö se ollut Tampereelta? Eipä se ennakointi aina auta. Lehdessä lukee että poika on myös pahasti velkaantunut eli rajua holtittomuutta. Ja paljon haastavaa käytöstä. Itselläni samoin käyttäytycä sisko jonka kanssa minulla uupui voimat niin että oli pakko katkaista välit että jaksan hoitaa omat lapseni.

Vierailija
11/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran osoitus siitä, että adoptioperheitä tulisi syynätä entistä tarkemmin. Adoptioprosessia tulisi pitkittää entisestään, jotta erottuu ne jotka oikeasti ovat valmiita ja sopivia adoptiovanhemmiksi ja hyväksyvät sen, että (etenkin eri etnistä taustaa omaava) adoptiolapsi ei välttämättä osaa samaistua vanhempiinsa.

Myös koulukiusaamisesta oli masentavaa kuulla. Tämä on ongelma etenkin kaupunkien ulkopuolella, missä erilaisuus on edelleen jokin ihmetyksen aihe. Mielestäni adoptiolapsia ei tulisi luovuttaa pienille paikkakunnille.

Vierailija
12/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ollut Tampereelta? Eipä se ennakointi aina auta. Lehdessä lukee että poika on myös pahasti velkaantunut eli rajua holtittomuutta. Ja paljon haastavaa käytöstä. Itselläni samoin käyttäytycä sisko jonka kanssa minulla uupui voimat niin että oli pakko katkaista välit että jaksan hoitaa omat lapseni.

Sisko on kuule aikuisena eri asia,kuin oma lapsi?Vai luopuisitko itse lapsestasi jos olisi vaikeaa,kun on 13 ja alla joku iso trauma?Helsingissä asui. Ja ei ihme jos on ollut holtitonta,ensin adoptoidaan maailman ääristä ja laitetaankin lastenkotiin ja välit poikki.Ihan sikaa!

Vierailija
13/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisko on kuule aikuisena eri asia,kuin oma lapsi?Vai luopuisitko itse lapsestasi jos olisi vaikeaa,kun on 13 ja alla joku iso trauma?Helsingissä asui. Ja ei ihme jos on ollut holtitonta,ensin adoptoidaan maailman ääristä ja laitetaankin lastenkotiin ja välit poikki.Ihan sikaa!

Ei se sisko niin hirveän eri asia ole kun häntä ensin paapoo 40 vuotta ja tietää että jää suunnilleen asunnottomaksi jos ei tällä kertaa enää maksa rästejä.

Kiintymiåyssuhdehäiriöisen teinipojan käytös voi olla niin väkivaltaista, että hän on voinut esim hakata äitiä tai muita lapsia niin ettei nämä enää voi elää normaalia elämää. Emme voi tietää.

Vierailija
14/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sisko niin hirveän eri asia ole kun häntä ensin paapoo 40 vuotta ja tietää että jää suunnilleen asunnottomaksi jos ei tällä kertaa enää maksa rästejä.

Kiintymiåyssuhdehäiriöisen teinipojan käytös voi olla niin väkivaltaista, että hän on voinut esim hakata äitiä tai muita lapsia niin ettei nämä enää voi elää normaalia elämää. Emme voi tietää.

Eli tarkoitat tällä sitä,että voisit laittaa oman lapsen lastenkotiin,kun ongelmia tulisi ja hänellä takana iso trauma?Siitä tässä oli kyse,omasta lapsesta,ei aikuisesta siskosta.

Vierailija
15/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä olen samaa mieltä että ei pitäisi laittaa jonnekin tuppukyliin. Me asumme Itä-Helsingissä ja täällä ei erinäköisyys ole koskaan ollut ongelma.

Sen sijaan en näe motään hyötyä noista prosessien pitkittämissistä ja muista kahelokeinoista. Itse olen kärsimätön ihminen mutta hyvä adoptioäiti. Sen sijaan minusta pitäisi alkaa miettiä onko fiksua suosia opettajia, aairaanhoitajia ja muossa vastaavissa ammateissa toimivia ja antaa se adoptioneuvonta psykologeille sossujen sijaan.

Vierailija
16/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintymyssuhdehäiriöiselle lapselle hommataan apua,ei sitä voi dumpata.Jösses!

Vierailija
17/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tarkoitat tällä sitä,että voisit laittaa oman lapsen lastenkotiin,kun ongelmia tulisi ja hänellä takana iso trauma?Siitä tässä oli kyse,omasta lapsesta,ei aikuisesta siskosta.

En tarkoita sitä vaan että siinä vaiheessa kun läheisen käytös on niin tuhoisaa että se vaarantaa muiden terveyden se voi olla ainoa keino.

Itse en toimisi noin mutta toisaalta minun adoptiolapseni on rauhallisia tyttöjä joilla teini-ikäkin solahti rauhallisesti.

Vierailija
18/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ohjelmasta ei ollenkaan selvinnyt, että laitettiinko lastensuojelulaitokseen vai otettiinko huostaan. Eipä syyllistetä adoptioperhettä luulojen varassa!

Vierailija
19/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiintymyssuhdehäiriöiselle lapselle hommataan apua,ei sitä voi dumpata.Jösses!

Sille on varmasti hommattu apau mutta aina se ei ole vanhemmista kiinni saako sitä ja onko se oikeanlaista. Nythän siellä laitoksessa sentään oli se terapia joka oli auttanut. Suomalainen mielenterveyshuolto ei ole hyvää, eikä sossuilla ole juuri mitään osaamista, adoptiojärjestöä kiinnostaa vain se että saa oman osuutensa rahoista.

Vierailija
20/29 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella sanoi asuneensa. Ainakin sillon ku asui Adoptioperheen kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän