Tampereen lentokentällä poliisioperaatio – Matkustaja IS:lle: Hävittäjät seurasivat konetta Ranskasta asti
Kommentit (55)
Hajaantukaa, ei mitään nähtävää. Salaliittoteoreetikot, ryömikää takaisin koloihinne.
Viikon ryyppyreissulta palaava Tuulipuku-Pertti heittänyt krapulapäissään omasta mielestään hauskan lentokoneenkaappausvitsin?
Vierailija kirjoitti:
Hornetitko muka saattaneet ranskasta asti? Eppäilenpä suuresti.
No ei Hornetit, mutta esim ensin Miraget, sitten Eurofighterit, sitten F16:t, Gripenit ja Itämeren päältä kotoiset Hornetit...eli aluerajoilla vahdinvaihto. Jos kyseessä on terroristien kaappaama kansainvälinen lento, sitä seuraa useamman maan taistelukoneet vuorollaan.
Tai sitten halutaan vain osoittaa kuinka oli muka kyse häiriöstä=vahingosta, kun oikeasti on ollutkin tosi kyseessä mutta ei haluta lietsoa pelkoa. Luulisi että jonkun vahingon pystyisi aika nopeasti sulkemaan pois. Vai ihanko huvikseen hornetit seuraavat konetta.
Vierailija kirjoitti:
Viikon ryyppyreissulta palaava Tuulipuku-Pertti heittänyt krapulapäissään omasta mielestään hauskan lentokoneenkaappausvitsin?
Hävittäjän bensalasku voisi siis lähteä Tuulipuku-Pertille.
Jännästi tuo kone on pyörinyt ympyrää Rauman lähellä. Näitä kaikenlaisia operaatioita alkaa nyt olla siihen malliin että kohta tapahtuu ihan oikeasti jotain pahaa.
Mitä ihmettä turvalliselle ja tylsälle Suomelle oikein tapahtui? Ja miksi?
En tykkää.
Ei ole vieläkään merkattu laskeutuneeksi finavian sivulla:
18:00
Malaga
LLX5288
Arvioitu aika 18:01
Vierailija kirjoitti:
- Poliisi varautui tänään illalla mahdolliseen vaaratilanteeseen kello 18 laskeutuneessa lentokoneessa Malagasta Suomeen Tampere-Pirkkalan lentokentällä. Poliiseja oli paikalla runsaasti. Hälytys perustui häiriöön, jonka mukaan koneessa olisi ollut mahdollisesti kaappaustilanne. Häiriön syystä ei voida kertoa tarkemmin, koska kyseistä mekanismia voidaan käytttää oikeassakin vaaratilanteessa. Kukaan ei ollut missään vaiheessa vaarassa. Lentokenttä ei ole vielä normaalisti toiminnassa ja toiminnan palautumisesta normaaliksi tiedotetaan heti kun se on toteutunut, poliisi kertoo.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/206948-poliisi-tiedotti-jattioperaatio…
Ei täällä Suomessa tapahdu ikinä mitään jännää, väärä hälytys.
No nyt sentään tiedettiin mitä mahdollisesti tapahtuu, normistihan sekin on ollut poliiseille hämärän peitossa ja epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että hävittäjien bensalaskuja ei normisti makseta nimenomaan tuulipukukansan taskusta? Oliko tuo muuten lomalento vai onko tampereen ja malagan välillä ihan reittilentoja? Miksi mulle tuli ihan ekana mieleen että nyt kyydissä oli se viimeisin kiintiö ja kylmä ja pimeä suomi ei sitten oikein miellyttänytkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että hävittäjien bensalaskuja ei normisti makseta nimenomaan tuulipukukansan taskusta? Oliko tuo muuten lomalento vai onko tampereen ja malagan välillä ihan reittilentoja? Miksi mulle tuli ihan ekana mieleen että nyt kyydissä oli se viimeisin kiintiö ja kylmä ja pimeä suomi ei sitten oikein miellyttänytkään?
Charter-yhtiöksi tuo itseään nimittää.
https://www.smallplanet.aero/en/about-small-planet-airlines/about-the-c…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko persu vai vain äänestätkö niitä?
Vierailija kirjoitti:
Jännästi tuo kone on pyörinyt ympyrää Rauman lähellä. Näitä kaikenlaisia operaatioita alkaa nyt olla siihen malliin että kohta tapahtuu ihan oikeasti jotain pahaa.
Mitä ihmettä turvalliselle ja tylsälle Suomelle oikein tapahtui? Ja miksi?
En tykkää.
Eihän siellä mitään operaatiota ollut, vaan sellaiseen varauduttiin. Nyt valoja päälle siellä.
Äsken Kalkussa kuului jotain todella outoa ääntä taivaalta, liittyyköhän tähän? Mä meinaan googlettelin jo että jokohan se sota syttyi.
Vierailija kirjoitti:
Äsken Kalkussa kuului jotain todella outoa ääntä taivaalta, liittyyköhän tähän? Mä meinaan googlettelin jo että jokohan se sota syttyi.
Mä kuulin kanssa, asun Pirkkalan puolella lähellä lentoasemaa! Kuulosti ihan kuin läjä koneita lentäisi todella matalalla!
Vierailija kirjoitti:
Taisi Hornetit lähtee. Äsken meilläkin katto tutisi Kalkun lähistöllä.
:D