Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa mielipide tämän päivän ruokavaliostani:

Vierailija
08.03.2006 |

Aamulla kaksi palaa ruisleipää, joiden päällä sulatejuustoa ja kinkkua + vaniljajogurtti

Lounaaksi kanaa ja riisiä ja yksi leivänpala jonka päällä Keiju-levitettä

Välipalaksi omena, 2 hapankorppua, 2 palaa leipää (päällä samat kuin aamulla) ja vähärasvainen viili jossa mukana vähän mysliä ja rusinoita

-Eli te ravitsemuksesta enemmän tietävät, onko tuossa tähän mennessä jo liikaa, kun en ole vielä liikkunut yhtään? Kuinka paljon tuossa määrässä on kaloreita? Kiitos avusta...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kannattaisi syödä iltapalaksi noiden ruokien päätteeksi?

Vierailija
2/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 pussillista (300g) lakua

kuudesosa litran jäätelöstä

kourallinen sipsiä...

liikuntaa n puoli tuntia hitaanlaista kävelyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurtissa on myös aivan älyttömästi sokeria!! Jos haluat laihduttaa, niin syö mieluummin maustamatonta jogurttia itse maustaen ja näin kontrolloiden sokerin/makeutusaineiden käyttöä. Myös välipalasi on turhan leipävoittoinen ja aika runsas! Jätä ainakin yksi leipäsiivu pois tai mieluummin molemmat. Kyllä omppu ja hapankorput riittää. Mitä syöt päivälliseksi? Entä syötkö vielä iltapalaa? Arvaanko oikein, että sekin on leipää?

Vierailija
4/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaniljajogurtissakin oli 70kcal per 100g ja se oli siis 200g jogurtti.

Vierailija
5/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivälliseksi runsaasti kasviksia ja kalaa/lihaa/kanaa + salaattia. Ja iltapalaksi vaikka ananasrahkaa jos jää nälkä.

Vierailija
6/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jogurtissa on myös aivan älyttömästi sokeria!! Jos haluat laihduttaa, niin syö mieluummin maustamatonta jogurttia itse maustaen ja näin kontrolloiden sokerin/makeutusaineiden käyttöä. Myös välipalasi on turhan leipävoittoinen ja aika runsas! Jätä ainakin yksi leipäsiivu pois tai mieluummin molemmat. Kyllä omppu ja hapankorput riittää. Mitä syöt päivälliseksi? Entä syötkö vielä iltapalaa? Arvaanko oikein, että sekin on leipää?

Söin tosiaan lounaalla myös salaattia, sen unohdin mainita. Leipäpalan söin siksi kun jäi vielä nälkä - minulla on aika hyvä ruokahalu...

Tiedän että jogurtissa on paljon sokeria, mutta pidän siitä niin paljon että syön sitä silti kerran päivässä. Sokeriton jogurtti olisi totta kyllä terveellisempää... En yritä varsinaisesti laihduttaa, vaan vähentää rasvaa ja kiinteytyä. Leipää syön tosiaan paljon, vaikka vähemmästäkin varmaan saisi paljon kuituja. Leipä vain täyttää minut yleensä parhaiten. En varsinaisesti syö päivällistä, vaan päivän lämmin ateria on tuo lounas ja sen jälkeen syön " välipaloja" .

Mainittakoon vielä, että käyn viikossa 3 kertaa 40-80 min. pituisella juoksulenkillä ja sen lisäksi kävelen ja poljen kuntopyörää n. 2 kertaa viikossa ja jumppaan ja teen lihaskuntoliikkeitä jonkun verran.

Hmm, omppu ja kaksi hapankorppua ei kyllä ainakaan minulle riittäisi välipalasta :) Tosin omppu ja kaksi leivänpalaa kyllä riittäisivät, tai sitten leivät ja viili. Arvasit oikein, että iltapalaksi syön yleensä leipää :) Sitä voisi tietysti joskus vaihdella. Mitä ehdottaisit sen sijasta?

Vierailija
7/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko että pärjäisin ilman iltapalaa, koska minulle tulee yleensä nälkä n. 4 tunnin välein ja koska käyn juoksemassa iltaisin. Syön aina ainakin kaksi-kolme tuntia ennen juoksua eli yleensä klo 16.00. ja nukkumaan menen kymmenen jäljissä, eli kyllä siinä ehtii nälkä tulla ja pitkän juoksun jälkeen tulee heikko olo jos ei mitään iltapalaa ota. Kunnon päivällinen tuntuisi vähän liian raskaalta ennen juoksua, yleensä syön juuri leipää + jonkun hedelmän tai viilin. Mutta iltapalaksi voisi tosiaan ottaa leivän sijasta vaikka sitä rahkaa, kiitos vinkistä.

Vierailija
8/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta puuttuu vielä kaksi proteiinipitoista ateriaa.

lisää mm

rahkaa

raejuustoa

lihaa

kananmunaa

tonnikalasalaattia

SYömällä rasvatonta ja sokeritonta proteiinipitoista ruokaa LAIHTUU JA KIINTEYTYY!! Uskokaa jo...

t. personal trainer

Vierailija
9/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tuosta puuttuu vielä kaksi proteiinipitoista ateriaa.

lisää mm

rahkaa

raejuustoa

lihaa

kananmunaa

tonnikalasalaattia

SYömällä rasvatonta ja sokeritonta proteiinipitoista ruokaa LAIHTUU JA KIINTEYTYY!! Uskokaa jo...

t. personal trainer

Kiitos vastauksesta. En kyllä mielestäni syö liian vähän, koska olen syönyt näin ja kauan enkä ole laihtunut (enkä sitä kyllä yritäkään). Asiaan voi kyllä vaikuttaa se, että jonain päivänä viikonlopusta tulee sitten mässättyä epäterveellisyyksiä.

Kiitos vinkeistä, rahkan voisikin ottaa ruokavalioon.

Tonnikalaa, raejuustoa ja lihaa syön, mutta en joka päivä.

Lihasta ja kalasta varmaan saa parhaiten proteiinit?

Vierailija
10/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilet jo sen verran reippaasti, että kyllä sen pitäisi kiinteyttää. Ehdottomasti lisää proteiinia ja vähemmän leipää. Kunnon selkeät ruoka-ajat ja pienempi painotus välipaloihin!

Vierailija
11/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö rahkassa ole aika paljon sokeria, kuten jogurtissakin? *tietämätön*

-ap

Vierailija
12/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
13/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalaksi: siivu leipää, kinkulla ja salaatilla+viili

lounas: tonnikalasalaatti

välipala: banaani tms.

päivällinen: lämmin ruoka (vähä hiilarinen)

iltapalaksi: rahkaa

Vierailija
14/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen edellisen pt:n kanssa kyllä eri mieltä sokerittoman ja rasvattoman, proteiinipitoisen ruuan laihduttavasta vaikutuksesta. ap lenkkeilee ja urheilee säännöllisesti, ei silloin pärjätä pelkillä protskuilla!

elimistö tarvitsee (hyvää) rasvaa, hhta ja va sopivissa suhteissa. mielestäni ap:n ruokavalio on ok sekaruokavalio. keep it up vaan, ei se ruokailu ole mitään tähtitiedettä!

Vierailija
15/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kiitos vastauksesta. En kyllä mielestäni syö liian vähän, koska olen syönyt näin ja kauan enkä ole laihtunut (enkä sitä kyllä yritäkään).

En jaksa näin netin välityksellä koittaa vääntää rautalangasta... Otan ap ammattilainen avuksi, sanoo samat asiat.. HUOKAUS!! Syöt todellakin liian vähän. Itse syön 3000 kal/pvä ja olen 170/60, rasvat 12% pintaan ja tiukahkossa kunnossa näin talvellakin....

Paastoamalla et laihdu!!! Jos syöt noin vähän, kehosi ottaa energian liikkumiseen lihaksistasi ja rasvat jäävät.

Syömällä kotiruokaa ja proteiiniä ja proteiinilisiä lihakset kiristyvät, ikäänkuin täyttyvät silmissä ja mahasta lähtee läskit.. Ihan turha tätä on jankuttaa, kaikki urheilijat ja esim fitness-kilpailijat tietävät mistä puhun. Turha neuvoa kun teet kuitenkin niin kuin itse aattelet:-)

t. personal trainer

Vierailija
16/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ameliini:

aamupalaksi: siivu leipää, kinkulla ja salaatilla+viili

lounas: tonnikalasalaatti

välipala: banaani tms.

päivällinen: lämmin ruoka (vähä hiilarinen)

iltapalaksi: rahkaa

Kääk, tuo aamupala kuulostaa tosi vähältä :o Kaksi siivua leipää + viili kuulostaisi paremmalta minun makuuni, kun mulle kerkeää ennen lounasta tulla aikamoinen nälkä muutenkin ;)

Lounaaksi yleensä syön sitä mitä työpaikkamme ruokalassa tarjotaan, koska se on edullisempaa ja siellä on hyvää ruokaa. Lisäksi tuo pelkkä tonnikalasalaatti lounaaksi kuulostaa melko vähältä :/ (joo, minulla on hyvä ruokahalu)

Samaten pelkästä banaanista mulla ei nälkä lähde! Olenkohan jotenkin epänormaali...?

Päivällinen olisi kyllä varmaan hyvä syödä. Hiilareita en kyllä välttäisi.

Ja taas musta tuntuu että pelkkä rahka iltapalaksi olisi liian vähän. :/

-ap

Vierailija
17/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat purkin maitorahkaa ja sekoitat sekaan esim purkin ananaspaloja omassa mehussaan. Ei tule mitään lisäsokereita ja ananas makeuttaa tarpeeksi. Rahkan voi maustaa myös tuoreilla tai pakastemarjoilla ja sekaan voi surutta myös laittaa hiukan kermavaahtoakin sen lenkin päälle :-)

Vierailija
18/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kiitos vastauksesta. En kyllä mielestäni syö liian vähän, koska olen syönyt näin ja kauan enkä ole laihtunut (enkä sitä kyllä yritäkään).

En jaksa näin netin välityksellä koittaa vääntää rautalangasta... Otan ap ammattilainen avuksi, sanoo samat asiat.. HUOKAUS!! Syöt todellakin liian vähän. Itse syön 3000 kal/pvä ja olen 170/60, rasvat 12% pintaan ja tiukahkossa kunnossa näin talvellakin....

Paastoamalla et laihdu!!! Jos syöt noin vähän, kehosi ottaa energian liikkumiseen lihaksistasi ja rasvat jäävät.

Syömällä kotiruokaa ja proteiiniä ja proteiinilisiä lihakset kiristyvät, ikäänkuin täyttyvät silmissä ja mahasta lähtee läskit.. Ihan turha tätä on jankuttaa, kaikki urheilijat ja esim fitness-kilpailijat tietävät mistä puhun. Turha neuvoa kun teet kuitenkin niin kuin itse aattelet:-)

t. personal trainer

En ole ennen kysynyt keltään asiantuntijalta ruokavaliostani joten totta kai aion nyt ottaa ohjeista opikseni!

Tosiaan rasvaa mulla on kehossa vähän liikaa (en ole mittauttanut rasvaprosenttia mutta kyllä sen näkee itsekin) joten tuossa sanomassasi on ilmeisesti sitten perää.

-ap

Vierailija
19/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa helpolta ja hyvältä :)

-ap

Vierailija
20/22 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija: