Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät ja yöpymisen hinta

Vierailija
25.10.2016 |

Paljonko olisit valmis maksamaan yöpymisestäsi jos menet häihin, jotka ovat etäällä kotipaikastasi eli kotiin yöllä siirtyminen ei olisi mahdollista?

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella itsekästä maksaa itselleen hotelli, eikä huomioida vieraita sen vertaa, että heille hoidettaisiin majoitus. Kyllä jäisi väliin tuollaiset häät ehdottomasti.

No jätäppä sie väliin sitten? Olen ollut monta kertaa häissä eri paikoissa ja maksanut yöpymiseni ihan itse. Ei ole käynyt mielessä, että olisi jotenkin epäreilua, että aikuisena ihmisenä maksan itse yöpymiseni ja morsiuspari omansa. Ihan olen myös itse valinnut häihin lähtemiseni.

Vierailija
42/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin kuolleena syntynyt ajatus tuollainen. Joko järjestätte vieraille asianmukaisen majoituksen tai sitten jätätte häät pitämättä. Tuo teidän ideanne on niin naurettava, että sitä tullaan sukulaisten keskuudessa muistelemaan vielä kymmenen vuoden päästäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko köyhiä, vai mistä syystä ette voi hankkia vieraille hotellihuoneita? Täytyy kyllä sanoa, että kalliiksi tulee teidän häihinne lähtö.

Vierailija
44/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€, vaikka ei varmaan sillä hinnalla löydä mitään täältä verohelvetistä.

Vierailija
45/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotain 30-40 euron luokkaa. Jos siihen rahaan ei löydy majoitusta, niin jättäisin menemättä.

Vierailija
46/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän hiton perähikiältä tänne porukka kirjoittaa :D? Teillä varmaan häät juhlitaan jossain nuorisoseurantalolla ja kaikki menette saman kylän pojan kanssa naimisiin? Häissä ruokana karjalanpaisti ja juomana maito... ette varmaan koskaan liiku sijoiltanne, kun kerran noin kauhistuttaa yksi hotelliyö. Huh huh...

Vierailija
47/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin 500 kilometrin päähän häihin vain siinä tapauksessa muutenkin, että kyse on erittäin läheisistä ihmisistä ja majoitus järjestyy maksutta. En pitäisi hotellia edes minään vaihtoehtona, koska ne ovat Suomessa sikamaisen hintaisia ja laadultaan keskinkertaisia.

Vierailija
48/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän hiton perähikiältä tänne porukka kirjoittaa :D? Teillä varmaan häät juhlitaan jossain nuorisoseurantalolla ja kaikki menette saman kylän pojan kanssa naimisiin? Häissä ruokana karjalanpaisti ja juomana maito... ette varmaan koskaan liiku sijoiltanne, kun kerran noin kauhistuttaa yksi hotelliyö. Huh huh...

Ei kyse ole välttämättä maalaisuudesta, vaan ihan puhtaasti rahasta. Kyllä hotellissa on kiva yöpyä, mutta tosiasia on vaan se, että hotelliyö maksaa Suomessa niin paljon, että yksikin sellainen tekee todellisen loven esim. ihan normaalituloisen sinkkuihmisen budjettiin. Jos laskee yksinliikkuvalle tuohon vielä matkat ja lahjat päälle, niin häihin meneminen on äkkiä 300-400 euron sijoitus, joka on ainakin itselleni ihan helvetin paljon rahaa.

Vierailija
49/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoitamme tänne asuntoon vieraita ja maksamme toki itse hotellin. Niin maksamme siis itse hotellin. Mitä et ymmärrä?

Nämä jästit olisivat tarvinneet aukikirjoitettuna tiedon että menette itse hotelliin hääyöksi ja maksatte sen itse. Asuntoonne voi muutama sukulainen yöpyä ihan ilmaiseksi.

Vaikeaa on nykyään häiden järjestäminen, kuin luetun ymmärtäminenkin.

Huvittava ketju, ihmiset ajattelevat mitä ajattelevat ja pitävä omia oivalluksiaan ainoana totuutena.

Vierailija
50/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintoista.... olen itse ollut muutamissa häissä juuri tuolla 500 km päässä josta nyt toivottaisiin vieraita meidän häihin. Ihan olen matkani maksanut ja samoin hotelliyön enkä ole yhtään kokenut menettäväni mitään muuta kuin jonkin verran rahaa (myös opiskelijana tehnyt näin...).

Nyt jos samaa odottaa tänne suuntaan, niin onkin itsekäs, kun ei kykene pitämään häitä sekä niin, että toisen suku ei joutuisi yöpymään, mutta ei myöskään toisen suku. Se on hyvin vaikeaa jos sukua on paikassa a ja b sekä itse asuu paikassa c. Eli mun pitää maksaa nyt muiden hotelliyö, vaikka minullekaan ei sitä ole koskaan maksettu. Miksi näin? Ap.

Vierailija
51/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin 500 kilometrin päähän häihin vain siinä tapauksessa muutenkin, että kyse on erittäin läheisistä ihmisistä ja majoitus järjestyy maksutta. En pitäisi hotellia edes minään vaihtoehtona, koska ne ovat Suomessa sikamaisen hintaisia ja laadultaan keskinkertaisia.

Voi hyvänen aika, mitä sinä laadulla teet, ethän sinä suostu mistään mitään maksamaan.

Vierailija
52/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella roskaväen häät, jos ei hääbudjettiin mahdu vieraiden hotellihuoneet. Makaronilaatikkoa lienee tarjolla?

Vierailija
53/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika, mitä sinä laadulla teet, ethän sinä suostu mistään mitään maksamaan.

Esimerkiksi Pietarissa tai Tallinnassa saa oikein mukavan hotellihuoneen viidelläkympillä. Sen suostun mukavuudesta kyllä maksamaan, mutta en näiden suomalaishotellien täysin absurdeja hintapyyntejä. Suomessa tuskin kovin moni hotellissa yöpyy omalla rahallaan muutenkaan.

Vierailija
54/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mielenkiintoista.... olen itse ollut muutamissa häissä juuri tuolla 500 km päässä josta nyt toivottaisiin vieraita meidän häihin. Ihan olen matkani maksanut ja samoin hotelliyön enkä ole yhtään kokenut menettäväni mitään muuta kuin jonkin verran rahaa (myös opiskelijana tehnyt näin...).

Nyt jos samaa odottaa tänne suuntaan, niin onkin itsekäs, kun ei kykene pitämään häitä sekä niin, että toisen suku ei joutuisi yöpymään, mutta ei myöskään toisen suku. Se on hyvin vaikeaa jos sukua on paikassa a ja b sekä itse asuu paikassa c. Eli mun pitää maksaa nyt muiden hotelliyö, vaikka minullekaan ei sitä ole koskaan maksettu. Miksi näin? Ap.

Miksette mene naimisiin maistraatissa, jos se häiden asianmukainen järjestäminen on teille noin ylivoimaisen vaikeaa?

Vierailija
55/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, joku mies saa jälleen kerran ristikseen totaalisen bimbon lompakkoloisen, joka ei nai miestä vaan rahapussin... Ja tätä sitten vielä juhlitaan.

Mene nyt perseeseesi tuon hokemisen kanssa.

Kaikki jo tietää että et ole ruman naamasi, haisevan hengityksesi ja olemattoman mulkkusi takia naista saanut, et edes lompakkoloista.

Ei sinun sitä enää tarvitse mainostaa.

Vierailija
56/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tänne kirjoittelevista monet kuuluvat niihin, jotka elävät hyvin pienillä tuloilla (sosiaaliavustuksilla, pätkätöillä, opintotuella jne.). Silloin sadan euro hotellihuone kuulostaa epäilemättä todella kalliilta.

Mutta on muistettava, että suurin osa suomalaisista ei elä pienillä vaan ihan kohtuullisilla tuloilla. En itse kuulu rikkaisiin vaan olen ihan vain keski-ikäinen keskituloinen. Lainat on maksettu kauan sitten, palkka on hyvinkin tyydyttävä, menot ovat melko pienet, tulot aivan riittävät.

Minun näkökulmastani 100 tai 150 euroa on erittäin kohtuullinen yöpymismaksu. Sukulaisten tai ystävien häissä vierailu ei aiheuta konkurssia muutenkaan.

En sano tätä ylimielisesti vaan pelkästään muistuttaakseni, että kaikki eivät elä kädestä suuhun.

Vierailija
57/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, joku mies saa jälleen kerran ristikseen totaalisen bimbon lompakkoloisen, joka ei nai miestä vaan rahapussin... Ja tätä sitten vielä juhlitaan.

Mene nyt perseeseesi tuon hokemisen kanssa.

Kaikki jo tietää että et ole ruman naamasi, haisevan hengityksesi ja olemattoman mulkkusi takia naista saanut, et edes lompakkoloista.

Ei sinun sitä enää tarvitse mainostaa.

:D! Kiitos jälkinmäiselle kommentoijalle! Alkoipa masentava ketju viimein hymyilyttämään! Ap.

Vierailija
58/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että tänne kirjoittelevista monet kuuluvat niihin, jotka elävät hyvin pienillä tuloilla (sosiaaliavustuksilla, pätkätöillä, opintotuella jne.). Silloin sadan euro hotellihuone kuulostaa epäilemättä todella kalliilta.

Mutta on muistettava, että suurin osa suomalaisista ei elä pienillä vaan ihan kohtuullisilla tuloilla. En itse kuulu rikkaisiin vaan olen ihan vain keski-ikäinen keskituloinen. Lainat on maksettu kauan sitten, palkka on hyvinkin tyydyttävä, menot ovat melko pienet, tulot aivan riittävät.

Minun näkökulmastani 100 tai 150 euroa on erittäin kohtuullinen yöpymismaksu. Sukulaisten tai ystävien häissä vierailu ei aiheuta konkurssia muutenkaan.

En sano tätä ylimielisesti vaan pelkästään muistuttaakseni, että kaikki eivät elä kädestä suuhun.

Vuosipalkkani on 40 000 euron luokkaa, enkä siitä huolimatta olisi valmis maksamaan 150 euroa yhden yön yöpymisestä. Mutta meitä on moneen junaan.

Vierailija
59/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei olisi varaa maksaa yhtään mitään häihin matkustamisesta. En pystyisi maksamaan edes juna- tai bussilippua, puhumattakaan yöpymisestä. Jäisi siis väliin.

Vierailija
60/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette mene naimisiin maistraatissa, jos se häiden asianmukainen järjestäminen on teille noin ylivoimaisen vaikeaa?

Mikä hänelle on vaikeaa?

Hänhän vain erehtyi kysymään, tältä idioottilaumalta, miten ihmiset suhtautuvat hotelliyön kustannuksiin.

Tämä palsta ei petä koskaa, iso osa ei osaa lukea ja loput eivät lukemaansa ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän