Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häät ja yöpymisen hinta

Vierailija
25.10.2016 |

Paljonko olisit valmis maksamaan yöpymisestäsi jos menet häihin, jotka ovat etäällä kotipaikastasi eli kotiin yöllä siirtyminen ei olisi mahdollista?

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole maailman äärissä, mutta ajomatka sellainen neljä-viisi tuntia. Eli yöpyminen tarpeen yhden yön osalta (ainakin). Hotelliyöpyminen kyseessä, ei täällä ole edullisempia tarjolla. Niissä se hinta varmaan n. 80 e. Ap.

Onpa typerää ja ajattelematonta järjestää häät jossain maan korvessa ja olettaa ihmisten maksavan itse yöpymisensä. Luuletteko, että häihinne tulee kukaan?[/quote

Ai miten niin maan korvessa?Ihan on siellä missä asutaan.Osa vieraista joutuu yöpymään vaikka pitäisi häät missä,koska olemme alunperin aivan eri paikkakunnilta kotoisin.Ap.

Järjestäkää häät siellä, mistä olette kotoisin. On huomattavasti helpompaa siirtää 2-henkinen hääpari esim. Etelä-Suomeen, kuin sata häävierasta johonkin Kittilään tai Sallaan.

Eli kumman kotipaikkakunnalla? Niissä on 500 km ero ja minun kotipaikkakunnalta ei muuten ole tulossa yhtään ketään eli kaikki muuttaneet sieltä pois... Ap

Vierailija
22/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hääpari ei voi majoittaa kaukaa tulevia vieraita kotonaan? Ihan älytöntä, että vieraat joutuvat hankkimaan omilla rahoillaan jotain hotellihuoneita! Itse en kehtaisi tuollaisiin häihin edes ketään kutsua mistään kauempaa.

Asutte vissiin itse omakotitalossa...? Voin sanoa, että tuohon kerrostalon pihalle ei kuule mitään telttoja laiteta jos ei halua tulla yöllä ryöstetyksi... Tänne meidän asuntoon ei tosiaankaan montaa vierasta mahdu, mutta ilman muuta majoitamme tänne vieraita ja  maksamme toki itse hotellin. . Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häät ovat jossain hornan tuutissa, niin olettaisin kyllä hääparin hoitavan majoituksen. Minulla ei ole halukkuutta maksaa 100 euroa paskasta suomalaisesta hotellihuoneesta, enkä toisaalta halua yöpyä myöskään teltassa. Jäisi menemättä tuollaisiin häihin.

Vierailija
24/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellit ovat Suomessa hinnoittelultaan suorastaan astronomisissa lukemissa. En suostuisi yöpymään hotellissa yhtään yötä. Jos on mahdollisuus päästä johonkin leirintäalueelle mökkiin tms., niin ehkä voisin maksaa 20-30 euroa.

Tolla hinnalla saat korkeintaan yhdeks yöks vuokrattua maapläntin leirintäalueelta oman telttas alle. :( valitettavasti.

Vierailija
25/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko olisit valmis maksamaan yöpymisestäsi jos menet häihin, jotka ovat etäällä kotipaikastasi eli kotiin yöllä siirtyminen ei olisi mahdollista?

Jättäisin häät väliin. 

Ihania ystäviä/läheisiä olemassa näköjään.

Vierailija
26/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hääpari ei voi majoittaa kaukaa tulevia vieraita kotonaan? Ihan älytöntä, että vieraat joutuvat hankkimaan omilla rahoillaan jotain hotellihuoneita! Itse en kehtaisi tuollaisiin häihin edes ketään kutsua mistään kauempaa.

Asutte vissiin itse omakotitalossa...? Voin sanoa, että tuohon kerrostalon pihalle ei kuule mitään telttoja laiteta jos ei halua tulla yöllä ryöstetyksi... Tänne meidän asuntoon ei tosiaankaan montaa vierasta mahdu, mutta ilman muuta majoitamme tänne vieraita ja  maksamme toki itse hotellin. . Ap.

No jos te maksatte vieraiden hotelliyöpymiset, niin miksi tällaista tarvitsee edes kysyä?

Vierailija
27/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 50 €, jos olisi oikein läheinen. Muussa tapauksessa jättäisin väliin, koska jo matkat maksaa, lisäksi muut kulut (lahjat, mahdolliset vaatekulut, kampaajat tms). Erityisesti, jos ei olisi jotain tuttua, jonka kanssa jakaa huone, yhden hengen huoneissa on liikaa hintaa aina. Tuskin tulisi lähdettyä.

Uskoisin, että valitettavasti aika monelta jäävät häät väliin, jos matkaa on niin paljon, että pitää hotellissa yöpyä. Mutta se vaan on niin, että varsinkin jos pariskunta eri paikkakunnilta kotoisin ja sukulaisia ja vanhoja tuttuja kutsutaan niin aina joku joutuu matkustamaan.

Nuorempana on kyllä tullut yövyttyä mm. vanhaan navettaan rakennetussa tilassa makuupusseissa, morsiamen jonkun sukulaisen kämpässä makuualustalla ja makuupussissa ja muissa edullisissa majoituksissa. Vanhempana ei oikein enää taivu makuualustalle.

Vierailija
28/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kerrataan vähän. Maksamme häät ihan itse, tietenkin. Emme pysty kuitenkaan maksamaan vieraiden hotelliyöpymistä siihen  päälle. Hääpaikka on halvimmasta päästä mitä löytyy ja samoin pitopalvelu. Häiden järjestäminen täällä meidän suunnalla on silti paljon kalliimpaa, kuin monessa muussa paikassa. Ei ole törsäyshäät, todellakaan.

Asumme pienessä asunnossa, sinne ei mahdu kymmentä ihmistä yöpymään, mutta mahtuu muutama. He voivat yöpyä siellä, menemme itse hotelliin. Osa vieraista asuu 500 km päässä sieltä missä me asumme ja olemme itse aivan eri paikkakunnilta kotoisin. Ihan sama siis missä häät on, osa vieraista tulee silti kaukaa. Näin. Eli osa yöpyy hotellissa jos haluaa häihin tulla. Niin olen tehnyt monta kertaa itsekin, ei ole ollut kynnyskysymys koskaan.

Ap

Vierailija
29/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellit ovat Suomessa hinnoittelultaan suorastaan astronomisissa lukemissa. En suostuisi yöpymään hotellissa yhtään yötä. Jos on mahdollisuus päästä johonkin leirintäalueelle mökkiin tms., niin ehkä voisin maksaa 20-30 euroa.

Tolla hinnalla saat korkeintaan yhdeks yöks vuokrattua maapläntin leirintäalueelta oman telttas alle. :( valitettavasti.

Tuolla rahalla voi päästä myös esim. sohvasurffarina tai airbnb:n kautta nukkumaan jonkun sohvalle. Tai esimerkiksi hostelliin isommalla porukalla.

Vierailija
30/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos te maksatte vieraiden hotelliyöpymiset, niin miksi tällaista tarvitsee edes kysyä?

Aahhh....sisälukutaito.

Vierailija
31/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole maailman äärissä, mutta ajomatka sellainen neljä-viisi tuntia. Eli yöpyminen tarpeen yhden yön osalta (ainakin). Hotelliyöpyminen kyseessä, ei täällä ole edullisempia tarjolla. Niissä se hinta varmaan n. 80 e. Ap.

Onpa typerää ja ajattelematonta järjestää häät jossain maan korvessa ja olettaa ihmisten maksavan itse yöpymisensä. Luuletteko, että häihinne tulee kukaan?[/quote

Ai miten niin maan korvessa?Ihan on siellä missä asutaan.Osa vieraista joutuu yöpymään vaikka pitäisi häät missä,koska olemme alunperin aivan eri paikkakunnilta kotoisin.Ap.

Järjestäkää häät siellä, mistä olette kotoisin. On huomattavasti helpompaa siirtää 2-henkinen hääpari esim. Etelä-Suomeen, kuin sata häävierasta johonkin Kittilään tai Sallaan.

On taas luetun ymmärtäminen niin kohdallaan että...

Vierailija
32/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aahhh....sisälukutaito.

Niin mikä helvetin sisälukutaito: 

Asutte vissiin itse omakotitalossa...? Voin sanoa, että tuohon kerrostalon pihalle ei kuule mitään telttoja laiteta jos ei halua tulla yöllä ryöstetyksi... Tänne meidän asuntoon ei tosiaankaan montaa vierasta mahdu, mutta ilman muuta majoitamme tänne vieraita ja  maksamme toki itse hotellin

Tuossahan juuri sanot, että te maksatte hotellin! Opettele kirjoittamaan, jos tarkoitit tuolla jotain muuta.

Vierailija
33/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majoitamme tänne asuntoon vieraita ja maksamme toki itse hotellin. Niin maksamme siis itse hotellin. Mitä et ymmärrä?

Vierailija
34/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin kerrataan vähän. Maksamme häät ihan itse, tietenkin. Emme pysty kuitenkaan maksamaan vieraiden hotelliyöpymistä siihen  päälle. Hääpaikka on halvimmasta päästä mitä löytyy ja samoin pitopalvelu. Häiden järjestäminen täällä meidän suunnalla on silti paljon kalliimpaa, kuin monessa muussa paikassa. Ei ole törsäyshäät, todellakaan.

Asumme pienessä asunnossa, sinne ei mahdu kymmentä ihmistä yöpymään, mutta mahtuu muutama. He voivat yöpyä siellä, menemme itse hotelliin. Osa vieraista asuu 500 km päässä sieltä missä me asumme ja olemme itse aivan eri paikkakunnilta kotoisin. Ihan sama siis missä häät on, osa vieraista tulee silti kaukaa. Näin. Eli osa yöpyy hotellissa jos haluaa häihin tulla. Niin olen tehnyt monta kertaa itsekin, ei ole ollut kynnyskysymys koskaan.

Ap

Minulle tuo olisi kynnyskysymys, sillä Suomessa hotelliyöpyminen on valitettavasti niin älyttömän kallista, että siitä ei ole normaalivaraisella ihmisellä rahaa maksaa, jos yhtään pitää taloudestaan huolta. Sitten tuohon päälle vielä matkat ja häälahjat niin hääreissun hinta muodostuu niin älyttömäksi, että ei tule kesää.

Vierailija
35/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Majoitamme tänne asuntoon vieraita ja maksamme toki itse hotellin. Niin maksamme siis itse hotellin. Mitä et ymmärrä?

Te maksatte siis itsellenne hotellin, ettekä maksa itse hotellia vieraille!

Mene äidinkielentunnille ja opettele kirjoittamaan siten, ettei synny epäselvyyksiä. Vaikuttaa siltä, että häät on vihoviimeinen asia mihin sinun kannattaa investoida, jos kirjoitustaitokin on tuota luokkaa.

Vierailija
36/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin sen, minkä normaali hotelli maksaa (harvalla paikkakunnalla on tarjolla pelkästään viiden tähden hotelleja), keskimääräinen huonehinta taitaa olla jossain 150 euron tienoilla.

(Myönnän olevani niin mukavuudenhaluinen, että en lähtisi paikkakunnalle, jossa ei olisi hotellia vaan pelkästään esimerkiksi hostelleja. Haluan majoitukseltani tietyn mukavuustason.)

Vierailija
37/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene äidinkielentunnille ja opettele kirjoittamaan siten, ettei synny epäselvyyksiä. Vaikuttaa siltä, että häät on vihoviimeinen asia mihin sinun kannattaa investoida, jos kirjoitustaitokin on tuota luokkaa.

No, järjestä vaikka itse sellaiset häät missä maksat hotellihuoneen 80-100 e x 15, niin katsotaan sitten mitä tuumaat.

Vierailija
38/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella itsekästä maksaa itselleen hotelli, eikä huomioida vieraita sen vertaa, että heille hoidettaisiin majoitus. Kyllä jäisi väliin tuollaiset häät ehdottomasti.

Vierailija
39/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, järjestä vaikka itse sellaiset häät missä maksat hotellihuoneen 80-100 e x 15, niin katsotaan sitten mitä tuumaat.

Kustannuksia tulisi 1500 euron luokkaa. Jos ollaan järjestämässä seitsemäntonnin häät muutenkin, niin tuossa tuhlauksessa ei yksi puolitoistatonnia tunnu missään.

Vierailija
40/141 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät pidä parhaan ystävänkään häitä sen arvoisina, että maksaisivat pitkät matkat, hotellin, häälahjan, monesti vielä juomaa ja matkaevästäkin. Sellainen 200e ylös päin alkava summa on iso työssäkäyvällekin. Työttömillä ja opiskelijoilla nyt ei olekaan nykyään varaa lähteä häävieraaksi, kun hääpari toivoo lahjaksi pelkkää rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän