Voiko yhteiseen asuntoon tulla kuka tahansa
Eli tilanne on siis että mies on päättänyt erota 7 vuotta kestäneestä avoliitostamme ja yhteisiä lapsia ei ole. Meillä on kuitenkin yhteinen vuokrasopimus, josta mies haluaa päästä eroon. Luulen hänen pelkäävän minun kohtaamista ja olen ilmoittanut hänelle, että saa tulla pakkaamaan omat tavaransa, minä en niitä hänelle toimita enkä niihin koske. Kysymys kuuluukin, että voiko mies lähettää esim. jonkun sukulaisensa tänne pakkailemaan ja penkomaan kaappeja tai pakottaa minua pakkaamaan ja toimittamaan tavarat paikkaan X? Olen käsittänyt että yhteiseen asuntoon ei saa tulla edes sukulaiset ilman toisen suostumusta, mutta olenko väärässä? Mies ei halua olla minuun yhteydessä, joten häneltä en saa mitään vastausta siihen mikä on homman nimi. Avain hänellä on kuitenkin tänne ja on aina tervetullut kotiimme itse enkä sitä aio estää.
Laitoin tämän useampaan keskustelupalstan nyt, sillä haluaisin saada asiaan nopeasti mahdollisimman paljon mielipiteitä.
Kommentit (106)
Aika paha. Kyllä kai voi periaatteessa lähettää jonkun muun hakemaan kamoja. Ei minusta kuitenkaan kai avaimilla saa tulla..
Noinhan usein joudutaan toimimaan. Esim. naistuttuni lähetti suksulaisensa hakemaan taravansa väkivaltaisen miehen asunnosta. Hän ei siis enää halunnut astua sinne jalallakaan, eikä nähdä miestään.
Vierailija kirjoitti:
Kasvakaa aikuisiksi.
Juuri näin. Miehen kamojen viskaaminen jätesäkkeihin ei varmaan kauaa vie. Jos tuollaista hommaa ei saa hoidettua, niin ap nyt vain on perseestä itse.
Helpoimmalla varmaan pääsisit jos pakkaat ukon kamat ja käsket sen hakeen ne. Vai, yritätkö vielä pitää miehestä kiinni?
Etkö voi poistua asunnosta siksi aikaa että mies käy hakemassa kamansa pois, jos mies ei halua sinne sinun kanssa samaan aikaan, etkä sinä halua että asuntoon tulee joku kolmas henkilö miehen puolesta?
Mistä se miehen sukulainen voi mitenkään tietää, mitkä tavarat ovat miehen ja mitkä sinun? Laita miehen kamat jätesäkkeihin, niin kuka tahansa voi ne käydä hakemassa pois. Pääset helpoimmalla.
Mies on suoraan sanonut, että en saa hänen omaisuuteensa koskea, eikä minulla mielestäni ole mitään velvollisuutta niin tehdä. Minulla ei ole myöskään autoa käytössäni tällä hetkellä ja en julkisilla rupea hänen tavaroitaan viemään miehen uuteen asuntoon. Puhelimeen ei vastaa, eikä ole saapunut hakemaan tavaroitaan. Erosta aikaa nyt viikko. Miehellä ja hänen äidillään, sekä isäpuolellaan on tänne avaimet. Ero tuli yllättäen ja miehen tavarat eivät ole haitaksi asunnossamme, niin odotanko vain kiltisti, että mies tulee itse selvittämään omat sotkunsa pois? Vai voiko oikeasti olla niin että joku toinen saa hänen puolestaan tulla asian tekemään? Itse olen liian rikki tehdäkseni kenenkään muuttoa nyt. -AP
Tälläaikaa olisit jo pakannut tavarat, mutta jatka vaan ruikutustasi.
Vierailija kirjoitti:
Mies on suoraan sanonut, että en saa hänen omaisuuteensa koskea, eikä minulla mielestäni ole mitään velvollisuutta niin tehdä. Minulla ei ole myöskään autoa käytössäni tällä hetkellä ja en julkisilla rupea hänen tavaroitaan viemään miehen uuteen asuntoon. Puhelimeen ei vastaa, eikä ole saapunut hakemaan tavaroitaan. Erosta aikaa nyt viikko. Miehellä ja hänen äidillään, sekä isäpuolellaan on tänne avaimet. Ero tuli yllättäen ja miehen tavarat eivät ole haitaksi asunnossamme, niin odotanko vain kiltisti, että mies tulee itse selvittämään omat sotkunsa pois? Vai voiko oikeasti olla niin että joku toinen saa hänen puolestaan tulla asian tekemään? Itse olen liian rikki tehdäkseni kenenkään muuttoa nyt. -AP
Kai sä osaat miehen vanhemmille tai muulle tavaroiden hakijalle kertoa, jos jokin tavara on sun eikä exäsi? Jos sä et huoli ketään vierasta asuntoon, niin sun pitää huolehtia itse siitä, että exäsi tavarat ovat noudettavissa vaikka porraskäytävästä. Sun valinta.
Apua kirjoitti:
Eli tilanne on siis että mies on päättänyt erota 7 vuotta kestäneestä avoliitostamme ja yhteisiä lapsia ei ole. Meillä on kuitenkin yhteinen vuokrasopimus, josta mies haluaa päästä eroon. Luulen hänen pelkäävän minun kohtaamista ja olen ilmoittanut hänelle, että saa tulla pakkaamaan omat tavaransa, minä en niitä hänelle toimita enkä niihin koske. Kysymys kuuluukin, että voiko mies lähettää esim. jonkun sukulaisensa tänne pakkailemaan ja penkomaan kaappeja tai pakottaa minua pakkaamaan ja toimittamaan tavarat paikkaan X? Olen käsittänyt että yhteiseen asuntoon ei saa tulla edes sukulaiset ilman toisen suostumusta, mutta olenko väärässä? Mies ei halua olla minuun yhteydessä, joten häneltä en saa mitään vastausta siihen mikä on homman nimi. Avain hänellä on kuitenkin tänne ja on aina tervetullut kotiimme itse enkä sitä aio estää.
Laitoin tämän useampaan keskustelupalstan nyt, sillä haluaisin saada asiaan nopeasti mahdollisimman paljon mielipiteitä.
Mielipiteet on kuin perserei'ät. Jokaisella on omansa.
Mielipideasiahan tämä ei kuitenkaan ole, vaan kannattaa tutustua lakiin kotirauhan rikkomisesta ja lakiin asuinhuoneiston vuokraamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi poistua asunnosta siksi aikaa että mies käy hakemassa kamansa pois, jos mies ei halua sinne sinun kanssa samaan aikaan, etkä sinä halua että asuntoon tulee joku kolmas henkilö miehen puolesta?
Mielestäni kukaan ei voi velvoittamaan minua poistumaan asunnosta, mihin kuitenkin olen pysyvästi muuttamassa yksin eron jälkeen. Oma omaisuuteni on myös kovalla työnteolla hankittu, mies taas ei omista melkein mitään arvokasta. En halua tänne ketään tuntematonta miehen "lähettiä" sillä välillä kun olen poissa ja minulla ei ole ongelmaa olla vaikka parvekkeella tupakalla sillä välillä, kun mies kerää tavaroitaan. Eli onko minun pakko päästää tänne joku miehen puolesta? Avaimellahan saa tulla vain asunnon haltija sisään vai voiko mies senkin luovuttaa jollekin toiselle muuton ajaksi ilman minun suostumista? Ero oli erittäin riitaisa ja johtui osittain myös miehen pettämisestä. -ap
Eiköhän se mene niin, että jos avaimella tulee sisään, ei kyseessä ole edes murto. Vastaisuudessa ottakaa opiksi ja toimikaa fiksummin.
Nyt teet vuokrasopimuksen kokonaan omiin nimiisi.
Sitten sovit miehen sukulaisten tms kanssa tavaroiden hakemisesta. Pakkaat ne laatikoihin ja jätät eteiseen, josta saavat tulla hakemaan. Avainet otat sitten samalla kaikilta pois.
Mikähän tässä on vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sä osaat miehen vanhemmille tai muulle tavaroiden hakijalle kertoa, jos jokin tavara on sun eikä exäsi? Jos sä et huoli ketään vierasta asuntoon, niin sun pitää huolehtia itse siitä, että exäsi tavarat ovat noudettavissa vaikka porraskäytävästä. Sun valinta.
Noudettavissahan ne ovat, mutta en halua ketään tänne asuntoomme. Eikai vanhemmillakaan ole oikeutta tulla 36v miehen jälkiä korjaamaan. Ja mikä minut velvoittaa pakkaamaan tavarat? Itse mies päättää toisen naisen perään lähteä niin korjatkoon omat jälkensä. -ap
Onko muuttanut kirjansa muualle? Ilmoita taloyhtiöön, että on muuttanut pois. Ilmoitithan myös vuokranantajalle ettei asu enää asunnossa?
Oletko tehnyt mitään muuta kun kirjoitellut keskustelupalstoille?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se mene niin, että jos avaimella tulee sisään, ei kyseessä ole edes murto. Vastaisuudessa ottakaa opiksi ja toimikaa fiksummin.[/quote
Mies tietenkin saa tulla tänne avaimilla kun vielä toistaiseksi asuu täällä. Onko jotain lakia mikä velvoittaisi minut päästämään tänne jonkun muun ulkopuolisen? Tavaroita en aio pakata, se on varmaa. -ap
Turhaa kiukuttelua tollanen. Pistä ne kamat jätesäkkiin ja viesti miehelle, että hae kamas.
Ap nyt en ymmärrä mikä tässä on se ongelma?
Et halua pakata miehen tavaroita itse. Et halua että miehen puolesta kukaan tulee pakkaamaan siten että seisot vieressä kertomassa mikä on miehen tavara ja mikä on sinun. Et halua että sinun poissaollessa kukaan tulee miehen puolesta hakemaan hänen kamat. Eli sinulle ei kelpaa mikään muu vaihtoehto kuin juuri se, mistä mies on kieltäytynyt (että mies hakee itse kamat). Eli haluat kiusata miestä, muuta syytä toiminnallesi ei voi olla kuin kosto.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuttanut kirjansa muualle? Ilmoita taloyhtiöön, että on muuttanut pois. Ilmoitithan myös vuokranantajalle ettei asu enää asunnossa?
Oletko tehnyt mitään muuta kun kirjoitellut keskustelupalstoille?
Aikoo kuulemma muuttaa kirjansa pois, mutta ei niin ole silti tehnyt. Tulin juuri aamuvuorosta kotiin ja vein koiran ulos. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se mene niin, että jos avaimella tulee sisään, ei kyseessä ole edes murto. Vastaisuudessa ottakaa opiksi ja toimikaa fiksummin.[/quote
Mies tietenkin saa tulla tänne avaimilla kun vielä toistaiseksi asuu täällä. Onko jotain lakia mikä velvoittaisi minut päästämään tänne jonkun muun ulkopuolisen? Tavaroita en aio pakata, se on varmaa. -ap
Voi taivas. Ei kaikista hypotettiisista asioista maan ja taivaan välillä säädetä lakia.
Kasvakaa aikuisiksi.