Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teette arkiaamuista mukavia?

Vierailija
25.10.2016 |

Itse olen lähes joka aamu v*ttumaisella tuulella ja haluan olla yksin. Olisiko jotain tapaa millä voisi tehdä aamuista siedettävämpiä? Herään yleensä kuudelta kun työt alkavat joka aamu seitsemältä. Tuo pimeys aamuisin taitaa vaikuttaa minuun negatiivisesti koska olen huomannut että ulkoiset tekijät vaikuttavat vahvasti olooni.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään. Ne nyt ei vaan ole mukavia. Viikonloppuna saa nukkua onneksi.

Vierailija
2/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelmavalaistusta esim. sellaisia palloköynnöksiä ympäri kämppää ja heti aamusta jotain hyvää musiikkia soimaan? Mäkään en ole aamuihmisiä ja olen kuin perseeseen ammuttu karhu aamuisin eikä siihen auta kyllä mikään.. mieskin on vuosien saatossa oppinut olemaan aamuisin tuppisuu kun ärsyynnyn jos mulle puhutaan aamuisin :( Olispa työ johon vois herätä vasta klo 9-10 aikoihin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ajoissa nukkumaan niin saatte nukkua pidempään. :)

Virkeänä jaksaa touhuta sen verran enemmän, että illalla uni tulee aikaisemmin. Ulkoilua muutama tunti joka päivä.

Vierailija
4/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamut on mukavia. Herään 7.15, juon ja vien toisen lapsen joko päivähoitoon tai kouluun klo 8. Lapsi heräilee sängyssä kun pesen hänen hampaansa ja puen hänet. Tulen kotiin, laitan itseni työkuntoon ja menen töihin klo 9. Silloin tällöin pidän etäpäivän ja voin käyttää puolisen tuntia aamupalaan ja sanomalehteen ennen työpäivän alkua.

Vierailija
5/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta itsellesi wake-up light -"herätyskello", joka herättää asteittain kirkastuvalla valolla, jos pimeään herääminen tuntuu hankalalta. Omia aamujani se virkisti huomattavasti. On ihan eri vireys herätä kirkkaaseen valoon kuin täysin pimeään huoneeseen.

Vierailija
6/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkku Sirkku kirjoitti:

Menkää ajoissa nukkumaan niin saatte nukkua pidempään. :)

Virkeänä jaksaa touhuta sen verran enemmän, että illalla uni tulee aikaisemmin. Ulkoilua muutama tunti joka päivä.

Ohis, Pitää paikkansa. Pimeään unentarve on itselläni helposti tunnin enemmän. Menen sänkyyn lukemaan 21.30 ja nukahdan 30-60 min myöhemmin. Ihana herätä levänneenä.

Vierailija
7/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään niin ajoissa, että ehdin syödä aamupalan ja juoda kahvia/teetä. Samalla selaan nettiä/katson jakson jotain sitcomia, esim. Frendit tai TBBT. Oikein paskoille aamuille minulla on yleensä jemmassa esim. suklaapatukka, joka saa toimittaa aamupalan virkaa. Eihän se ihan terveellisin vaihtoehto ole, mutta motivoi kummasti, jos ei ole esim. nukkunut kuin kaksi tuntia.

Vierailija
8/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen tarpeeksi ajaoissa nukkumaan, jotta olen virkeä herätessäni. Aiemmin valvoin yli puolen yön, enkä tietenkään olisi jaksanut nousta aamulla. Väsyneenä ärsytyskynnys on alhaalla. Laitan heti radion päälle, silloin saan heti muuta ajateltavaa ja pääsen maailman rytmiin mukaan. Varaan aamuihin tarpeeksi aikaa, jotta ei tarvitse liikaa kiirehtiä. Tärkein on ehkä asenne, kun toivotan perheelle huomenet, halaamme ja huomioimme toiset, on kiva aloittaa päivä. Hyvä aamupala on tärkeä. Smoothie tai hyvä munakas hellii mieltäkin. 

Vierailija
9/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasvalolamppu tai jouluvaloja? 

Herään myös arkisin kuudelta. Lähtövalmis olen seitsemältä. 

Menen ajoissa nukkumaan, en torkuta, teen aamutoimet samassa järjestyksessä, aamupala / eväät / vaatteet on valmiina, eivätkä vaadi ajattelua. 

Puoliso on aamuäreä, aamuisin ei keskustella ellei ole oikeasti asiaa. Itseäni ärsyttää radion ja telkkarin äänet aamulla, joten niitä ei laiteta päälle. 

En ole koskaan ollut aamuihminen. 

Vierailija
10/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kirkasvalolamppu, joka toimii herätyskellona.

Itselläni aamuherääminen ei ole ongelma, nousen ylös heti, kun kello soi. Käyn pesemässä kasvoni, vaihdan oloasuun ja menen keittiöön. Ensimmäiseksi kynttilä palamaan ruokapöydälle, tv-uutiset auki, pöydän kattaus ja puurokattila hellalle. Aamiaisen syömme mieheni kanssa yhdessä, luemme päivän lehdet ja sitten hän lähtee töihin, minä yleensä joko lenkille tai kuntosalille.

Vierailija
11/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukillinen kahvia, kaksi hyvää juustovoileipää ja päivän lehti, siitä se päivä alkaa luistaa.

Vierailija
12/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meen aamu vuoroon, niin herään sen verran ajoissa ettei tule kiire. Juon aamukahvit rauhassa ja sitten herätän lapsen.

Vierailija
13/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaan aamuun tarpeeksi aikaa. Herään klo 6, työt alkaa klo 8. Ehdin rauhassa lukea lehden, juoda kahvia ja syödä aamiaisen. Istumme kuopuksen kanssa yhdessä aamiaispöydässä, eikä ole mikään kiire. Kuuntelen radiosta aamuohjelmaa ja hyvää musiikkia. Kun ei tule kiire, eikä lasta tarvitse hoputtaa, on kaikki parempituulisia heti aamusta.

14/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää työttömäksi. Aamu alkaa mukavasti kun herää puolilta päivin ja keittää kahvit. Jos vielä vähän ramaisee, niin voi käydä vielä pienet nokoset nukkumassa.

Vierailija
15/30 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään sen verran aikaisin että ehdin rauhassa juomaan kahvia ja katsomaan Netflixiä.

Vierailija
16/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ikinä ollut aamuihminen, ja tarvitsen mielellään vähintään tunnin, että voin juoda kahvit ja lukea uutiset ihan kaikessa rauhassa, ennen kuin teen mitään. Yhtään mitään.

Koitin olla 8-16 töissä jokusen vuoden, mutta en viitsinyt kiusata itseäni. Perustin oman toiminimen ja teen nyt töitä omana pomonani. Saan valita ihan vapaasti omat työaikani - tätä vapautta on vaikea enää vaihtaa palkkatöihin. Suosittelen rohkeasti kokeilemaan. Toiminimen perustaminen ei maksa kuin 75€, eikä ole mitenkään edes vaikeaa.

17/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kynttilät aamupala pöytään ja nautin rauhassa kahvin rnnen lasten aamupalaa,kuuntelen samalla rentouttavaa musiikkia

Vierailija
18/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään meikata joka aamu sen takia, että siinä sivussa saan itseni heräteltyä pehmeästi. Ei se heräämisen kamaluutta muuta, mutta päivä lähtee paremmin käyntiin kun ei tarvitse pakottaa itseään parissa minuutissa täyteen vireystilaan.

Tarpeeksi pitkät yöunet ovat tietysti ilmeinen vaihtoehto, mutta itse kärsin pimeänä aikana niin pahoista univaikeuksista, että työviikot on vain pakko kestää univajetta.

Vierailija
19/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä arkiaamut ovat kamalia, kun lapset ovat aamu-unisia, kitiseviä nyhjääjiä, enkä itse ole sen parempi (ja mies lähtee paljon aikaisemmin töihin). Tänään kuitenkin oli astetta vähemmän ikävä aamu. Hankimme hiljattain sellaisen munakellon, joka näyttää värillä jäljellä olevan ajan, jollaista nepsylapsen kuntoutuspaikasta suositeltiin. Laitoin sen laskemaan lähtöaikaan ja käskin lasten katsoa siitä, kuinka paljon aikaa on jäljellä oleviin aamutoimiin. Sitten menin itse suihkuun. Toimi! Täytyy kokeilla tätä useammin. Yleensä joudun itse vahtimaan, että aamutoimet tulevat yksi kerrallaan tehdyiksi ja että kouluun lähdetään ajallaan.

Vierailija
20/30 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin helpottaa se, että aamuihin on varattuna vähän ekstra-aikaa, kiire on pahin. Se että saa hörppiä kahvikupposen tai toisenkin aivan rauhassa, lukea uutisia ja katsoa aamu-teeveetä tai kuunnella radiota, aloittaa päivän hyvin. Tämä on tietysti on helpompaa, jos töihin ei tarvitse ponkaista heti kukonlaulun aikaan. Lapsia ei ole, he varmasti tekevät oman haasteen aamuihin. Talvella on kiva laittaa valoja ja kynttilöitä palamaan aamulla ja tunnelmoida hetken. Kunnollinen, runsas ja terveellinen aamupala on myös aivan ehdoton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme