Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Proteiinivillitys

Vierailija
25.10.2016 |

Miksi ihmiset haluaa syödä nykyään kovasti kaikkea tosi proteiinipitoista? Eikö proteiinia saa aika helposti ruoasta muutenkin, jopa liikaakin ja ihan yrittämättä? Liika proteiinihan voi tuhota munuaiset aika helposti ja äkkiä?

Onko se tää fitnessbuumi syynä? Onko ihan tervettä...?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö proteiinia saa aika helposti ruoasta muutenkin, jopa liikaakin ja ihan yrittämättä?

Toiset saa, toiset ei.

Vierailija
2/8 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaat setit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää villitys ala olla jo ohi?

Sivusta tarkkailija

Vierailija
4/8 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä. Syödään satoja grammoja proteiinia päivässä. Ihminen tarvitsee vain 30-50 grammaa päivässä riippuen painosta.

Vierailija
5/8 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä. Syödään satoja grammoja proteiinia päivässä. Ihminen tarvitsee vain 30-50 grammaa päivässä riippuen painosta.

Niin, eli 30-50 kiloiselle ihmiselle tuo on sopiva määrä. Minimi on 0,8 grammaa per painokilo. Huomaathan, että syömällä kilon lihaa et saa kiloa proteiinia. Sianlihassa esimerkiksi on 39% proteiinia. Mikäli painat 80 kiloa, tarvitset 80 grammaa proteiinia per päivä (ilman suurempaa fyysistä rasitusta), eli joudut syömään sikaa 200 grammaa minimissään. Proteiinirahkaa tarvitset vähemmän. Kannattaa myös huomata se, että proteiini muodostuu aminohapoista, joiden määrä ja suhde toisiinsa on myös tärkeä tekijä.

Vierailija
6/8 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät saa proteiinia tarpeeksi ravinnosta, esim. ne, jotks treenaavat enemmän. 30-50g ei todellakaan riitä mihinkään, proteiinia pitäisi saada 1-2g per painokilo. Minä saan joka päivä 120-140g proteiinia ja se on hyvä.

Vierailija
7/8 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 0,8 per kilo lienee jokin suositus. Itse koen että elän terveemmin kun syön noin 0,5 g/kg. Mitataanko se per rasvaton painokilo vai tarvitseeko se kehon rasvakin proteiinia kasvaakseen?

Vierailija
8/8 |
25.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä olen vähän vanhempia ihmisiä seurannut, niin kyllä se ongelma on enemmän sen hiilarin liikasaanti. Aamulla puuroa, päivällä jotain makaronilaatikkoa ja salaattia, kahvin kanssa pullaa, iltapäivällä pari perunaa ja jauhelihakastiketta, iltapalaksi leipää. Proteiinia ei saada juuri ollenkaan ja vitamiinitkin on vähän niin ja näin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän