Hoitsu hankkiutui raskaaksi heti kun sille oli luvassa vakivirka. Ei maltanut nuolaista ennenkun tipahti :D
Siinä kävi sitten niin ettei virka ollutkaan vakituinen vaan joutui tyytymään määräaikaiseen sopimukseen kun tuli masu pystyssä allekirjoittamaan paperit :D
Kommentit (25)
Pohdin, mistä tämä pahantahtoinen kirjoitus kumpuaa. Etkö sinä, AP, päässyt sairaanhoitajakouluun? Vai jäitkö ilman virkaa? Tai kenties vaille perhettä ja lapsia? Mikä on se kipu, josta tämä kirjoitus syntyi? Kaikkea hyvää sinulle!
Ei minunkaan työsopimusta jatkettu senä jälkeen, kun raskauteni paljastui. Kyseessä oli sairaanhoitopiiri. Hävetti mennä työkkäriin ilmottautumaan työttömäksi työnhakijaksi, kun taskussa sh:n tutkinto.
Alan esimiehet ovat kyllä sellaisia pikkunatseja ettei mitään rajaa! Tämä sijaisuuksien ketjuttaminen ja töiden yhtäkkinen loppuminen on vain yksi esimerkki alan ongelmista. On täysin normaalia pakottaa tekemään esimerkiksi yövuoroa, vaikka halukkaita olisi enemmän kuin riittävästi. Työvuorotoiveet ovat vain toiveita, joita esimies toteuttaa, jos sattuu työntekijästä pitämään.
Minä en aijo ottaa virkaa vastaan. En halua olla jumissa työssä vaan jään työttömäksi äitiyvapaan jälkeen, eihän sillä kotihoidon tuella voi jäädä kuin rikkaat kotiin.
Menen sitten töihin kun lapsi on 2v. Ja otan viran vastaan kun en tee enempää lapsia.
Että taisi kuitenkin olla hoitsun eduksi.
Minä olin äitiyslomalla, kun hain vakituista paikkaa hoitajana ja sain sen. Joten se siitä sille, joka toivoi, ettei raskaaksi tullut hoitaja saisi ikinä mistään töitä. Mistä luulet löytäväsi tarpeeksi lapsettomia hoitajia Suomeen. Kyllä ne äideiksi tulleet hoitajat ihan samalla tavalla töitä saavat.
Eikös moni opettajakin ole vuoden töissä ja sitten hoitovapailla monta vuotta kun kolme lasta pitää olla.
Jotenkin vaan niin ihmeellistä, että jotkut valmistuvat ammattiin ja jäävät sitten 6 vuodeksi kotiin. Ja mennään töihin vasta 35 v.
Tuttava teki näin. On opettaja ja ollut aikuisiässä vasta 5 v töissä. Nyt 40-vuotias.