Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua esiintymisjännitykseen?

Vierailija
24.10.2016 |

Vinkkejä esiintymisjännityksen purkamiseen tilanteessa, josssa ON PAKKO esiintyä useana eri päivänä? Ongelma on lähinnä mentaalinen blokki, joka lamauttaa kehon ja mielen. En pysty avaamaan suuta, en pysty ajattelemaan kunnolla. Vaikka olisin miten valmistautunut ja etukäteen olisi sellainen olo, että hyvin pystyn siihen, en sitten pysty kuitenkaan. Toisessa yhteydessä tai ihan vain toisaalla tai eri ihmisille esiintyessä kaikki menee monesti hyvin, mutta toisessa yhteydessä joku/jotkut tekijät laukaisevat tämän mentaalisen blokin. Tilanteesta pakeneminen on ongelma. Tiedän, että tämä on täysin naurettavaa ja omalta kannaltani aika paha ongelma, mutta en saa purettua tätä.

Beetasalpaajaa olen käyttänyt. Se on ok, auttaa sykkeeseen ym, mutta koska se ei vaikuta mieleen, se ei poista lamautumista. En halua mieleen vaikuttavia lääkkeitä. Sen sijaan mietin alkoholia. Paljonko olisi sopiva määrä millaista juomaa ja paljonko ei haise? En muutoin juo juurikaan.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse juttelin esiintymisjännityksestä terapeutin kanssa ja keksittiin semmonen keino, että esiintyessä ei katso ihmisiä silmiin vaan kuvittelee että siellä yleisössä on jokin paikka missä itse viihtyy.minulla ajatus hiekkarannasta on rentouttava ja myös hengitykseen täytyy kiinnittää huomiota.puhuu hitaasti ja pitää tarpeeksi taukoja.

Kiva ajatus, mutta kuinka tällaiseen tietoisuuden tilaan oikein pääsee? Ei minulla mahdu päähän, kuin se itse esiintyminen ja vain se.

Vierailija
42/45 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin yksi jännittäjä..

Sain mielenkiintoisen neuvon hermoratahierojalta; peukaloilla painat lujasti käden ja rintakehän välistä aluetta esim. painat käsivarsiasi jotain vasten kropan painoa hyödyntäen (vaikea selittää oikea kohta). Kunnolla siis junttaat oikeaan kohtaan ennen esiintymistä. Pitäisi auttaa, vielä en ole itse kokeillut.

Voi kuulostaa hullulta, mutta sain vinkkejä päänsärynkin lopettamiseen (pitää painaa oikeaa kohtaa kämmenessä ja niskassa) ja ainakin se on toiminut.

Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta en täysin ymmärtänyt. Tarkoitatko, että kylkeä painetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos meinaan jännittää niin muistutan itseäni siitä miten hyvä olen, ja että tiedän siitä asiasta ja nyt saan kertoa sen muille :D Sitten, olen päässyt esittämään musiikkia ja oli upea tunne, kun tavallaan unohti itsensä, tavallaan taas valtava energia soittajien ja yleisön välillä ja siinä tilassa, ihana soiva musiikin virta johon voi vaan upota, joku hymyilee yleisössä, leijuva tunne :) Aika voi kullata muistot mutta tuo on millaisena haluan sen muistaa. Ja ei, en ollut aineissa, kahvikupin join ennen esiintymistä.

Eli niin siis, voitko tehdä siitä esityksestä hyvän hetken, jossa itsekin viihdyt, valmistelet hyvin, kerrot sinua innostavista asioista. Sellainen kaiken lisäksi usein välittyy ja yleisökin tykkää. Mutta siis siitäkään ei kannata ehkä liikaa ottaa painetta. Hoidat vaan oman osuuteesi niin kuin kuuluu. Jos osaa asiansa, se voi jopa helpottaa oloa kun keskittyy yleisöön sen sijaan että yrittäisi jotenkin välttää sitä(?)

Tsemppiä!

Ja sori en lukenut koko ketjua mutta tämmöinen kommentti vaan.

Vierailija
44/45 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan huomattavasti ylempää, suunnilleen mistä kohdilta rintaliivien olkaimet kulkevat. Vaikea tosiaan selittää oikea kohta. Itse olen saanut apua hermoratahierojalta kipeisiin ranteisiin ja jumeihin, joten voin suositella ainakin kokeilemaan käyntiä heidän luonaan.

Vierailija
45/45 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan huomattavasti ylempää, suunnilleen mistä kohdilta rintaliivien olkaimet kulkevat. Vaikea tosiaan selittää oikea kohta. Itse olen saanut apua hermoratahierojalta kipeisiin ranteisiin ja jumeihin, joten voin suositella ainakin kokeilemaan käyntiä heidän luonaan.

Siis vastaus viestiin 42..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi