Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni tönii ja lyö muita lapsia:(

Vierailija
08.03.2006 |

Mulla erittäin vilkas 2 vuotta vanha tyttö joka repii leluja toisten käsistä, tönii, ja välillä lyö:( miten ihmeessä saisin tytön lopettamaan? Olen yrittänyt puhumalla, viedä tilanteesta pois, ja sanomalla tosi jämäkästi ettei muita saa lyödä. Mikään ei tehoa,vaan musta tuntuu että tilanne riistäytyy käsistä eli hän vaan tekee sen vaan uudestaan ja uudestaan. Mulla olo neuvoton ja haluaisin niin auttaa omaa lastakin tässä tilanteessa. Eihän kukaan halua leikkiä hänen kanssaan jos meno jatkuu tälläisenä.Itselläkin niin epäonnistunut olo.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tuottaa sinulle Fiksu pettymys, minä olen akateeminen ja paljasjalkainen stadilainen ja käytän molempia ilmauksia. Yleensä sanaa viksu, taitaa olla lapsuuden murreperinne.

Olen edelleen sitä mieltä, että se kirjoitus oli Viksu, jossa tuotiin esille se tosiseikka, että lapsia voi kasvattaa ilman nippailuja ja tukistuksia ja mitä lie. Rajat voi asettaa muillakin tavoin, jos halua ja viitseliäisyyttä riittää.

(30 vai mikä oli)

Vierailija
42/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin sitten varmaankin liian epäselvästi jolloin käsitit väärin tarkoitukseni. Pointtini oli vain että lyömisvaihe saattaa kestää pitkäänkin, en vain tainnut sitten tuoda sitä ymmärrettävästi esille ja keskustelu kääntyi ihan vääriin ulottuvuuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kirjoitin sitten varmaankin liian epäselvästi jolloin käsitit väärin tarkoitukseni. Pointtini oli vain että lyömisvaihe saattaa kestää pitkäänkin, en vain tainnut sitten tuoda sitä ymmärrettävästi esille ja keskustelu kääntyi ihan vääriin ulottuvuuksiin.

-4-

Vierailija
44/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on 1v10kk ja nyt jo kolmas raapimis,puremis ja tukistamiskausi päällä. Tosin kurittaa vain vanhempiaan ja muita todella tuttuja aikuisia,ei ollenkaan muita lapsia. Meillä poika joutuu jäähylle, tai nalkkiin tai lelut lähtee hyllylle jos lelulla on lyöty. Ja nyt kun on jo vähän ' isompi' kuin ekan lyömiskauden aikaan, niin nyt pitää myös hyvittää sille ketä on kiusattu. Eli halata ja pyytää anteeksi.

Jos Poikanen terrosisoisi lapsia, silloin istuisin itse leikeissä mukana(mahdollisuuksien mukaan) ja yrittäisin ohjata leikkiä niin ettei tilanteita synny koko ajan. Ja kehuisin kaikesta oikein tehdystä(vaikka oikein tekisi miten vähän tahansa.)Ja meillä kyllä kehutaan nykyäänkin tosi paljon, näin lapselle toivon mukaan tulee kuva itsestään hyvänä ja ihanana ihmisenä jolle kasvaa hyvä itsetunto.

Vierailija
45/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tehokasta on...

Vierailija
46/46 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulisi mieleenkaan menna lastani lyomaan tai puremaan jos se tekee niin muille. eika noin pieni lapsi ymmarra etta kaverista tuntuu yhta pahalta jos han lyo, kuin hanesta tuntuu jos aiti lyo, lapsi ymmartaa vain sen etta aiti lyo, ja luultavasti tekee perassa.

Kannatan kylla jaahya tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi