Kuinka paljon te muut työttömät haette töitä?
Itse yritän käyttää päivässä kuusi tuntia työnhakuun. Siis kontaktoida potentiaalisia työnantajia piilotyöpaikkojen toivossa ja kirjoitella hakemuksia avoimiin paikkoihin ja räätälöidä cv:tä kutakin työtä varten. Kohta vaan loppuu ideat, pari kuukautta olen tehnyt tätä, ja nyt on kontaktoitu kaikki potentiaaliset työnantajat lähialueelta. Miten paljon teette hakemuksia viikossa? Paljonko siihen menee aikaa? Ja mistä keksitte mistä hakea työtä? Alan olla epätoivoinen.. Korkeasti koulutettu olen, ja olen hakenut vasta suunnilleen omaan ammattiin liittyvää työtä.
Kommentit (42)
Laitan keskimäärin 2 paikkaan viikossa ja 5 kk ollut työttömänä. Ajattelin ekan vuoden aikana hakea vain oman alan paikkoja. Jos ei tärppää haen opiskelemaan tai ajattelin jo tammikuulle jotain avoimen yliopiston opintoja. En jaksa vaan olla.
Tympii hakemukset, kun joka pestiin noin 100 hakijaa. 4 haastatteluun päässyt ja aina valitaan joku muu. Tulee olo, että minussa on jotain vikaa. Tutut hokee, että aattele on iso asia päästä haastatteluun hakijajoukosta. Mut ei lohduta. Viimeisin haastattelu meni hienosti ja pääsin loppusuoralle. Ja homma tyssäsi siihen, kun kuvioon tuli ulkopuolinen konsultti joka keskittyi vain siihen, että palikkatestin mukaan olen erittäin epäsosiaalinen. Vaan aina olen työni kiitettävästi hoitanut ja introverttius ei ole työsuhteisiin vaikuttanut.
En hae ollenkaan. Nykyisenkin osa-aikaisen työn sain ihan hakematta. Kysyttiin töihin. Sitä ennen olin työttömänä liki kolme vuotta. Hakemuksia toki lähetin, mutta oiskohan pariin hassuun edes vastattu. Ainahan niihin paikkoihin joku valitaan, mutta on se silti kuin perjantain eurolotto.