Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

LA heinäkuu 2017

24.10.2016 |

Joko löytyisi muita plussanneita? Itsellä ilmeisesti laskettu aika (mikäli kaikki menee hyvin) olisi 1.7.2017 :)

Ensimmäisestä lapsesta Vauvan keskustelujen kautta muodostunut salainen fb-ryhmä oli iso tuki. Olisi nytkin mukava vaihtaa kuulumisia ja muistella, että mitäs kaikkea sitä raskausaikana ja pikkuvauvan kanssa pitikään tehdä.

Kirjoittele tähän alle, niin tehdään ryhmä jossain vaiheessa :)

Kommentit (183)

141/183 |
13.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou.

Mites täällä pyyhkii?

Mikitin, koska teillä seuraava ultra?

Mites Omppu-17, kuinka ultra meni?

Muutama viikko ensimmäiseen varsinaiseen ultraan ja farkut ahdistaa. Töissä istuessa pitää jo nappi avata.

142/183 |
14.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

La olis 25.7 mutta nyt tosiaan tuhrutellut noin kaksi viikkoa 😔

Todella niukasti rusehtavaa vuotoa, kerran tuli veristä vuotoa. Ensi viikolla ultra, sitten fiksumpi. Sisätutkimuksen lääkäri teki ja sanoi kohdun kasvaneen ja vuotoa piti niukkana, jota ilmeni tutkimuksen aikana. Hcg otettiin eilen verestä mikä oli 60714, mutta se ei kuulemma kerro mitään. Täällä sit pohdin, onko tuulimuna vai meneekö kesken vai mitä tapahtuu.. tämä olisi neljäs ja aiemmin ei ole tälläistä vuotoa ollut.

Mutta onnea kaikille plussista ja paljon tarrasukkia matkaan 💝

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/183 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki! Täällä yksi uusi ryhmässä. La 6.7., nyt siis 11+2 ja nippailee aika huolella mahasta, vähän kuin menkkojen alla munasarjoihin särkee. Odotan jo kolmatta mutta tää on uutta. Ensi viikolla np-ultra jossa selviää onko kaikki ok - mun siis ei olisi pitänyt eli en olis saanut tulla rankan lääkityksen vuoksi tulla raskaaksi, pelottaa mitä lääke on pienelle alulle voinut tehdä. Voiko tää ennakoida km:a?? Mulla on ollut yksi keskeytynyt km ja se ei tuntunut missään, ainakaan kipuiluna. En tiedä, ei oikein ole ketään kelle puhua ja keltä kysyä, auttakaa te.. 😕

144/183 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä yksi lisää, jolla laskettu aika 19.7.2017! Tein positiivisen raskaustestin 16.11. ja nyt siis rv 10 menossa. Olimme kaksi viikkoa reissussa enkä ehtinyt siksi varhaisultraan, joten ensi viikolla on ensimmäinen neuvola ja toivottavasti siellä saisi lisää varmistusta, että tuolla todella on joku. 😊 Oireet ovat olleet välillä aika hurjat: pahoinvointia, oksentelua ja ruokahaluttomuutta niin reilusti, että suunnilleen pakotan välillä itseni syömään jotain!!

Ihanaa, kun löysin tämän keskustelun! Olen myös Facebook-ryhmästä kiinnostunut, jos se todella on salainen eikä haulla löydy ja siten näy siis kenellekään muulle. 😊 Kaikki vertaistuki on nyt tervetullutta, kun ollaan niin uuden asian äärellä! ❤

145/183 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olis yksi jolla on LA 30.7. ja nyt menossa rv 8+0 ☺️ Tärppäsi yrityskierrosta nro 4! Jännittäviä aikoja elellään... <3 esikoinen siis tulossa ja varhaisraskauden ultrassa oltiin viime maanantaina ja siellä sydän sykki ja pikkunen vastasi päivälleen viikkoja.. <3

146/183 |
18.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henttonen täällä myös nippailee/vihloo munasarjoja ja välillä yskiminen tuntuu pahalta kohdussa. Tiedä sitten onko ihan normaalia.

Oon tehnyt r-testejä ja eka testi piirtyi samantien positiiviseksi ja testiviiva vahvempi kuin kontrolli. Testi näytti vahvaa plussaa viimeviikolla mutta tänään oli hieman haaleempi. Vuoto on oikeastaan loppunut, eli on tooosi tosi niukkaa jos juurikaan. Tää on niin peestä... nyt pitäis olla rv 9, eli vuoto alkoi n. Rv6-7.. Tiistaina ultra.. Oireet kaikki hävinnyt, tuntuu että peli on menetetty 😔

147/183 |
20.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli ultra.. kerroin kaikki tuntemukseni gynekologille ja hän rauhotteli ja sanoi, että katsotaan ultralla ja, että hcg arvot oli ollut hyvät viikkoihin nähde. Ultrassa näkyi pikkuinen jonka sydän siellä sykki 😍 rv 8+5 tai voi olla muutaman päivän vanhempi. Mä en uskonut silmiäni! Kyllä se hieman mulle naureskeli kun olen testejä tehnyt ja sanoi, ettei niistä voi mitään päätellä. Tässä sen huomas, ettei kannata oikeesti tehdä testejä näillä viikoilla, koska ne alkaa haalistuun kun hormoonitasot nousee.. kyselin vielä miten voi kaikki oireet loppua kuin seinään, niin vastas rempseesti "onneks olkoon siittä ja nauti" 😁 näillä viikoilla oireet usein helpottaa. Ja vuodon syytä ei löytynyt. Nyt voin alkaa nauttiin raskaudesta 😄 hyvää joulun odotusta kaikille! 🎅🎄

148/183 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Eipä oo tullu kirjoteltua tänne hetkeen, on ollu paljon töitä ja menoja..

Varhaisultrassa kävin tosiaan reilu viikko sitte ja siellä näky pikku toukka ja sydän pamppaili kivasti. <3 Täti kerto että kaikki on oikein hyvin pikkusella. Koko vastasi 7+3, eli oli muutaman päivää pienempi ku olin ite laskenu ja menkoista laskettuna 6pv pienempi. Tosin tiiän ovulaatiopäivän aika tarkalleen, niin sano että sen mukaan voi laskea vaikka vähän pienemmältä näyttiki.

Käytiin eilen eka neuvolakäynnilläkin ja siellä oli oikein mukava hoitaja, paljon tuli asiaa..

Tammikuulla on sitte eka varsinainen ultra ja lääkärineuvola. La tuli nyt vielä ainaki toistaiseksi menkkojen mukaan 22.7., mut ovulaation mukaan olis 25.7.

Kuulema eivät rupea sitä muuttamaan, jos nyt koko ei heitä yli viikolla.

Voisin nyt alkaa siirtymään fb:n puolelle, heti ku saan aikaseksi kattoo et miten... :D

149/183 |
21.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa täältäkin.

Nyt on pari vkoa ollut kovemmat huonot olot, mutta niillä mennään.

Vatsa ei ole itsellä enää niin sekaisin, kuin alusta asti tähän ollut ja vissiin ruoka rytmi löytymässä.

Mä tosiaan jossain ihan alussa täällä kirjoittelinkin, että oon aika pienikokoinen - siis todella hoikka / anorektinen. Niin nyt on sitten tietty käynyt niin, että masu alkaa jo turvotusta näkyä. Etenkin iltaisin pinkeä alavatsa hyvää "kivasti" esille.

Niillä mennään. 

Tämmöistä tänne.

Viikkoja tosiaan 10+2

150/183 |
22.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvola ja jäi tosi hyvä fiilis, vaikka jännitin etukäteen aika paljon. Ultrassa ei ole käyty vielä ja mennään siis suoraan siihen ensimmäiseen varsinaiseen ultraan. Nyt on menossa 10+1 ja mulla myös maha pömpöttää jo aika paljon, koska olen hoikka. Farkkuja ei ole kannattanut enää käyttää ollenkaan. :D 

Oletteko syöneet niitä äideille tarkoitettuja monivitamiinivalmisteita? Mä olen syönyt LadyMama-nimistä monivitamiinia nyt reilun kuukauden, mutta voi jestas, miten ne nykyään ällöttää! Alkuun ne meni ihan sujuvasti, mutta nyt jo ällöttää pelkästään tämä, kun kirjoitan niistä teille! Ja sen vitamiinipaketin näkeminenkin ällöttää! Iltaisin olen pakottanut itseni ottamaan niitä, mutta täytyy varmaan unohtaa ne kokonaan ja käydä ostamassa apteekista pelkkää foolihappoa.

Vierailija
151/183 |
23.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi luoja tätä oloa, ei oo ollu ikävä.. Aiva järkyttävä etova olo, huomausta,ruokahaluttomuutta, väsymystä.

Nyt parin päivänä tullu ruskea tuhru vuotoa, nii mieli maassa ja ei oikein joulun laitamisesta oo tullu mitään ku pakko levätä.

Ma ois epävirallinen ultrassa käynti, jos kaikki hyvin (sydän sykkii) nii voisin sit liittyy siihen fb ryhmään :)

Laine, onko vaikutusta mihin aikaan tai minkä kanssa otat vitamiinit? Ruuan kanssa vai tyhjään mahan?

152/183 |
24.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut napit iltapalan yhteydessä, kun silloin ruoka on maistunut paremmin. Mutta nykyään riittää tosiaan pelkän paketin näkeminen ällötykseen, joten pakko miettiä jotain muuta vaihtoehtoa!

153/183 |
25.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on multivitan raskaus vitamiinit käytössä. Ei tuoksu tai maistu miltään.

154/183 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! FB-ryhmä on täynnä, kannustan teitä "ulosjääneitä" perustamaan toisen ryhmän. Ihanaa odotusta!

155/183 |
26.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, torstaina (12+0) oli np-ultra ja voihan elämä miten vikkelä pitkäkinttu siellä möyri 😍😍 Tässä vaiheessa kaikki hyvin, down-seula hälytti niin otetaan lisäkokeet mutta mitään rakenteellista vikaa ei lääkäri löytänyt - luojan kiitos!!

Taidan minäkin uskaltautua sinne fb-ryhmään, jatkan siellä lisää :)

Vierailija
156/183 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin eilen (27.12) s-postia :)

157/183 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ne samat kuin sulla, Esper, mutta tosiaan edelleen pelkkä ajatus alkaa ällöttää, vaikka nyt en ole enää viikkoon niitä syönyt. Ostin foolihappoa tilalle ja menee alas paljon paremmin. Ruoka maistuu paremmin ja luulen, että yksi syy on se, että jätin ne monivitamiinit pois, koska niiden vitamiinipitoisuus oli tosi korkea. Toisaalta nyt on jo vko 12 menossa, joten muutenkin olo alkaa olla parempi. Ja oikein hyvä niin! :)

158/183 |
29.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.

Kannattaa rauta ottaa kanssa kaveriksi niin ei pääse liiaksi tippumaan se, kun verimäärä kasvaa.

159/183 |
01.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja jännittävää uutta vuotta kaikille! ❤ Meillä on ensimmäinen ultra kymmenen päivän kuluttua enkä millään malttaisi odottaa, että viimein nähdään mitä siellä on. Jotainhan siellä todella on, kun maha kasvaa koko ajan ja tänään laitoin farkut varastoon. Mekkoja ja leggingsejä tilalle! :D

160/183 |
02.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta vuotta täältäkin kaikille!

Itsellä kanssa mekot, legginsit yms hoitavt vaatepuolta. 

Meillä tällä viikolla ensimmäinen varsinainen ultra, jos siinä on kaikki hyvin niin sitten äitiyshousuja ostamaan :).

Vähän ärsyttää itseä tällainen viimetipan epäluuloisuus.. Kaikki on mennyt juuri niinkuin pitääkin ilman ihmeellisiä kipuja tai vuotoja tms joten kai sitä voisi jotenkin alkaa nauttimaan.

Vatsan piilottelua ei tarvitsisi ultran jälkeen enää harrastaa, on yllättävän työlästä, kun on tottunut pukeutumaan todella tyköistuvasti ja vaihtelevasti. Tosiaan olen myös niin hoikka, että tuo pieni kumpu näkyy todella selkeästi.