Saara Aalto todennäköisesti X Factorin top-8:ssa!
Kuten yleisesti tiedetään, X Factor UK:n kahdeksan parasta lähtevät sarjan loputtua kiertueelle.
Luonnollista on, että tähän top-kasiin tuotanto haluaa mahdollisimman monipuolisia artisteja, jotka tarjoavat maksaville katsojille sisältöä, ovat "erilaisia" eivätkä ole samalla tontilla kuin joku toinen kiertueella mukanaolija. Relley C:n ääni esimerkiksi on ihan liian samantyyppinen Giftyn kanssa ja siksi joutui lähtemään.
Kenen tontilla Saara olisi? Ei kenenkään! Kenen ääni olisi samanlainen kuin Saaralla? Ei kenenkään!
Saara ja Honey G ovat ne todennäköisimmät tuohon kahdeksan kiertueelle, molemmat ovat erilaisia ja täydentävät kokonaisuutta.
Kommentit (74)
Vaikka kuinka hypetätte ei tule koskaan menestymään Suomessa. Sama kohtalo kuin Linda Lampeniuksella. Toisaalta emme jää kaipaamaankaan. Meillä on parempiakin artisteja tarjolla.
Vielä yksi tippuu kilpailusta ennen kiertueelle lähtevien lukkoonlyömistä. En toisaalta ihmettelisi jos Simonilta kiertueelle lähtisi kaikki kolme tyttöä, Simonhan on X Factorin isä, kasvot ja kehittäjä. Erityisasemassa siis muihin maksettuihin tuomareihin nähden.
Missäköhän vaiheessa tuosta teiniromanssista tulee painolasti Ryanille ja Emilylle? Monestihan kisatilanteissa se kääntyy näitä rakastavaisia vastaan. Jos Emilyn ja Samin väliltä pitäisi valita, se on vaikeaa kun molemmat ovat niin toisistaan poikkeavia. Emilyn kaltainen teinihönkäilijä vetoaa nuorempiin ja Samin kaltainen karhea rockkaaja taas vanhempiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka hypetätte ei tule koskaan menestymään Suomessa. Sama kohtalo kuin Linda Lampeniuksella. Toisaalta emme jää kaipaamaankaan. Meillä on parempiakin artisteja tarjolla.
Joo, ihan kamala se Lindankin kohtalo. Joutuu asumaan komean juristimiehen ja kahden suloisen tyttären kanssa hienostoalueella ja esiintymään kuninkaallisille. Sen sijaan että kyykkäisi viisikymppisenä Possessa.
En ihmettelis yhtään vaikka voittais, kaikki hyvät laulajat tiputettiin jo melko aikaisessa vaiheessa pois ja nämä nuotin vierestä raakkujat ja vitsiesitykset jätettiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin joo, Suomi on täynnä näitä parempia artisteja, jotka olsiivat maailman parhaita, mutta kun tykkäävät enemmän esiityä nelihenkiselle yleisölleen ja ajella marraskuisen kotimaan loskamyrskyssä pikkumestojen perässä maata ristiin rastiin.
No, ehkä se niiden kaikkien huonmpien haukkuminen siellä kallion hipsterikuppiloissa tosiaan palkitsee eniten.
Vierailija kirjoitti:
Arvelen putoajaksi myös Samia tai Emilya, sitten jokaisesta ryhmästä pääsisi 2 actia kiertueelle. Varmaan muutenkin tulevat jatkossa tippumaan samassa syklissä, olisihan se aika kurjaa, jos jollain tuomarilla ei olisi yhtään esiintyjää, kun muilla vielä 2 mukana :(
Onhan noin käynyt joskus aiemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Kateus on kamala sairaus. Näillä ja muillakin palstoilla joku karismanhokija kanssapanettelijoineen väheksyi kymmenissä viesteissä Saaran taitoja ja kykyä. Kaikesta alaspainamisesta huolimatta hän on todistanut lahjansa ja ainutlaatuisuutensa. Ura maailmanviihteeseen on edessä.
Ei tuolla lauluäänellä...
Vierailija kirjoitti:
Tähtäimessä lienee ihan muu kuin menestys Suomessa. Etkö ole sen vertaa ymmärtänyt?
Vaikka x-factor päättyisi Saaran kohdalta huomenna niin sitä ihan varmasti harmittaisi hirveästi että tuli tuhlattua aikaa esiintymiseen miljoonayleisölle, piipahdettua Los Angelesissa, saatua coachausta alansa ammattilaisilta, luotua suhteita ja esiinnytty useammassa keskusteluohjelmassa. Kyl ois kannattanut jäädä mieluummin kotiin. Ehkä purkaa omaa surkeuttaan haukkumalla niitä jotka viitsii yrittää vaikka täällä AV:lla. Kyl se ois ollut parempi.
Ei hel...eikö tuo kisa ole vielä lähelläkään loppua?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähtäimessä lienee ihan muu kuin menestys Suomessa. Etkö ole sen vertaa ymmärtänyt?
Lähtihän Lindakin maailmalle. Häntä oikein pyydettiin Playboy-lehteen. Oletko kateellinen?
Eiköhän Saara pääse X Factorissa ainakin niin pitkälle, että hänen on mahdollista luoda haluamansa näköinen kansainvälinen ura sarjasta saamansa näkyvyyden avulla. Ei se voittaminen ole niin olennaista.
Toisaalta kaikki voi kuitenkin mennä mönkään, jos Saara ei löydä omaa juttuaan. Tällä hetkellä mielikuvani on, että hän hallitsee lukuisat erilaiset musiikkityylit, mutta ei ole profiloitunut minkään tietyn genren artistiksi. Luultavasti juuri tämä on ollut Saaran menestyksen tiellä alusta alkaen: peruspoppia, joululaulualbumi, oopperaa, kiinaksi laulamista... Jos mietin vaikkapa omia suosikkiartistejani, kaikilla on vahvasti oma tyylinsä. Ihmiset kuuntelevat musiikkia fiiliksensä mukaan, joten Saaran kaltainen artisti jotenkin vain "unohtuu", koska häneen on vaikea liittää mitään tiettyä yleisfiilistä. It's Oh So Quiet -esitys oli tyyliltään sellainen, joka mielestäni sopi hänelle loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Saara pääse X Factorissa ainakin niin pitkälle, että hänen on mahdollista luoda haluamansa näköinen kansainvälinen ura sarjasta saamansa näkyvyyden avulla. Ei se voittaminen ole niin olennaista.
Toisaalta kaikki voi kuitenkin mennä mönkään, jos Saara ei löydä omaa juttuaan. Tällä hetkellä mielikuvani on, että hän hallitsee lukuisat erilaiset musiikkityylit, mutta ei ole profiloitunut minkään tietyn genren artistiksi. Luultavasti juuri tämä on ollut Saaran menestyksen tiellä alusta alkaen: peruspoppia, joululaulualbumi, oopperaa, kiinaksi laulamista... Jos mietin vaikkapa omia suosikkiartistejani, kaikilla on vahvasti oma tyylinsä. Ihmiset kuuntelevat musiikkia fiiliksensä mukaan, joten Saaran kaltainen artisti jotenkin vain "unohtuu", koska häneen on vaikea liittää mitään tiettyä yleisfiilistä. It's Oh So Quiet -esitys oli tyyliltään sellainen, joka mielestäni sopi hänelle loistavasti.
Tosi moni artisti on itse tyytymätön siihen, että heidät kaukaloidaan johonkin genreen, eikä sieltä sitten pääse enää pois. Mm. Anna Erikson, Tapani Kansa, Jari Sillanpää, Kirka ovat valittaneet tätä.
Kierrät 40 vuotta edestakasin yötä myöten hoilottamassa samaa.
Olen itse entiseltä ammatiltani kääntäjä ja minulle tuo lokeroon määrittäminen oli niin raskasta että avihdoin alaa.
Vierailija kirjoitti:
Tosi moni artisti on itse tyytymätön siihen, että heidät kaukaloidaan johonkin genreen, eikä sieltä sitten pääse enää pois. Mm. Anna Erikson, Tapani Kansa, Jari Sillanpää, Kirka ovat valittaneet tätä.
Olen itse entiseltä ammatiltani kääntäjä ja minulle tuo lokeroon määrittäminen oli niin raskasta että avihdoin alaa.
Ehkä genre oli vähän huono sanavalinta, koska on toisaalta artisteja, jotka ovat menestyneet eri genrejä yhdistellen, mutta kyllä artistilla pitää olla se oma tunnistettava tyyli/soundi. Ei siis ole välttämätöntä asettua mihinkään valmiiseen lokeroon, mutta sitten pitää kyetä luomaan se oma lokero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä genre oli vähän huono sanavalinta, koska on toisaalta artisteja, jotka ovat menestyneet eri genrejä yhdistellen, mutta kyllä artistilla pitää olla se oma tunnistettava tyyli/soundi. Ei siis ole välttämätöntä asettua mihinkään valmiiseen lokeroon, mutta sitten pitää kyetä luomaan se oma lokero.
Ongelma on käsittääkseni se että yleensä sen ekan leiman lyö levy-yhtiö, eikä siitä enää voi vaihtaa. Tätä on esim Jari Sillanpää kritisoinut ja kertonut miten hänkin saa haukkuja jos vähänkin ylittää rajoja.
Jotenkin en usko, että ulkomaiset levy-yhtiöiden pomot ja tuottajat olisivat yhtään sen joustavampia kuin suomalaisetkaan. Saaran levytysurahan on tyssännyt Suomessa siihen, että hän ei ole suostunut taipumaan levy-yhtiöiden vaatimuksiin. Kyllä kansainvälisiä menestyjiä tuottavilla yhtiöillä ja henkilöillä on aika tarkkaan valmis brändi mielessään, johon he etsivät sopivaa tyyppiä. Jos Saara haluaa esittää sitä Epic Love Popia ja vieläpä vain omia biisejään, niin en näe sillä paljon kysyntää edes kansainvälisillä markkinoilla.
Mielestäni Saara on kuin tehty musikaalilavoille ja näkisin hänelle ehkä siellä avautuvan ovia. Toki siinäkin haasteena on se, että Saara on pian "jo" kolmekymppinen, eikä kokemusta alalta ole juuri lainkaan. Eihän toki mihinkään West Endin päärooleihin tarvitsisi päästäkään.
X factorista on kyllä aika monikin lähtenyt west endin lavoille ja ihan päärooleihinkin, jopa yli kolmekymppiset.
Eikö hän ole ollut kahdessa isossa musikaalissa mukana?
Musikaaleissa High school Musical 1 ja 2 sekä Wicked.
Emilyn lisäarvo kiertueelle on se love story.