Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehille parisuhde on status, usein huonokin kelpaa

Vierailija
24.10.2016 |

Huonokin parisuhde on miehelle hyväksi:
-pelkkä parisuhteessa oleminen nostaa statusta
-ruoanlaiton, kodinhoidon ja taloudenhallinnan taakka laskee huomattavasti
-säännöllinen seksi

Tämän takia monet miehet jäävät ihan mielellään parisuhteeseen joka ei ole erityisen hyvä. Liian paljon hyötyjä joista ei ihan helposti halua luopua. Naiset sitten vaativat enemmän, älkää viitsikö.

T. Rakkaudettomassa parisuhteessa tyytyväisesti elävä mies

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan marjat. me sanotaa kavereiden kesken suoraa jos muija kusipää ja lakataan pitämäst yhteyttä jos ei muuten tajua.

Vierailija
2/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Eksäni onneksi paljasti todelliset karvansa liian aikaisin ja peräännyin hänen mielestään liian pian yhteenmuuton jälkeen. Yhteinen omistusasunto ei riittänyt ankkuriksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vinha perä. Siksi mulla ei olekaan parisuhdetta miehen kanssa enkä sellaista kaipaa, kumppanuus-, ystävyys- ja seksisuhdetta tosin välillä kaipaan.

Vierailija
4/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että joku kertoo miten asiat on näin maanantaiaamuna. Kaikki tämän varmaan jo tiesi tosin.

Vierailija
5/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta onko siinä mitään väärää?

T. Samassa tilanteessa oleva mies

Vierailija
6/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta onko siinä mitään väärää?

T. Samassa tilanteessa oleva mies

Ei oikeastaan. Toin vaan asian nyt esiin kun näin ketjun missä ihmeteltiin miksi miehet jäävät huonoonkin parisuhteeseen.

T. Ap

Vierailija
7/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanpa väitteet omalta kohdaltani:

Pelkkä parisuhteessa oleminen nostaa statusta.VÄÄRIN.

Itselläni status pikemminkin laski. Sillä valitsin ensimmäisen, jonka vieläpä luulin olevan hyvä valinta minulle. En olisi voinut olla pahemmin väärässä. Nainen ei ollut kaverieni mielestä edes hyvän näköinen, eivät vaan koskaan kehdanneet tunnustaa tosiasiaa minulle.

Ruoanlaiton, kodinhoidon ja taloudenhallinnan taakka laskee huomattavasti. OIKEIN.

Tässä asiassa ei ole ollut mitään moitittavaa. Rahaa on ja siistissä talossa, jossa tarjoilu pelaa, on kiva olla.

Säännöllinen seksi. VÄÄRIN.

Kaikissa raskaus, imetys ym. huuruissaan vaimo ei tietenkään pystynyt ymmärtämään, että sinäkin aikana aviomies saattaa haluta sillointällöin seksiä. Pisimmät kuivat kaudet olivat noin vuoden mittaisia. Kun nuorin lapsista oli noin 5-vuotias, tällöinkin oli ainakin 7kk pituinen yhtämittainen kuiva kausi. Näin jälkeenpäin ihmettelen, että miten helvetissä kestin kaiken tuon? Puhumattakaan siitä, että vaimo on aina ollut hiton estoinen, kaikki muna pilluun -homman ulkopuolinen touhu on JYRKKÄ EI!

Tämän takia monet miehet jäävät ihan mielellään parisuhteeseen joka ei ole erityisen hyvä. Liian paljon hyötyjä joista ei ihan helposti halua luopua. OIKEIN.

Omalla kohdallani pitää täysin paikkansa. Kertyneen omaisuuden jakaminen on liihan hankalaa, jotta viitsisin erota. Paljon helpompaa on kituuttaa paskemmassakin liitossa. Sitäpaitsi omalla kohdallani ero on jo hieman liian myöhäistä.

M56

Vierailija
8/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään väärää, jos ei ole huijannut naista missään vaiheessa suhdetta ja käyttäytynyt kuin olisi valmis enempään. Aika monelle naiselle taitaa tulla shokkina se kuinka vähän mies lopulta on valmis panostamaan suhteeseen ja haluaa silloin erota. Ero on huono asia lasten takia. Eli jos on suhteen alussa osoittanut muutakin kiinnostusta naista kohtaan kuin odottanut kotona toimitettavia palveluja, niin olisi syytä jatkaa samalla linjalla, ettei erosta tule ajankohtainen.

Vierailija
9/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaisitko hieman tuota status-asiaa. Status tarkoittaa yhteiskunnallista asemaa, miten ja kenen silmissä parisuhde nostaa miehen statusta?

Mitä tulee säännölliseen seksiin niin monella sinkulla on säännöllisempää seksiä kuin parisuhteessa olevalla miehellä, etenkin lapsiperheellisellä. Se, jos ei sinkkuna onnistu seksiä samaan, on tietysti ihan hyvä syy yrittää pitää kiinni siitä ainoasta naisesta, jolta saa, mutta eikö siitä tule yhtään luuserifiilis?

Kotitöiden jakaminen on tottakai kivaa, toisaalta tuntuu että kahden hengen taloudessa niitä myös on enemmän kuin yksin asuvalla, etenkin jos yksin asuessa ei kotona juuri muuta käy kuin nukkumassa.

Vierailija
10/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että mulla on tuollainen mies. Hän saa myös elintasonnousun, kun tyhjätaskuna pääsee asumaan isossa hienossa asunnossani ilmaiseksi. Tulee kotiinkin vasta iltauutisiksi ja lähtee aamulla ennen aamupalaa.

Miten ap toimit vaimon suuntaan, näytteletkö sitä että rakastaisit vai tietääkö hän, mitkä ovat todelliset tunteesi? Oletteko puhuneet rehellisesti toisillenne siitä, mitä kumpikin haluaisi? Tiedätkö mitä vaimo haluaisi? Etkö itse haluaisi jotakin enemmän?

Vierailija
11/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on normaalille miehelle statuskysymys. Varsinkin kolmenkympin jälkeen. Yksin elävää miestä pidetään vähän rassukkana kun ei ole pystynyt perustamaan perhettä. Näin kaikesta tasa-arvosta ja sinkkuuden hyvien puolien korostamisesta huolimatta. Parisuhteen puutteen voi kompensoida jos on oikein kova pelimies tai on hyvin urakeskeinen, mitä suurin osa miehistä ei ole.

Sinkkunaisten on näemmä todella vaikea ymmärtää miten vaikea tavismiehen on saada säännöllistä seksiä. Siinä on valmis kestämään muutaman kuivankin kauden. Sinkkumiehelle intiimi kanssakäyminen tarkoittaa yleensä suurta rahan- (baareissa ja tapahtumissa juokseminen) ja ajanmenoa.

Vierailija
12/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaisitko hieman tuota status-asiaa. Status tarkoittaa yhteiskunnallista asemaa, miten ja kenen silmissä parisuhde nostaa miehen statusta?

Mitä tulee säännölliseen seksiin niin monella sinkulla on säännöllisempää seksiä kuin parisuhteessa olevalla miehellä, etenkin lapsiperheellisellä. Se, jos ei sinkkuna onnistu seksiä samaan, on tietysti ihan hyvä syy yrittää pitää kiinni siitä ainoasta naisesta, jolta saa, mutta eikö siitä tule yhtään luuserifiilis?

Kotitöiden jakaminen on tottakai kivaa, toisaalta tuntuu että kahden hengen taloudessa niitä myös on enemmän kuin yksin asuvalla, etenkin jos yksin asuessa ei kotona juuri muuta käy kuin nukkumassa.

Parisuhteessa/naimisissa oleminen nostaa miehen statusta äänettömästi esim työpaikalla, harrastuspiireissä sekä suvun ja kaverien silmissä. Se kertoo miehen olevan kunnollinen, tasapainoinen ja "normaali". Näin ollen luottamus nousee mieheen ja hänelle aukeaa mahdollisuuksia.

Riippuu suhteesta, mutta monelle miehelle parisuhde on varmempi tapa säännöllisesti seksiä. Sinkkuna seksiä voi harrastaa vapaammin, mutta sen saamiseen pitää nähdä huomattavasti enemmän vaivaa. Luuserifiilis tulee vasta silloin kun seksiä ei saa enää mistään.

Moni mies onnistuu järkkäämään kotitöiden jakamisen niin, että hänelle jää suhteellisen pieni osa varsinaista tehtävää. Esimerkiksi pyykinpesu ja ruoanlaiton nainen ottaa mieluusti vastuulleen kum"mies ei osaa". Näin mies voikin sitten tyytyväidenä laittaa astiat koneeseen, tyhjentää koneen välillä ja imuroida koska se riittää.

13/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ulkopuolisen hyväksynnän ja validoinnin tavoittelu on monille miehille ongelma, mutta sitä en tiennyt, että sen vuoksi ollaan valmiita kärsimään huonoa parisuhdetta. Jonkinlainen MGTOW-aatteen vastakohta siis.

Vierailija
14/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanska kirjoitti:

Tiedän, että ulkopuolisen hyväksynnän ja validoinnin tavoittelu on monille miehille ongelma, mutta sitä en tiennyt, että sen vuoksi ollaan valmiita kärsimään huonoa parisuhdetta. Jonkinlainen MGTOW-aatteen vastakohta siis.

Hyvä huomio. Tavallaan on siis kaksi kilpailevaa liikettä, toisessa MGTOW-miehet ja toisessa miehet, jotka pyrkivät edes siedettävään suhteeseen. (Ja sitten on ne 95% miehistä, jotka ovat rakkauteen perustuvassa parisuhteessa ;-) )

Vierailija
15/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että mulla on tuollainen mies. Hän saa myös elintasonnousun, kun tyhjätaskuna pääsee asumaan isossa hienossa asunnossani ilmaiseksi. Tulee kotiinkin vasta iltauutisiksi ja lähtee aamulla ennen aamupalaa.

Miten ap toimit vaimon suuntaan, näytteletkö sitä että rakastaisit vai tietääkö hän, mitkä ovat todelliset tunteesi? Oletteko puhuneet rehellisesti toisillenne siitä, mitä kumpikin haluaisi? Tiedätkö mitä vaimo haluaisi? Etkö itse haluaisi jotakin enemmän?

Tämä on pitkästä aikaa kiinnostava ketju. Miehet, toivoisin kovasti vastauksia tähän!

Vierailija
16/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ajattelu on varmaan paljon yleisempää kuin uskottekaan. Miehet oppii sanomaan että naista rakastetaan kun siitä ne tykkää ja pysyy tyytyväisenä. Jotkut harvat sitten viitsivät tehdä satunnaisia rakkaudentekoja arjessa jotta nainen pysyisi tyytyväisenä kauemmin. Useasti parisuhde ei vaadi kumminkaan mieheltä suurta panostusta kun ei naisetkaan helposti siitä lähde.

Vierailija
17/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde on normaalille miehelle statuskysymys. Varsinkin kolmenkympin jälkeen. Yksin elävää miestä pidetään vähän rassukkana kun ei ole pystynyt perustamaan perhettä. Näin kaikesta tasa-arvosta ja sinkkuuden hyvien puolien korostamisesta huolimatta. Parisuhteen puutteen voi kompensoida jos on oikein kova pelimies tai on hyvin urakeskeinen, mitä suurin osa miehistä ei ole.

Sinkkunaisten on näemmä todella vaikea ymmärtää miten vaikea tavismiehen on saada säännöllistä seksiä. Siinä on valmis kestämään muutaman kuivankin kauden. Sinkkumiehelle intiimi kanssakäyminen tarkoittaa yleensä suurta rahan- (baareissa ja tapahtumissa juokseminen) ja ajanmenoa.

En käsitä miksi te sinkkumiehet aina vatvotte tuota että me naiset emme ymmärrä miten hirveän kamalan kauhean epäinhimillisen vaikeaa teidän on "saada seksiä". (Olisi ehkä helpompi, jos lakkaisi ajattelemasta sitä saamisena, että sinulle annetaan jotain armosta ja säälistä. Etkä missään nimessä aio itse antaa mitään, koska seksi on sitä että sinulle annetaan ja se toinen on se joka antaa eikä itse saa mitään. Surkean rakastajan tunnistaa tuon fraasin käyttämisestä.)

Mutta oletetaan että saisitte meidät naiset ymmärtämäään miten vaikeaa se on. Mitä sitten? Emme tekisi asialle mitään.

Vierailija
18/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon rakastavani vaimoani, ostan hänelle kivoja yllätyksiä satunnaisesti ja vien merkkipäivinä ulos syömään. Todellisuudessa suhteessamme on vain yksipuolista rakkautta. Vaimon mielestä suhteemme on hyvä ja rakkautta täynnä, ja tyhmähän minä olen jos lähden tätä illuusiota rikkomaan. Minulla on kaikki parisuhteen tuomat edut ja osaan pitää vaimoni tyytyväisenä.

Palavan rakkauden löytäminen tuntuu ajatuksena houkuttelevalta, mutta myös aika epätodennäköiseltä. Nykyinen tilanne on minulle ihan hyvä joten jään siihen.

T. Ap

19/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta oletetaan että saisitte meidät naiset ymmärtämäään miten vaikeaa se on. Mitä sitten? Emme tekisi asialle mitään.

Jep. Maailmankaikkeus ei välitä, eikä kukaan ole juuri minulle mitään velkaa. Mitä nopeammin tämän ymmärtää, sitä parempi. Sekä statuksen tavoittelun että seksittömyydestä ruikuttamisen taustalla on kuitenkin tämä paljon uhuttu kilttimiehen syndrooma, jota poteva uskoo, että käyttäytymällä "oikein" ja "kunnolla" ja olemalla "mukava" ja "kiltti", kuuluu saada palkinnoksi arvostusta, ihailua, romantiikkaa ja seksiä.

Vierailija
20/70 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miksi te sinkkumiehet aina vatvotte tuota että me naiset emme ymmärrä miten hirveän kamalan kauhean epäinhimillisen vaikeaa teidän on "saada seksiä". (Olisi ehkä helpompi, jos lakkaisi ajattelemasta sitä saamisena, että sinulle annetaan jotain armosta ja säälistä. Etkä missään nimessä aio itse antaa mitään, koska seksi on sitä että sinulle annetaan ja se toinen on se joka antaa eikä itse saa mitään. Surkean rakastajan tunnistaa tuon fraasin käyttämisestä.)

Eiköhän tämänkin ketjun tavoitteena ole säikytellä naisia. Seksitön, naiseton poikamies esiintyy miehenä, joka ei oikeasti rakasta. Nyt kaikkien naisten kuuluu kiljaista mielessään "hui kamalaa, mitä jos minunkin mieheni on tuollainen". Pahaa oloa naisille, sitä nämä palstan "kiltit" miehet päivästä toiseen haluavat.

Jos mieheni ei rakasta minua mutta osaa peittää sen niin loistavasti kuin tekee, niin minulla ei kyllä ole pienintäkään syytä valittaa asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi