Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun molemmat vanhemmat on yrittäjiä miten äitiysloma järjestetään?

Vierailija
24.10.2016 |

Kun kumpikaan ei voi olla vuotta kotona. Miten te joilla molemmat yrittäjinä olette asian järjestäneet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äidilläni ei ollut. :)

Vierailija
2/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kyl paljon alasta missä yrittäjänä. Itse pystyn oleen vaik kolme vuotta poissa töistä. Mut tarkottaa sitä et toinen tekee enemmän töit. Ja toisaalta, meidän menot on todella pienet. Iso työ etsiä asiakkaat taas useman vuoden jälkeen mut onnistui. Palasin osa-aikatöihin kun lapsi oli 1.5v. Eli tein keikkoja ja opetin. Kesät mulla kiireempää, maaliskuusta alkaen. Sit onneks talveks helpottaa. Voin myös tehdä töitä kotona jonkin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa nainen asettaa yrityksensä takasijalle ja hoitaa perhettään.

Vierailija
4/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kans myydään palveluja eli ei isoja kiinteitä (firman) kuluja. Vuorotellen hoidettiin lapset ja sillon elettiin toisen laskutuksella. Tietenkään ei mitään lomia tms. Vuoden iästä hoitaja kotiin niin minimoitiin sairaspoissaolot.

Vierailija
5/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kolme kuukautta äitiyslomalla (tosin sen aikanakin kävin palavereissa ja vastailin sähköposteihin), sen jälkeen palkattiin lastenhoitaja. Mun toimisto on kotona joten pystyin imettämään ja muutenkin viettämään paljon aikaa lapsen kanssa, mutta hoitajan ansioista sain tarvittaessa tehtyä monen tunnin keskeytymättömiä työpätkiä.

Mies ei pitänyt varsinaista isyyslomaa, mutta onneksi hänenkin työaikansa joustavat joten on pystynyt viettämään paljon aikaa lapsen kanssa alusta asti. Nyt lapsi on jo koulussa

Vierailija
6/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko oli ehkä viikon kotona ja sit töihin, vauva mukana. Ei tietenkään kaikilla onnistu.

Vierailija
7/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset ovat tärkeysjärjestyksessä sijalla x-jotain, niin kannattaako silloin niitä tehdäkään? Se lapsi voi myös esim. sairastaa paljon, tai omg, tarvita muuten vanhempiaan. Miten silloin järjestätte työasianne jos niistä ei voi joustaa yhtään kumpikaan?

Vierailija
8/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kumpikaan ei voi olla vuotta kotona. Miten te joilla molemmat yrittäjinä olette asian järjestäneet?

Palkkaa kotiin hoitaja /au pair.

Vierailija
9/9 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää vaan itse järjestää. Eli ottaa itselleen sijaisen. Palkkaa muuten vain apua. Ulkoistaa osan töistä. Vähentää töitä. Käyttää lapsen hoitoon apua. Tekee miehen kanssa vuorotellen töitä (vuorotellaan pidemmissä jaksoissa tai esim. kuten meillä, kun mies teki paljon iltaisin ja viikonloppuisin, niin pystyi arkipäivisin osallistumaan joustavammin).

Meillä käytettiin noita kaikkia yllä olevia samaan aikaan, jolloin mikään yksittäinen keino ei tarvinnut olla kovin voimakkaassa käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä