Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoka ei maistu/pelottaa jos syön

Vierailija
23.10.2016 |

Mulla on ykköstyypin diabetes jonka olen saanut hyvälle mallille parin vuoden ns hoitoväsymyksen jälkeen. Nyt kun verensokerit on hyvissä lukemissa niin syöminen tuottaa ongelmaa. Mä söin epäterveellisesti enkä pistänyt insuliinia jolloin vaan laihduin, mutta päädyin sitten sairaalaan..

Kun hoito on taas lähtenyt käyntiin niin olen jättänyt sipsit ja muut pois, kun en halua pistää niin isoja määriä insuliinia. Ongelma on se, että tämä alkaa mennä jo normaaliruokaankin. Syön vähän ja lykkään aterioita. Mä en mielelläni söisi mitään muuta kun annospuuroja, kun niistä näkee hiilihydraatit niin selvästi. Aamuisin teen smoothien, jonka hiilaripitoisuuden olen laskenut tarkkaan. Diabetes on aiheuttanut pientä vahinkoa jo munuaisissa ja LDL-kolesteroli oli viime kokeissa vähän turhan koholla. Lääkäri käski kiinnittämään huomiota proteiinin määrään (rasittaa munuaisia) ja rasvaan. Nyt mä en uskalla käyttää kumpaakaan! Ne on ihan minimissä. Muiden tekemään ruokaan en uskalla koskea kun en tiedä tarkkaa määrää esim jostain lasagnekasasta. Olen ahdistunut ja ajattelen syömistä koko ajan kauhulla. Syön mieluiten yksin ja ajatukseni on se, että ruoka on vain välttämätön paha, eikä sen tarvitse olla hyvää.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla