Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten se on joillekin ihan valtava ongelma, että minä en halua juoda mitään, missä on alkoholia?

Vihainen!
23.10.2016 |

Tuntuu, että joiden mielestä kaikkien kuuluu juoda alkoholia ja jos minä en juo, niin heidän pitää melkein väkipakolla juottaa sitä minulle vain siksi, koska he eivät pysty hyväksymään, että minä en sellaista myrkkyä halua tippaakaan elimistööni. Jatkuvasti saa olla selittämässä, että miksi minä en juo ja silti sitä pitää vain väkisin tuputtaa ja yrittää saada mitä ovelimmilla tempuilla saada minut edes vahingossa juomaan sitä? Enhän minäkään ole tunkemassa joillekin heistä väkisin lihapullia tai karjalanpaistia kurkusta alas, jos he eivät halua syödä lihaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisäinen köökkipsykologini arvelee, että niillä ihmisillä on itsellään jonkin tasoinen alkoholiongelma/ongelmakäyttöä, jota eivät vain tunnusta itselleen. Sinun juomattomuutesi ärsyttää ja tuputtavat, koska he joutuvat tavallaan kohtaamaan itsensä ja ongelmansa sinun kauttasi.

Mun koko äidin puolen suku on ihan samanlaista. Kaikissa juhlissa juhannuksesta jouluun ja jonkun synttäreillä alkoa kuluu reippaasti (ja viikonloppuisin). Itse en juo ja aina kieltäytynyt numeroa tekemättä toteamalla "kiitos ei". Kerran piti tervetulomaljasta varmistaa, että olihan se se alkoholiton versio. Johon muut heti "no et sä siihen kuole, vaikka ei olis!". Lapsen synnyttyä en ole enää edes viitsinyt käydä noissa pippaloissa enkä ole edes muutoin tavannut, kun tapaamiset aina keskittynyt noihin juhliin. Itse joutunut katseleen sitä menoa jo lapsesta asti ja jo alaikäisille suvun nuorille annetaan aina tölkit kans kouraan. :-( Vasta nyt täysikäisenä ja miehen sukuun tutustumisen myötä oon tajunnut, kuinka vääristynyt kuva mullakin on ollut, kun olen ymmärtänyt, että ei kaikkien sukujuhlissa olekaan tuollaista... Luojan kiitos mulle ei päässyt kehittymään samanlaista alkoholiongelmaa. Joskus saan kuulla, kun lapsi ei ole tutustunut sukuunsa. Pitäisi varmaan ehdottaa jotain alkotonta sukujuhlaa... Ei vaan varmaan tulisi ketään.

Vierailija
22/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä, luuseri! kirjoitti:

Te absolutistit olette oikeasti vitun rasittavaa sakkia kun olette koko ajan tuputtamassa sitä teidän mielestänne oikeaa asennetta kaikille, jotka juovat vähänkään alkoholia. Voisitte edes joskus rentoutua ja ottaa kuppia, sillä mitä pahaa siinä muka on?

Kun kyse nimenomaan ei ole siitä, että tuputtaisi kenellekään mitään absolutismia. Vaan siitä, että saisi olla rauhassa juovien ihmisten kyttäämiseltä. Ihan toisinpäin kuin sanot. Minusta ottakoon kukin niin paljon kuin haluaa, ei se minulle kuulu, mutta miksi se, että en itse ota, kuuluu kaikille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te absolutistit olette oikeasti vitun rasittavaa sakkia kun olette koko ajan tuputtamassa sitä teidän mielestänne oikeaa asennetta kaikille, jotka juovat vähänkään alkoholia. Voisitte edes joskus rentoutua ja ottaa kuppia, sillä mitä pahaa siinä muka on?

On vieläkin rentouttavampaa polttaa pilveä, mitä pahaa siinä muka on jos käytän muuta päihdettä alkoholin sijaan?

Vierailija
24/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ei juo alkoholia ei tarkoita sitä että olisi absolutisti, kyllä minä voisin jotain alkoholia maistaa jos se olisi jotain tosi hyvää, en vaan ole koskaan maistanut hyvää alkoholia, ne on kaikki järjestään pahaa. Punaviinistä tulee järkyttävä päänsärky heti, maistuu käyneeltä marjamehulta, kalja on pelkkää hiivalitkua, vahvemmat on lähinnä yskänlääkettä.

Koskaan en tuputa kellekään sitä että pitäisi olla juomatta, mitä helvettiä se mulle kuuluu juoko muut vai ei, mulle ei tule alkoholista hyvää oloa ja se maistuu pahalta, niin miksi ihmeessä joisin? Minä osaan rentoutua hyvässä seurassa aina, mulla on esim. töissä helvetin hauskaa kun heitetään läppää työkavereiden ja alaisten kanssa, ja kaikki ollaan selvinpäin. Mun mielestä on omituista että joillekin juhliminen tarkoittaa alkoholin juomista.

Vierailija
25/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että sellaiset jotka valittaa että niiden alkohottomuus häiritsee muita on itse sellaisia että tekevät siitä kauhean numeron, että minä olen kuulkaa nyt lopettanut kokonaan!

Minä en juo alkoholia enkä kahvia, ja sanon vaan että ei kiitos kun tarjotaan, eikä kukaan ihmettele. Kieltäydyn myös esim. homejuustosta, vuohenjuustosta, kraavilohesta, oliiveista ym. eikä sitäkään kukaan ihmettele, ihmiset on sen verran sivistyneitä...

Sun täytyy olla mun kaksoissisko, jota en oo vielä tavannu! Täydellisesti kuin mun näppiseltä! :)

Vierailija
26/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en juo. Yksi syy on se, että kun juon niin sinun kaltaisesi saavat ensimmäisenä turpaan (mikä ei ehkä sittenkään ole kovin ikävä asia). Eli olen alkoholin vaikutuksen alaisena erittäin aggressiivinen. En tuputa viinattomuuttani niin kauan, kun minun annetaan olla ilman sitä viinaa. Mutta jos aletaan tyrkyttämään, oletan että minäkin saan sanoa asiaan oman kantani. Mitä enemmän jankutetaan ja tyrkytetään, sitä ahkerammin saarnan viinanpirusta.

Vierailija
27/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alappa kuule vegaaniksi, joka ei juo alkoholia... se tuomitsemisen määrä ':D

Vierailija
28/28 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Voin kuvitella... Sit varmaan leimataan vähintään mielisairaaksi?