Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä!? Eikö jollain vielä ole muka robotti-imuria?!?! :D

Vierailija
23.10.2016 |

Piti mennä tänään kaverin kanssa lenkille, mutta kaveri sanoi että imuroi vielä nopeasti. Sanoin että voi sen imurin yksin jättää myös pyörimään ja kaveri oli että hä? Kaverilla ei siis ole robotti-imuria vaan sellainen vanhan aikainen imuri. :D en tiennyt että niitä edes valmisetaan enää! En enää pystynyt lähtemään lenkillekään ku ollaan miehen kanssa naurettu tälle niin paljon. :DDD

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, mutta oli niin huono, joten hankkiuduin eroon.

Vierailija
62/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Näille 172 vuotta vanhoille kuhmuraisille lankkulattioille ja viiden sentin kynnyksille sopivaa robotti-imuria ei ole vielä kehitetty. Ja tuskin robotti osaisi itse kavuta paksujen villamattojenkaan päälle. Sitä odotellessa.

Kynnys varmaan on liian paha, mutta paksut villamatot ainakin jaksaa hoitaa.

Rappusista, meillä on rapullisessa kodissa kolme imuria käytössä, molemmissa kerroksissa oma robotti ja Dysonin ladattavalla käsi-imurilla otan portaat.

Meillä on 12 huonetta, ajattelitko että hommaan joka huoneeseen oman robotin koska se ei pääse kynnysten yli? Paljon vaivattomampaa ottaa imuri käteen ja imuroida kerran viikossa tai ostaa palvelua alan ammattilaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eikä joku juostenkuseva lätty"

Aika rumaa kielenkayttoa. Miksi arvostellaan ja nimitellaan jos itselle robotti ei sovi tai sille ei ole tarvetta? Minulla on liikkumisvaikeuksia ja iso talo, ei elaimia ja robotti siivoaa ihan hyvin isot pinnat. Ei tietaakseni missaan taloudessa selvita vain yhdella siivousvalineella joten minullakin on myos tavallinen imuri seka kasikayttoinen, harjoja ja moppi etc. Robottia en antasi pois.

Vierailija
64/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Näille 172 vuotta vanhoille kuhmuraisille lankkulattioille ja viiden sentin kynnyksille sopivaa robotti-imuria ei ole vielä kehitetty. Ja tuskin robotti osaisi itse kavuta paksujen villamattojenkaan päälle. Sitä odotellessa.

Rappusista, meillä on rapullisessa kodissa kolme imuria käytössä, molemmissa kerroksissa oma robotti ja Dysonin ladattavalla käsi-imurilla otan portaat.

Meillä on 12 huonetta, ajattelitko että hommaan joka huoneeseen oman robotin koska se ei pääse kynnysten yli? Paljon vaivattomampaa ottaa imuri käteen ja imuroida kerran viikossa tai ostaa palvelua alan ammattilaiselta.

Olen ratkaissut kynnysogelman kaksiossani (siis vain yksi korkea kynnys) niin että kotoa lähtiessä heitän pienen maton kynnyksen päälle sillaksi. Ei tietysti toimisi isossa lukaalissasi mutta minulla toimii.

65/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Neato oli hirveä, me annettiin se pois ja haettiin samana päivänä vielä toinen. Minusta se piti ihan älytöntä ääntä!

Ensimmäinen Helsinkiin hankittu robotti-imuri kesti 2.5-3 vuotta (ilman mitään akkuhankintoja), tämä uusi on nyt puolisen vuotta vanha, eikä näytä mitään merkkejä väsymyksestä. Meillä on iRobot, johon itse olen ollut ihan tyytyväinen.

En ole samaa mieltä. Neato on oikea imuri, eikä lakaisukone, siksi se pitää pörinääkin.

Meillä on ollut muuten kymmenkunta robotti-imuria kotona testattavana, mies on tekniikkalehden toimittaja, joten noita on todella vertailtu....

Ja Neato oli kirkkaasti paras.

Silti sekin siis on aika epäkäytännöllinen oikeasti pitämään siivoa.

Akkujen kuluminen riippuu siitä, kuinka usein roboa käytetään. Jos käytät harvoin, sen akutkin kestävät toki pidempään. Meillä se oli päivittäisessä käytössä.

Se, jolla robo on jäänyt turhakkeeksi

Neato olisi saanut vaikka keittää kahvit samalla, mutta meiltä olisi lähtenyt vaihtoon. Se ääni oli jotain ihan älytöntä :O Koen, että tuo iRobot on ollut tehokas ja siivoaa ainakin meiltä kaikki hiekat, muruset, hiukset yms. lattioilta ilman ongelmaa. 

Meillä iRobot pyörii päivittäin ainakin kerran, eli suhteutettuna aikaan jonka vietimme USAssa, se pyöri ainakin joka toinen päivä. Pientä hienoa katupölyä sieltä ainakin tulee ulos kun sen säiliön tyhjentää.

Minä en pärjäisi ilman, mutta ennen robotti-imuria imuroin joka päivä ihan "käsin", eli minulla se säästää ihan puhtaasti aikaa ja jaksamista, joka lapsiperheen ollessa kyseessä on aika korvaamatonta. 

Minusta on vain hauska huomata, kuinka erilaisia asioita ihmiset käyttävät ja arvostavat. Minulle tärkeimmät kodinkoneet ovat ehdottomasti ykkösenä robotti-imuri, sitten pyykinpesutorni, kolmosena tiskikone ja nelosena liesi. 

66/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon vaivattomampaa olisi tilata rakennusmies ja tasoittaa ne mokomat kynnykset, just saying. Johan niihin kompastelee vanhempana rollaattorinsa kanssa.

67/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykö teillä kaikilla oikeasti siivoojat??? Te ette ymmärrä että perheen pitää koossa kotitöissä tapahtuva suhteiden järjestyminen ja toimiminen. Teette lapsistanne sosiaalisia idiootteja !

:D

Vierailija
68/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turha masiina, kun sen lisäksi pitää kuitenkin olla oikea imurikin. Tyypillistä nykyajan roinaa, kuten robottiruohonleikkurit ja kaikenmaailman muut turhat härpäkkeet. Saishan siinä läskit ees vähän liikuntaa, kun viitsis imuroida.

69/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vaikka aloitus onkin hölmö, en ymmärrä kellä ei olisi robotti-imuria, jos olosuhteet sellaisen sallivat? Se ei ole kallis, ja sopeutuu aika monenlaiseen ympäristöön. Ainoastaan todella pitkänukkaiset/hapsuiset matot/lattialle ylettyvät verhot tai runsaasti sisustettu asunto voivat olla epäkäytännöllisiä robotti-imurille. Mutta muuten, miksi ei hankkisi sellaista? 

Esim koirataloudessa saattaa olla hyvin lyhytikäinen

Miksi? Tukkiiko koirankarvat sen vai mikä sen tuhoaa?

Vierailija
70/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi tuollaista pyörimään yksin kotiin, vähän samalla tavalla kuin en jättäisi uuniakaan yksin päälle.

Vierailija
71/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo tehny tätä keskustelua tosissas, mutta luuletko oikeesti et kaikilla on varaa ostaa robotti imuri? :) voi luoja, että oot typerä.

Jos ei oo varaa robotti -imurin, ei ole varaa asuntoonkaan. ap

Ei ole mielenkiintoa  hankkia laitettta jonka jäljiltä joutuu itse imuroimaan. Ei ole oikeasti meidän huushollissa kovinkaan kätevä laite. Väitteesi on muuten todellä typerä. Ois varaa, vaan en koe käteväksi.

Ohis

Vierailija
72/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli meillä mutta eipä tuo oikein selvinnyt pakaroihin asti ulottuvista hiuksista. Toisella hiukset puoleen selkään. Ja noita kun löytyy myös lattialta niin laite muuttui turhakkeeksi aika nopeasti. Ei tarvitse olla hiustenlähtöongelmaa, ihan muutama hius siellä täällä riitti. En siis suosittele missään nimessä pitkähiuksisille.

Vierailija
73/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo tehny tätä keskustelua tosissas, mutta luuletko oikeesti et kaikilla on varaa ostaa robotti imuri? :) voi luoja, että oot typerä.

Jos ei oo varaa robotti -imurin, ei ole varaa asuntoonkaan. ap

Meillä on velaton 200 m2 ok-talo. Ei tarvita robotti-imuria, mies imuroi. Sitäpaitsi mitä olen kuullut, ne on aika huonoja.

Vierailija
74/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää HEL-NYCin "vierailijana" kynäilemät provot on aina niin epätoivoisen surkeita. Ketään ei kiinnosta ja sitten nostelee näitä ketjujaan jankkaamalla ah-niin-intellektuellina tekemisen puutteessaan :D

Vierailija
75/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on joku pentu, tai vähintäänkin kuulostaa siltä. Hyvä ystävä vielä kaiken päälle!

Vierailija
76/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on joku pentu, tai vähintäänkin kuulostaa siltä. Hyvä ystävä vielä kaiken päälle!

Aloittaja on HEL-NYC.

Vierailija
77/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se myös näköjään kiillottaa lattian mennessään.

Vierailija
78/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mattojen pitkät hapsut ovat ongelma, mutta osassa matoissa ne voi taittaa maton alle piiloon, jolloin ne eivät jää kiinni harjaksiin.

79/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei... Tää on se ap joka teki sen omakotitalo aloituksen. Et eikö jokaisella työssäkäyvällä oo taloa..

80/106 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on "ropo" ylhäällä sekä alhaalla. Kylppäri/ kylpyhuoneessa oma kun sinne niin korkea kynnys..Ei niihin mennyt kuin 200€/ kpl. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi