Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaahan kokemuksia vuorotöistä

Vierailija
08.03.2006 |

kun perheessä pieniä lapsia.

Miten esim. alle 2v lapset tottuneet äidin uudellaiseen rytmiin ja päiväkotiin? Entä hoitojärjestelyt kun jokapäivä ei ole tarvtta kokopäivä hoitoon kun lasten isä tekee ihan normaali päivätyötä (esi.. jos äiti menee iltaan ja lapset vain muutaman tunnin hoidossa)?

Olisiko elämä helpompaa jos olisit päivätöissä? Kokemuksia niin positiivisa kuin negatiivisiakin otetaan vastaan:)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kätilö ja teen kolmivuorotyötä. kun lapseni oli pieni tein paljon yö ja viikonloppuvuoroja näin ollen lapsi oli tosi vähän hoidossa kun aina jompikumpi vanhemmasta oli kotona. eli kun menin esim klo 14 töihin lapsi meni hoitoon klo 13.30 ja mies haki jo lo 17. yöhön kun menin niin lapsi oli kotona kanssani, hoitoon meni vasta kun seuraava aamuna jotta sain päivän nukuttua ja jaksoin mennä seuraavaan yöhön, kun lopetin yövuorot ei lapsi mennyt taas hoitoon olleskaan samoin arkivapaita oli paljon joten lapsi oli hoidossa vain n. 2 päivää viikossa -3päivää ja nekin osittaisia päiviä useimmiten. mielestäni oli hieno järjestely. mutta sit kun lapsi aloittaa koulun ja on koulussa sillon kun sä olet vapaa aamupäivän tai koko päivän niin silloin on ikävää lasta näkee harvoin on vapaana viikonloppuna sit kun sä oot töissä- eli pienen lapsen kannssa on vuorotyöstä etua!!!

Vierailija
2/2 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat olemme vuorotöissä, mies 6-22 välisenä aikana ja minä 8-22, miehen työpaikka lähellä kotia, mulla menee matkaan noin20-30min/suunta.

Lapsi oli 1v10kk kun aloitti yksityisellä perhepäivähoitajalla.

Siellä kelan tuella voi olla hoidossa noin 12pv/kk, ylimenevät maksetaan itse ja tähän asti maksuja on tullut tosi vähän. usein riittää juuri se 10-12 hoitopäivää/kk.

Koska meillä on viikolla vapaita,miehellä joka kolmas v-loppu(pe-su)vapaa, mulla suunnilleen jokatoinen v-loppu vapaa.

Lapsi on kotona aina kun jommallakummalla vapaa.

jos kummallakin aamuvuoro niin minä vien hoitoon noin kl 7 ja mies hakee noin klo 15.

Jos mulla aamu ja miehellä ilta niin mies vie 9 ja minä haen iltapäivällä, tai jos mulla ilta ja miehellä aamu niin minä vien klo 9 tai 11 ja mies hakee klo 15.

molemmilla jos ilta niin minä vien 11 (jo, pääsee sinne syömään ja nukkumaan päikkärit) mies hakee klo 22. onneksi näitä päiviä on todella harvoin! nyt ajattelin että vien vasta klo 13 kun on seuraavaksi molemmilla illat, hoitotäti sanoi että voi venyttää päikkäreille menoa.

Lapsi sopeutui tosi hyvin ja oli kiva kun sai leikkikavereita ja muutenkin hyvää on tehnyt =)

meillä tämä toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän