Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten auttaa masentunutta ystävää?

Vierailija
22.10.2016 |

Oli (ja on siis toki vieläkin) mahtava ihminen, viimeaikoina masennus pahentunut, tämänhetkinen lääkitys ei auta ja ystävä istuu vain kotona päivästä toiseen. Kaupassa olen hänen pyynnöstään käynyt mutta haluaisin auttaa enemmän tuppautumatta liikaa. Ja uloslähtö vaikeaa koska hänellä myös paniikkihäiriö , lisäksi remissiossa oleva aivokasvain, se ei masennukseen toki tietääkseni mitenkään vaikuta. Mutta miten auttaa/piristää ystävää?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat tuolta ainakin nämä:

- kolitsit, 2 kpl

- aluspaita ja -kalsarit, 2 kpl

- villasukkia, 2 kpl

- sukkapaketti, väh. 1 kpl

- t-paitoja, väh. 3 kpl

Kolitseissa on 3 cm normaalia pidemmät lahkeet ja lahkeensuissa kiristysnyörit. Jos lahkeet on pitkät etkä halua pitää kiristysnyörejä, voin lyhentää ne näppärästi sopiviksi. Saan tosi siistin, tasaisen ompeleen aikaiseksi. Eli tuosta ei pitäisi kolitsien osto jäädä kiinni. :) Ne on sitä paitsi paksua, laadukasta kangasta. Malli yksinkertainen ja kiva. Katso kokotaulukosta mitat ja vertaa omiin mittoihisi. Housuissa pitää katsoa vy ja ly. Valmiissa vaatteessa on tietenkin väljyysvarat. Jos oma kokosi on kahden koon välissä, ota joustamattomissa kankaissa (mm. kolitsit, 0 % EL) isompi koko. 

Vierailija
42/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käske. :)

Vierailija
44/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tilattua vaatteita Intersportin nettikaupasta? 

Vierailija
45/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä pakottaa tilaamaan. Ajattelin vain, että sieltä olisi helppo hankkia hyvännäköisiä ja laadukkaita vaatteita. Voisit tilata useamman kpl:een monista tarpeellisista vaatteista ja jos olet epävarma koosta, niin ottaa kaksi ja palauttaa sitten epäsopivan. Sitä paitsi saat klubiin liittymällä vielä -10 % kaikista ja tilaamalla kerralla enemmän, sinun ei tarvitse heti ostaa lisää kotivaatteita. 

Vierailija
46/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on joku tietty vaate, malli tai väri mielessä, mutta et jaksa selata Interspotin sivuja, voit sanoa minulle ja koitan etsiä. :) Laitoin joitakin linkkejä aiemmin tänään sellaisista vaatteista, jotka voisivat sopia sinulle. 

Vierailija
47/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaamasi tuotteet lähetetään Intersportin Oulun varastolta aika nopeasti. Paketti voi olla perillä parissa päivässä. Pakettiautomaatti on tosi helppo käyttää. Saat pakettiautomaattiin tekstarilla noin 6-7:n numeron/kirjaimen koodin, joka pitää ottaa mukaan, kun haet paketin. Pakettia säilytetään pakettiautomaatissa viikon ajan. Intersportin paketti lähetetään valkoisessa keskikokoisessa/isossa paperipussissa ja siinä on sisällä valmis palautustarra eli et joudu tulostamaan sitä itse, jos aiot palauttaa jotain. 

Vierailija
48/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilaaminen kuulostaa sinusta rasittavalta, niin sinun ei tarvitse (etkä itse asiassa voi) tehdä kaikkea samana päivänä. Yhtenä päivänä tilaat, toisena päivänä haet paketin, kolmantena sovitat ja päätät mitkä pidät ja neljäntenä palautat ne, joista et pidä. Jos et jaksa palauttaa pakettia, voin tehdä sen sinun puolesta. 

Vierailija
49/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa vaikka 400-500 €:lla, niin on vaatteita vähäksi aikaa! 

Vierailija
50/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vielä yks harmaa vetskaritakki. Sopisi hyvin harmaiden kolitsien kanssa. 

https://www.intersport.fi/fi/tuote/puma-style-athl.-hd.-sweat-jkt-fl-pa…

Vierailija
51/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä. :) 

Vierailija
52/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä tummansininen t-paita, joustavaa kangasta eli tästä voisi ottaa tavallista pienemmän koon.

https://www.intersport.fi/fi/tuote/asics-liteshow-ss-top-paita-56463642/

Vierailija
53/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tilaus vetämään nyt aamulla, ihmisten aikoihin... :) Tuolta löytyy vaikka mitä vaatteita eikä maksa hirveästi. Nyt saisit yhdellä kertaa tosi laadukkaita vaatteita pitkäksi aikaa. :) 

Voitko tilata ainakin nämä: 

- Harmaa vetskaritakki (tod.näk. viimeinen), harmaat kolitsit, harmaa t-paita

- Mustat t-paidat, mustat kolitsit

- Sininen t-paita, siniset kolitsit (jos S-koko sopii)

- Mustat aluspaidat ja -kalsarit, 2 pakettia

- Valko-mustat juoksusukat, 1-2 pakettia (2-4 paria) (Nuo olisi jalkaa myötäilevät, ei löllöt froteesukat!!)

- Musta-harmaat villapohjasukat, 2 kpl 

55/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

😔

Vierailija
56/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit heti sanonut, niin en olisi käyttänyt tähän aikaa. 

Vierailija
57/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän nyt taukoa palstasta. On mulla muutakin tekemistä...................

Vierailija
58/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

m

Vierailija
59/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähdään usein ja oon hänen luonaan siivonnutkin, ollaan niin läheisiä että voin kysymättä järjestellä paikkoja, hän kyllä suoraan sanoo jos ei mun "huseeraamista" jaksa katella. Voidaan myös istua välillä ihan hiljaa ja olla vaan. Mulla vaan on sellanen riittämättömyyden tunne etten tee tarpeeksi, voisinko jotenkin enemmän auttaa.  -AP-

Olet hyvä ystävä. Se riittää, että ystävälläsi tulee sellainen olo, että välität hänestä sellaisenaan, eikä hänen tarvitse esittää pirteämpää kuin onkaan. Joitakin ihmisiä varten täytyy koti erikseen puunata ja laittautua, se on raskasta. En tiedä voitko enempää tehdä, koska teet jo aika paljon. Ehkä voit välillä kysyä vointia ja ehkä keksiä jotain tekemistä, mikä piristää. Vaikka leffaa, teatteria, pientä laivamatkaa, käydä syömässä, kävelyllä. Masentuneena elämä kaventuu aika helposti sinne kotiympyröihin ja sieltä on niin vaikea irrottautua. Jos ystävänä tarjoat jotain ajatusvaihtelua, niin se voisi olla hyvä. Masennusta se ei kuitenkaan paranna. Ystävän täytyy käydä oma mylly läpi omassa päässään.

Ehkä mikä tärkein, elä jätä ystävääsi vaikka hän sinut joskus torjuisi. Masentuneen voimat voi olla heikot, mutta se ei ole henkilökohtaista.

Vierailija
60/61 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kroonisesti masentunut tuttava, jota en enää jaksa. Vuodesta toiseen jauhetaan vain hänen asioitaan ja aiheitaan, minulla ei ole mitään väliä. Minua rangaistaan hiljaisuudella, jos joskus yritän itsestänikin jotain sanoa. Minun asiani kiinnostaa vain, jos minulla menee joku pieleen. Puhumme 95 %:sti hänestä. Ei sitä vuosikausia jaksa millään :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme