Kerrotaan "silloin häpesin lääkärissä tosissani"- tilanteista, eli noloimmat lääkärikäynnit
Milloin teitä on syystä tai toisesta nolottanut lääkärissä niin paljon, että olisit toivonut maan nielevän itsesi? Tai ehkä se olikin lääkäri, jolle kävi nolo kömmähdys?
Tässä vähän esimerkkiä kyseisenlaisista tilanteista:
http://www.como.fi/uutiset/naiset-paljastavat-intiimit-vaivansa-silloin…
Kerro sinäkin noloimmasta lääkärikäynnistäsi. 😳
Kommentit (27)
Huvittavin minun kannaltani: Parikymppisenä yöduunin vuoron päätteeksi punttisalille, suihkuun ja lääkärintarkastukseen saadakseni terveystilalausunnon kapiaiskoulun pääsykokeisiin. Mukavassa tiukassa pumpissa sitten viehättävän kanditypykän eteen riisumaan alkkareille joka huokaisi ääneen "ohhos mitkä lihakset" ja lehahti samantien tomaatiksi, soperteli nolona "anteeksi, se oli epäammattinaista" ja yllättäen löytyi pöydän papereista kiintoisaa tutkittavaa...ei kyllä riittänyt pokkani pyytää treffeille.
Noloin/raivostuttavin taas kun työterveyshoitaja kysyi kaiken muun ohessa "no mitenkä se seksielämä kotona" - menin ihan änkäksi ja sain juuri ja juuri hillitysti vastattua "ihan OK", vaikka jälkikäteen ajatellen tuohon tungettelevaan kyssäriin olisi pitänyt vastata "hoitsu ottaa housut pois ja käy istumaan siihen oöydän reunalle jalat levällään niin saadaan asianmukainen näyte...". Työterkalle/lääkärille ei kuulu millään muotoa potilaan seksielämä, ellei juuri erikseen ole hakemassa testohoitoa/taikanappeja.
Ei noloa, ehkä pikemminkin huvittavaa: Olen käynyt sairauden takia kontrollikäynneillä puolen vuoden välein. Melkein joka kerta minulla on ollut sama lääkäri, joka on vanhempi mies. Olen miettinyt kysyttävät asiat etukäteen ja kun vuoroni tulee hän aina kyselee kuulumiset. Ei siinä sinällään mitään mutta jos sanoo jotain tyyliin" viime ajat ovat olleet aika jännää aikaa (positiivisessa mielessä)" niin sitte se vastaanotto ei etene. Puhutaan niitä näitä, jostain ihan muusta kuin mun sairauteen liittyvistä asioista esimerkiksi yleisesti säästä tai muuten mun yksityiselämästä. Aina yritän saada keskustelun käännettyä takaisin mun sairausasioihin mutten onnistu. Kliiniset tutkimukset se tekee erittäin pikaisesti sitte taas höpistään jostain. Jossain vaiheessa se kertoo tilanteeni olevan ok. Mutta ei mitään tarkempaa tietoa jota niin kaipaisin. Alunperin tulen sinne kuulemaan tutkimusten tulokset ja kysymään mieltä askarruttavia asioita liittyen sairauteeni. Toki saan ne kuulla mutta niin vaikean kautta. Ja kun poistun, tajuan välittmästi etten kerennyt kysymään niitä kysymyksiä joita halusin kysyä. Kerran tämä lääkäri sai hirveen naurukohtauksen ilman syytä kesken vastaanoton jota sain kuunnella puolet siitä vastaanottoajasta. Ainakin jää hyvin mieleeni.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavin minun kannaltani: Parikymppisenä yöduunin vuoron päätteeksi punttisalille, suihkuun ja lääkärintarkastukseen saadakseni terveystilalausunnon kapiaiskoulun pääsykokeisiin. Mukavassa tiukassa pumpissa sitten viehättävän kanditypykän eteen riisumaan alkkareille joka huokaisi ääneen "ohhos mitkä lihakset" ja lehahti samantien tomaatiksi, soperteli nolona "anteeksi, se oli epäammattinaista" ja yllättäen löytyi pöydän papereista kiintoisaa tutkittavaa...ei kyllä riittänyt pokkani pyytää treffeille.
Noloin/raivostuttavin taas kun työterveyshoitaja kysyi kaiken muun ohessa "no mitenkä se seksielämä kotona" - menin ihan änkäksi ja sain juuri ja juuri hillitysti vastattua "ihan OK", vaikka jälkikäteen ajatellen tuohon tungettelevaan kyssäriin olisi pitänyt vastata "hoitsu ottaa housut pois ja käy istumaan siihen oöydän reunalle jalat levällään niin saadaan asianmukainen näyte...". Työterkalle/lääkärille ei kuulu millään muotoa potilaan seksielämä, ellei juuri erikseen ole hakemassa testohoitoa/taikanappeja.
Kyllä se kokonaisuus pyritään kartoittamaan työterveystarkastuksessa. Voi toki jättää vastaamatta mikäli kokee ettei ammattilaiselle voi paljastaa niinkin luonnollista asiaa kuin seksin sujumista.
T. terkkari
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se hävettävin tilanne oli kun ala-asteen lopussa mieslääkäri halusi kouluterkkarin vastaanotolla tarkastella rintojen kehitystä... Voin kuvitella miltä pojista tuntui kun kourittiin kiveksiä ja tutkittiin onko laskeutuneet.
Kenenkään rintojen kehitystä ei tarvitse seurata hyvä tavaton! Ne saa olla minkälaiset vaan, ne kyllä hoitaa tehtävänsä.
Kivesten laskeutumisen tarkastus pitää tehdä koska jos ei tarkisteta ja asia jää hoitamatta niin mies ei voi saada lapsia.
Peräsuolen tutkimus terveyskeskuksessa. Pelkäsin erektiota kokoajan mutta kävi pahemmin. Tuli hieman ulostetta tutkimus pöydälle lääkärin vetäessä tähystimen ulos aukostani. Kyllä hävetti.
Mahaan koski ja lääkäri halusi painella mahaa. Helvetillinen törinä alkoi ja kesti varmaan 5min mutta loppuipa mahakipukin siihen! Kävin siis päivystyksessä pieremässä.
Jouduin menemään päivystykseen mielenterveysongelmien (mm. paniikkihäiriö) takia. Minulla oli myös fyysisiä oireita joiden vuoksi en kyennyt olemaan paikallani vaan kävelin päivystyksessä yli tunnin ympyrää muiden odottajien seuratessa monttu auki tilannetta.
Kun lopulta pääsin sisään lääkäri oli itseäni nuorempi nainen jolle oli hieman vaikea avautua. Tuo komensi minut vielä takaisin käytävään tuijotettavaksi siksi aikaa kun soitti psykiatriseen päivystykseen. Huoneesta olisi päässyt toisesta ovesta myös rauhallisempaan paikkaan. "Onneksi" olotila oli sitä luokkaa ettei ihan hirveästi muiden reaktiot kiinnostaneet. Tuttuja ei sentään ollut paikalla.
N31