Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tk:n henkilökunta on niin osaamatonta?

Vierailija
22.10.2016 |

Ei edes tunne tulleensa ammattilaisten hoitoon, kun ei osata päättää mitä tehtäisiin tai mikä on vikana, jos on joku muu vika kuin flunssa tai korvatulehdus.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Päivän pakollinen hoitohenkilöstön haukkumisketju. Täällä palstalla on joku katkera, todennnäköisesti itse hoitajaksi tms. halunnut, reputtanut raukka, joka purkaa katkeruuttaan oikeille hoitoalan ammattilaisille."

- Jotenkin itselläni tulee väkisin sama mieleen, vaikka en kuulukaan hoitohenkilökuntaan. - Jotenkin ajattelen niin, että eivätkö nämä terveyskeskus -henkilökuntaa haukkuvat tajua lainkaan millaista on työskentely terveyskeskuksessa. - Toki se varmasti vaihtelee paikallisesti. Mutta yleisesti ottaen terveyskeskuksen asiakaskunta on hyvin kirjavaa ja aikataulut verraten tiukat. On hieman eriasia tehdä diagnoosi vastaanotolle hakeutuneesta, jonka kanssa on aikaa vaikka puolituntia ja jolla on hieman arvailuja ja mielikuva siitä, mikä häntä saattaisi vaivata, kun oireita on kestänyt jo toinenkin päivä. Verrattuna tilanteeseen, jossa potilasta kohtaan aikaan on hyvä jos vartti ja potilasta saattaa vaivata oikeastaan, mikä hyvänsä. - Yskä ja kuumeilu kun voi olla merkki muustakin kuin vain syys-flunssasta. Mutta myös vain siitä.       

Vierailija
22/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole huonoja kokemuksia tk:sta, osaamattomat ovat tulleet vastaan yksityisellä työterveydessä ja ovat olleet yli 50-vuotiaita lääkäreitä ja tätä myöten todennäköisesti kokeneita. Myös ainoa negatiivinen hammaslääkärikokemus tulee yksityiseltä puolelta.

Ainakin mulla tulee mieleen, jos haluaa päästää helpolla työssään niin kannattaa mennä yksityiselle eli väite, että julkiseen terveydenhuoltoon jää ne, jotka eivät muualle päässeet on täyttä paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan heikoimman aineksen keskittymiä koska vain sinne kelpaavat ja tulos sitten näkyy. Haluavat ja osaavat vain juoruta sekä kahvitella. Toisaalta hyvä että näillä on suojatyöpaikkoja eikä pääsyä vaativampiin paikkoihin.

Vierailija
24/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku taitaa täällä nyt sekoittaa sairaanhoitajat ja terveydenhoitajat.

Tk-työhän on ihan unelma. Virka-aika, paljon työkavereita, ei tarvitse juosta veren maku suussa. Minä ainakin olisin mieluummin siellä kuin jossain sairaalassa.

Meillä on ihan osaavaa ja hyväkäytöksistä henkilökuntaa. Lääkäriajan saa akuuttitapauksissa aina samalle päivälle. Ensin toki käydään th:n luona, mutta jos hän ei ole varma, hän laittaa aina lääkärille. Välillä resepti hoituu ilman lääkäriäkin, kun th tulostaa reseptin ja käy pyytämässä lääkäriltä allekirjoituksen siihen. Ja pari kertaa th on tullut itse luvan saatuaan kuuntelemaan lääkärin diagnoosia, jotta osaisi seuraavalla kerralla paremmin.

Vierailija
25/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä lääkäreitäkin? En ole tavannut useampaan vuoteen. Angiina ainakin hoidettiin puhelimella hoitajan kanssa, siitä lähete labraan ja tuloksen varmistuttua reseptin sai hakea luukulta. Vähän jännitti kyllä, kotona kovasti kuumeinen ja kipeä lapsi, jolla iho kirjavana ja kieli tulipunaisena.

Sillä ei ollut angiinaa, oli tulirokko.

Vierailija
26/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan heikoimman aineksen keskittymiä koska vain sinne kelpaavat ja tulos sitten näkyy. Haluavat ja osaavat vain juoruta sekä kahvitella. Toisaalta hyvä että näillä on suojatyöpaikkoja eikä pääsyä vaativampiin paikkoihin.

No kyllä he kuitenkin tuollaiset kaltaisesi elämämkoululaisetkin hoitaa.

Vierailija
27/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä lääkäreitäkin? En ole tavannut useampaan vuoteen. Angiina ainakin hoidettiin puhelimella hoitajan kanssa, siitä lähete labraan ja tuloksen varmistuttua reseptin sai hakea luukulta. Vähän jännitti kyllä, kotona kovasti kuumeinen ja kipeä lapsi, jolla iho kirjavana ja kieli tulipunaisena.

No niinpä googlettelin itsekin, että saattoi olla sekin. Ei näköjään tartu muihin.

Vierailija
28/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk-työhän on ihan unelma. Virka-aika, paljon työkavereita, ei tarvitse juosta veren maku suussa. Minä ainakin olisin mieluummin siellä kuin jossain sairaalassa.

Meillä on ihan osaavaa ja hyväkäytöksistä henkilökuntaa. Lääkäriajan saa akuuttitapauksissa aina samalle päivälle. Ensin toki käydään th:n luona, mutta jos hän ei ole varma, hän laittaa aina lääkärille. Välillä resepti hoituu ilman lääkäriäkin, kun th tulostaa reseptin ja käy pyytämässä lääkäriltä allekirjoituksen siihen. Ja pari kertaa th on tullut itse luvan saatuaan kuuntelemaan lääkärin diagnoosia, jotta osaisi seuraavalla kerralla paremmin.

Tyhmä tyllerö luvan kanssa pääsee välillä kuunteluoppilaaksi että jatkossa osaisi jotain.

Vierailija
29/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä tyllerö luvan kanssa pääsee välillä kuunteluoppilaaksi että jatkossa osaisi jotain.

Niin. Ei sitä tosiaan olisi voinut arvata, että jos korvaa särkee ja korvassa suhisee eikä kuitenkaan näy mitään tulehdusta siellä, niin syy onkin verenkiertohäiriö aivoissa, johon tarvitaan vahva puolen vuoden lääkitys ja jonka takia pitää korvien lisäksi tutkia myös silmät. Joku tyhmempi olisi käskenyt ottaa Buranaa ja huilata loppupäivän. Tätä th:ta kiinnostivat oireet, joita hän ei ymmärtänyt, mutta nytpä hän tietää tehdä samankaltaiselle asiakkaalle myös silmätutkimuksen.

Vierailija
30/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä googlettelin itsekin, että saattoi olla sekin. Ei näköjään tartu muihin.

Eli asia oli hoidettu?

Sit lähdit googlettelemaan ja teit itse diagnoosin. Just niin. 

Mitä sä sinne tk:n edes soittelet, jos googlettelet niitä diagnooseja ihan itsekses vaan :))))

Vierailija
31/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tk:ssa tarvitse mitään osataakaan kun siellä käy vaan tekosairaita. Oikeasti sairaat menevät yksityiselle tai sitten suoraan sairaalaan.

Vierailija
32/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli asia oli hoidettu?

Mitä sä sinne tk:n edes soittelet, jos googlettelet niitä diagnooseja ihan itsekses vaan :))))

Kuule kun tulirokko ei googlettamalla parane. Tulirokkoepäilykin edellyttää käyntiä lääkärillä saman tien. Jälkitautina voi tulla sydämen tai munuaisten tulehdus. Hyvin se kuitenkin antibiootilla paranee.

Vierailija
33/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli asia oli hoidettu?

Kuule kun tulirokko ei googlettamalla parane. Tulirokkoepäilykin edellyttää käyntiä lääkärillä saman tien. Jälkitautina voi tulla sydämen tai munuaisten tulehdus. Hyvin se kuitenkin antibiootilla paranee.

Kuulenhan minä..itse sanoit googlettaneesi oikean diagnoosin, eli mitä siinä sitten tk:n soittelet, kun itse osaat sillä perusteella tehdä dg;n. Labrakin oli sun mielestä ihan turha.

-sh, ei TK sh

Vierailija
34/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli asia oli hoidettu?

Kuulenhan minä..itse sanoit googlettaneesi oikean diagnoosin, eli mitä siinä sitten tk:n soittelet, kun itse osaat sillä perusteella tehdä dg;n. Labrakin oli sun mielestä ihan turha.

-sh, ei TK sh

No sinäpä omituinen sh olet. Lienet psykiatrian puolelta, siellä kun ei somaattisiin vaivoihin kiinnitetä huomiota. Annetaan potilaiden kuolla, eihän nyt masentuneella voi olla keuhkoveritulppaa.

Vierailija
35/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk-lääkärit jäävät terveyskeskuksiin koska siellä on työ niin vaivatonta. Lähetteet vain eteenpäin ja hankala potilas on muiden hoidossa. Ja lääkäreillä ei ole kunnianhimoa enää kouluttautua erikoistumaan, voivat jatkaa helppoa perusduunia tk:ssa.

Et voisi olla enempää väärässä. Lääkäreiden osalta tk-työ on paljon nopeatempoisempaa kuin sairaalassa, pitää tehdä enemmän ja päätökset heti, ei voi oikein jäädä vatuloimaan. Eteenpäin lähtee pieni osa potilaista, ja ne hankalat potilaat palautuu takaisin ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa. Sairaalasta siirretään yhä enemmän ja vaikeampia sairauksia terveyskeskusseurantaan. On varsin helppoa oppia suppea ala hyvin, mutta paljon haastavampaa säilyttää kokonaiskuva ja tuorein tieto koko ihmiselon kirjosta lääketieteellisistä kysymyksistä sosiaalisiin kuvioihin. 

Hoitajista taas tuntuu että se heikoin aines konsentroituu terveyskeskuksiin. Se, joka ei osaa tehdä mitään konkreettista, eikä pärjää vuorotyössä ja keho ei kestä vuodeosastotyötä. Siellä sitten väistellään vastuuta ja työtehtäviä sen kun ehditään. Kiireeseen voi aina vedota, mut niin kiire ei ole koskaan etteikö ehtisi käytävillä juoruta ja valittaa siitä että lääkärit ei tee mitään. 

Vierailija
36/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tk-lääkärit jäävät terveyskeskuksiin koska siellä on työ niin vaivatonta. Lähetteet vain eteenpäin ja hankala potilas on muiden hoidossa. Ja lääkäreillä ei ole kunnianhimoa enää kouluttautua erikoistumaan, voivat jatkaa helppoa perusduunia tk:ssa.

Et voisi olla enempää väärässä. Lääkäreiden osalta tk-työ on paljon nopeatempoisempaa kuin sairaalassa, pitää tehdä enemmän ja päätökset heti, ei voi oikein jäädä vatuloimaan. Eteenpäin lähtee pieni osa potilaista, ja ne hankalat potilaat palautuu takaisin ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa. Sairaalasta siirretään yhä enemmän ja vaikeampia sairauksia terveyskeskusseurantaan. On varsin helppoa oppia suppea ala hyvin, mutta paljon haastavampaa säilyttää kokonaiskuva ja tuorein tieto koko ihmiselon kirjosta lääketieteellisistä kysymyksistä sosiaalisiin kuvioihin. 

Hoitajista taas tuntuu että se heikoin aines konsentroituu terveyskeskuksiin. Se, joka ei osaa tehdä mitään konkreettista, eikä pärjää vuorotyössä ja keho ei kestä vuodeosastotyötä. Siellä sitten väistellään vastuuta ja työtehtäviä sen kun ehditään. Kiireeseen voi aina vedota, mut niin kiire ei ole koskaan etteikö ehtisi käytävillä juoruta ja valittaa siitä että lääkärit ei tee mitään. 

Näin kirjoittaa lääkäri, joka ei arvosta hoitajia.

Vierailija
37/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk lääkärin työ on mukava ma-pe 8-16 duuni, viikonloput vapaat. Palkka kuiteskin noin 5000€.

Vierailija
38/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä tuntisin olevani täysin tuuliajolla, mikäli joutuisin olemaan tk:n potilaana. Onneksi voin asioida suuressa lääkäriasemaketjussa, josta löytyy asiantuntija vaivaan kuin vaivaan. Ellen olisi sattunut naimaan hyvätuloista puolisoa, olisin menehtynyt sydänsairauteeni, joka on ollut minulla aina, ei olisi löytynyt tk:ssa, koska yliopistosairaalasta löytyi dg, pätevän yksityisen kardilogin lähetteellä.Kuinkahan moni potee, jos jonkinlaista vaivaa, mitä ei tk:t rahapulassa edes tutki. Meidän viisikymppiset sydänvaivat eivät ole kaikilla selvinneet lapsuudessa.

Vierailija
39/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kardiologin ...

Vierailija
40/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiinan ja tulirokon aiheuttaja on molempien kohdalla a-streptokokki. Molempia hoidetaan samilla antibiooteilla. Lääkärin ei tarvitse tietää mitään muuta kuin se nieluviljelyn tulos, jossa sanotaan strep-a +

Asiasta narisseen lääkäri on siis toiminut aivan oikein ja lapsi on saanut oikean lääkkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan