Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tk:n henkilökunta on niin osaamatonta?

Vierailija
22.10.2016 |

Ei edes tunne tulleensa ammattilaisten hoitoon, kun ei osata päättää mitä tehtäisiin tai mikä on vikana, jos on joku muu vika kuin flunssa tai korvatulehdus.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tk:ssa on kyllä osaavaa henkilökuntaa.

Vierailija
2/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinulla sitten oli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mitään ei ole tehtävissä.

Vierailija
4/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans tajua, miten tk:hon päätyy ne kaikki kököt tyypit... Kerran kurkkuni oli niin kipeä, että itku tuli, kun yritin puhua. Hoitaja nauroi, että ei voi olla niin kipeä. Kerran selkärangasta oli nikamien välit tulehtuneet. Hoitsu ei uskonut, että sekä on kipeä, eikä päästänyt lääkärille. Yksityiseltä sain sitten avun heti seuraavana päivänä.

Ei onneksi ole tarvinut asioida tk:ssa vuosiin.

Vierailija
5/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt milloinkin ja sukulaisilla myös samaa kokemusta. Jotain on ollut mutta ei tiedetä koskaan mistä johtuu.

Vierailija
6/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat niitä, jotka eivät jaksaneet, kyenneet, uskaltaneet, päässeet koskaan muualle töihin. Eivät uskalla ottaa vastuuta tai haastaa päätään esim. aluesairaalassa, ambulanssissa, keskussairaalassa, yliopistollisessa.

Eivät luultavasti ole uransa varrella olleet missään muualla kehittymässä työssään, koska "muualta" harva todella haluaa kutsumuksesta palata terveyskeskukseen. Pikemminkin tuoreen hoitajan kehitys vie teekootasolta ylemmäs, jos intohimoja on. Opiskellessakin harjoittelut aloitetaan juuri terkkarista.

He ovat paikallaan perushoidossa, jonkun sekin työ on tehtävä. Ne joilla on intohimoa, älliä, rohkeutta, löytävät itsensä muualta. Toivoa sopii, että omalle temperamentille sopiva kolo löytyy.

Itse en jaksa lainkaan esim. vuodeosastotyötä isossa joukossa. Viihdyn mahdollisimman itsenäisenä nopeatahtisessa, tai hiottua tarkkuutta vaativassa työssä. Siksi olen parhaimmillani yliopistollisen päivystyksessä tai tapaturmia hoitavalla teholla. Aloitin työni keskussairaalan päivystyspolilta.

Vierailija
7/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten se asenne, ihan kun joku huvikseen tulisi sinne kököttämään ja heidän aikaansa viemään.

Vierailija
8/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne ainakin tuntuu usein olevan, että lääkärille ei ole mitään asiaa ellei vaiva ole jatkunut jo kauan (ja pahentunut huomattavasti muine lisäoireineen) tai ns. pää kainalossa.

Nimimerkillä "kahden päivän lähes 40 asteinen kuume ja yleiskunnon heikentyminen pitäisi yrittää ensin hoitaa buranalla ja levolla" (kyseessä oli keuhkokuume kun lopulta lääkärille asti pääsin ja lekuri vielä sanoi, että olisi pitänyt tulla paljon aikaisemmin). Huoh.

Vierailija
9/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä palstalla ihmisiä, jotka ovat tk:ssa töissä? Kenties olleet kauankin tai valmistumisestaan alkaen? Mikä teidät sai jäämään sinne?

Vierailija
10/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tällä palstalla ihmisiä, jotka ovat tk:ssa töissä? Kenties olleet kauankin tai valmistumisestaan alkaen? Mikä teidät sai jäämään sinne?

Ihana työyhteisö, samassa paikassa v. 1998 alkaen. En pois vaihtaisi.

Vierailija
11/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ollut missään muualla? Minne menisit, jos jostakin syystä joutuisit jättämään terveyskeskuksen?

Vierailija
12/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ollut missään muualla? Minne menisit, jos jostakin syystä joutuisit jättämään terveyskeskuksen?

Olen ollut muutamassa muussakin terveyskeskuksessa, pisimmillään vuoden verran. Sairaalassa samoin muutamalla erikoisalalla.

Vierailija
13/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a. Juuri diagnosoivat läheiselleni keuhkokuumeen röntgenin perusteella ja laittoivat tk:n osastolle. Siellä sitten makuuttivat viikon. Perjantaina piti katsoa, josko pitäisi siirtää yliopistolliseen, mutta lääkäri unohti käydä katsomassa! Maanantaina sitten joku keksi käydä katsomassa, ja sitten siirrettiinkin yliopistolliseen. Kyseessä ei ollut keuhkokuume vaan niveltulehdus. :D Röntgen oli sotkettu niin, ettei siitä edes olisi mitään pitänyt diagnosoida. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
14/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun töissä sinne ei jäädä, vaan päästään. Potilasmatsku on vaihtelevaa ja osaamistaan voi kehittää aika hyvin. Itse tehnyt myös erityistasolla, ja se alkaa tökkiä nopeasti toitojen tasolla.

Olenko surkea? En tiedä. Toivottavasti en. Huonoa palautetta olen saanut, mutta myös hyvää.

T. Ei sh, lh, lekuri

Vierailija
15/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun töissä sinne ei jäädä, vaan päästään. Potilasmatsku on vaihtelevaa ja osaamistaan voi kehittää aika hyvin. Itse tehnyt myös erityistasolla, ja se alkaa tökkiä nopeasti toitojen tasolla.

Olenko surkea? En tiedä. Toivottavasti en. Huonoa palautetta olen saanut, mutta myös hyvää.

T. Ei sh, lh, lekuri

Potilasmatsku? Potilasmateriaaliksi ei nimitellä ihmisiä - ja mitä sä olet vetänyt? Pääsitkö lääkekaapille?

Vierailija
16/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-lääkärit jäävät terveyskeskuksiin koska siellä on työ niin vaivatonta. Lähetteet vain eteenpäin ja hankala potilas on muiden hoidossa. Ja lääkäreillä ei ole kunnianhimoa enää kouluttautua erikoistumaan, voivat jatkaa helppoa perusduunia tk:ssa.

Vierailija
17/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän pakollinen hoitohenkilöstön haukkumisketju. Täällä palstalla on joku katkera, todennnäköisesti itse hoitajaksi tms. halunnut, reputtanut raukka, joka purkaa katkeruuttaan oikeille hoitoalan ammattilaisille.

Vierailija
18/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei sh, lh, lekuri

Potilasmatsku? Potilasmateriaaliksi ei nimitellä ihmisiä - ja mitä sä olet vetänyt? Pääsitkö lääkekaapille?

No. Toisesta näkökulmasta se on vain materiaalia, muttei tarkoita mitään, kun kohtaan ihmisen. Ihminen yksilönä aina arvokas minulle, oli miten oli ja mitä hyvänsä. En saa jakaa lääkkeitä, eikä omissa Buranaa parempaa tarjolla. Huutelet omia ahdistuksiasi nyt turhaan. Oikeasti.

Vierailija
19/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk-lääkärit jäävät terveyskeskuksiin koska siellä on työ niin vaivatonta. Lähetteet vain eteenpäin ja hankala potilas on muiden hoidossa. Ja lääkäreillä ei ole kunnianhimoa enää kouluttautua erikoistumaan, voivat jatkaa helppoa perusduunia tk:ssa.

Terveyskeskuslääkäreillä on osaamista paljon ja useammalta erikoisalalta kuin sairaalalääkäreillä. Suurin osa potiliaista hoidetaan siellä perusterveydenhuollosta, eikä tehdä lähetteitä eteenpäin, etenkään hankalista potilaista. Yleislääketieteeseenkin voi erikoistua.

Vierailija
20/42 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä lääkäreitäkin? En ole tavannut useampaan vuoteen. Angiina ainakin hoidettiin puhelimella hoitajan kanssa, siitä lähete labraan ja tuloksen varmistuttua reseptin sai hakea luukulta. Vähän jännitti kyllä, kotona kovasti kuumeinen ja kipeä lapsi, jolla iho kirjavana ja kieli tulipunaisena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän