Onko Suomessa kunnollisia gynekologeja?
Mulla ois sellanen tilanne että pitäis mennä ekaa kertaa gynekologille (ikää on 20v jos se jotakuta kiinnostaa) mutta ongelma on vaan se että mistään ei oikein löydy hyvää vaikka olen etsinyt sekä yksityiseltä että julkiselta puolelta. En vaadi mahdottomia vaan haluan vain että gyne on nainen, ammattitaitoinen ja kunnioittaa ihmiselämää. Millekään aborttigynelle en siis todellakaan mene.
Onko niin että Suomessa ei ole sellaista gyneä joka täyttäisi kriteerini vai pitääkö käydä Virossa asti lääkärireissulla? Kokemusteni perusteella terveydenhuolto on siellä ihan ok tasolla ja EU-kansalaisena pääsisin siellä lääkäriin samaan hintaan kuin virolaisetkin.
Jos joku täällä tietää hyvän gynen (joko Suomessa tai Virossa) niin kertokaa. Tiedän kyllä että Virossa on pro-life gynejä ja muutaman tiedot mulla jo onkin mutta saa esittää silti suosituksia.
Kommentit (42)
Voi sua lapsi rukka. Elä nyt vielä muutama vuosikymmen ja ota toivottavasti opiksesi ennen kuin ryhdyt tuomitsemaan yhtään ketään.
Miten te viitsitte vastailla noin tyhmään provoon? Kukaan ei oikeasti voi olla noin idiootti kuin ap esittää.
Huono trolliyritys, yritä illalla uudelleen. Et saa keksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko, että jos menet ihan vaan jollekin random-gynekologille, se tekee sulle välittömästi abortin, haluat tai et?
En tietenkään, enhän mä edes ole raskaana. En vain halua asioida sellaisen lääkärin kanssa jonka mielestä on ihan ok lopettaa syntymättömän lapsen elämä koska se kertoo mun mielestä ihmisestä aika paljon.
Ja sille joka kysyi että miksi mun tarvii mennä gynelle niin mulla on ollut jonkin aikaa kovia kipuja alapäässä ja ne haittaavat normaalia elämää.
Myötätuntoni sinulle, nuori nainen. Kovat menkkakivut ovat kurjia ja kannattaa tarkistaa, että kaikki on kunnossa.
Itse luottaisin enemmän kotimaisiin gynekologeihin.
Voisitko ajatella, että oma terveytesi on nyt tärkein?
Ei sinun kannata miettiä asioista noin ehdottomasti. Mitä väliä sillä loppujen lopuksi nykyhetken kannalta on, onko lääkäri joskus tehnyt abortin tai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko, että jos menet ihan vaan jollekin random-gynekologille, se tekee sulle välittömästi abortin, haluat tai et?
En tietenkään, enhän mä edes ole raskaana. En vain halua asioida sellaisen lääkärin kanssa jonka mielestä on ihan ok lopettaa syntymättömän lapsen elämä koska se kertoo mun mielestä ihmisestä aika paljon.
Ja sille joka kysyi että miksi mun tarvii mennä gynelle niin mulla on ollut jonkin aikaa kovia kipuja alapäässä ja ne haittaavat normaalia elämää.
SInulla ei ole Suomessa muuta mahdollisuutta kuin mennä yleislääkärille.
Otathan muuten huomioon, että naisilla voi puhjeta esim. kystä, ja silloin tarvitsee pikaista leikkausapua yms. kannattaa muuttaa Suomesta pois, koska noissa hätätilanteissa sinua hoitaa sitten henkilö, joka joutuu halusi tai ei, tekemään myös niitä abortteja. toki tietysti voit kieltäytyä hoidosta, mutta silloin et enää ehdi edes lentämällä sinne Viroon hoitoon, vaan se tietää sitten hengen menoa :(
Vierailija kirjoitti:
Buhahaa!
Opettele edes kirjoittamaan gynegologi oikein!
Gynekologi on oikein kirjoitettu tietääkseni, ei suinkaan gynegologi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä kovin mielelläni menisi sellaiselle gynekologille, jonka mielestä laittomat puoskaroinnit ja esim. lainvastaiset aborttien teot henkareilla olisivat parempi asia kuin lailliset, valvotut ja anotut abortit. Itse olen aborttivastainen, kaikki tuntemani lääkärit ovat aborttivastaisia ( siis toivoisivat, että abortteja ei olisi ollenkaan), mutta ne elämän realiteetit kannattaa kuitenkin ottaa huomioon.
Tuollainen gynekologi muuten ei varmaan myöskään kannata kuin naimisissa olevien seksiä ja heillekin ehköisykieltoa.
Ei kukaan varmaan ajattele että henkariabortit olisivat parempi vaihtoehto kuin lääkärien tekemät mutta mun mielestä lääkärien osallistumista ihmiselämän päättämiseen ei kuitenkaan voi perustella millään "elämän realiteeteilla". En ikimaailmassa haluaisi mennä lääkärille joka ajattelee että osallistuminen syntymättömien lasten tappamiseen olisi ok, en vaikka perustelu olisi se että ne lapset tapettaisiin kuitenkin. Lääkärin pitäisi AINA olla elämän puolella ja kieltäytyä tappamasta.
Mun mielestä abortit ovat ihan yhtä hirveitä ja väärin teki ne sitten lääkäri tai joku "wise woman" likaisessa kellarissa ja mun silmisssä näennäisen aborttivastainen gynekologi on ihan yhtä aborttimyönteinen kuin muutkin jos se suostuu tekemään abortteja. Esiaviollisella seksillä ja ehkäisyllä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
- ap:'D Aina yhtä riemastuttavaa lukea näitä nuorten - ah, niin ihanan ehdottomia - mielipiteitä. Olisipa hauska tavata ap vaikka 25 vuoden kuluttua. Että onko mustavalkoiset näkemykset saaneet joukkoonsa yhtään harmaan sävyjä.
Sä se vasta mustavalkosesti ajatteletkin, se että on ehdottomia mielipiteitä ei nimittäin tarkota ettei voisi nähdä harmaan sävyjä. Jos esim. hyvin nuori insestin uhri hankkii abortin hyväksikäyttäjänsä painostamana niin se ei mun mielestä ole silloin yhtä syyllinen kuin esim. aikuinen suostumuksellisesta seksistä raskautunut joka abortoi koska haluaa keskittyä mieluummin uraansa. Molemmissa tapauksissa pidän siis aborttia kamalana ja vääränä tekona mutta abortintekijöiden moraalinen vastuu teostaan on silti mielestäni eri.
- ap
Olen kylläkin mies, mutta abortteja en tee. Tutkimuksen laadusta en anna takuuta, mutta aika varmasti orgasmin tulet saamaan vastaanotollani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkään en olisi halunnut asioida yhtään minkäänlaisten gynekologien kanssa, ei ne tutkimukset niin miellyttäviä ole.
Mutta jos en olisi asioinut, en enää olisi tätä kirjoittamassa. Yhden yliopistollisen sairaalan gynekologit pelastivat mun henkeni ja huolehtivat samalla siitä, että mun lapsillani on yhä äiti ja mun miehelläni yhä vaimo.
Enkä yhtään ole pahoillani siitä, että nämä samaiset gynekologit ovat niitä abortintekijöitä. Eivät he varmastikaan kukaan siitä osasta työtään pidä, mutta hoitavat velvollisuutensa, kuten kuuluukin.
Ei kukaan ihminen suunnittele elämäänsä niin, että teenpä sitten jossakin vaiheessa abortin. Joskus vain elämässä sattuu erilaisia kamalia juttuja. Ja niitä voi sattua aivan jokaiselle meistä.
Silloin ei voi olla kuin iloinen siitä, että Suomen lainsäädäntö on sellainen kuin on, että Suomen naisilla on oikeus päättää omasta kehostaan ja että meillä on hyvin koulutettuja gynekologeja, jotka osaavat hoitaa asian turvallisesti.
Hoh hoijaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Buhahaa!
Opettele edes kirjoittamaan gynegologi oikein!
Gynekologi on oikein kirjoitettu tietääkseni, ei suinkaan gynegologi.
Älä sinä gyglooppi siinä yhtään viisastele!
Aiotko ap hankkia/saada joskus lapsia?
Aiotko siinä tapauksessa käyttää kätilön/lääkärien palveluita niin neuvoloissa kuin synnytyssairaaloissa?
Ihan vinkkinä, että arvaa mitä on kuulunut heidän kaikkien harjoitteluun? Halusi tai ei?
Ap, olet varmaan joutunut käymään nuoren elämäsi aikana lääkärissä, vaikka et gynekologilla olekaan käynyt. Oletko ottanut selvää myös noiden lääkäreiden aborttikannasta?
Ja minä olen sitä mieltä, että joka ikisellä lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja rakastettuna. Mietipä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet varmaan joutunut käymään nuoren elämäsi aikana lääkärissä, vaikka et gynekologilla olekaan käynyt. Oletko ottanut selvää myös noiden lääkäreiden aborttikannasta?
Juu nuo yleislääkäritkin ovat joutuneet harjoittelemaan naistentautien yms. puolella, joutuneet katkaisemaan ehkä ns. vihannekselta ylläpitävät elintoiminnot jne.
Minustkin abortti on hirveää, ja soisin, ettei yhtään olisi.
Sanoisin, ettei Suomessa muunlaisia gynekologeja olekaan kuin kunnollisia. (No, varmaan joukkoon mahtuu joku juoppo tai dementikko, mutta noin yleensä ottaen.)
Meillä on maailmankin mittakaavassa erinomainen lääkärien koulutusjärjestelmä ja erittäin hyvin pätevöittävä erikoistumisvaihe. Rohkein mielin siis aikaa tilaamaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä kovin mielelläni menisi sellaiselle gynekologille, jonka mielestä laittomat puoskaroinnit ja esim. lainvastaiset aborttien teot henkareilla olisivat parempi asia kuin lailliset, valvotut ja anotut abortit. Itse olen aborttivastainen, kaikki tuntemani lääkärit ovat aborttivastaisia ( siis toivoisivat, että abortteja ei olisi ollenkaan), mutta ne elämän realiteetit kannattaa kuitenkin ottaa huomioon.
Tuollainen gynekologi muuten ei varmaan myöskään kannata kuin naimisissa olevien seksiä ja heillekin ehköisykieltoa.
Ei kukaan varmaan ajattele että henkariabortit olisivat parempi vaihtoehto kuin lääkärien tekemät mutta mun mielestä lääkärien osallistumista ihmiselämän päättämiseen ei kuitenkaan voi perustella millään "elämän realiteeteilla". En ikimaailmassa haluaisi mennä lääkärille joka ajattelee että osallistuminen syntymättömien lasten tappamiseen olisi ok, en vaikka perustelu olisi se että ne lapset tapettaisiin kuitenkin. Lääkärin pitäisi AINA olla elämän puolella ja kieltäytyä tappamasta.
Mun mielestä abortit ovat ihan yhtä hirveitä ja väärin teki ne sitten lääkäri tai joku "wise woman" likaisessa kellarissa ja mun silmisssä näennäisen aborttivastainen gynekologi on ihan yhtä aborttimyönteinen kuin muutkin jos se suostuu tekemään abortteja. Esiaviollisella seksillä ja ehkäisyllä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
- ap:'D Aina yhtä riemastuttavaa lukea näitä nuorten - ah, niin ihanan ehdottomia - mielipiteitä. Olisipa hauska tavata ap vaikka 25 vuoden kuluttua. Että onko mustavalkoiset näkemykset saaneet joukkoonsa yhtään harmaan sävyjä.
Sä se vasta mustavalkosesti ajatteletkin, se että on ehdottomia mielipiteitä ei nimittäin tarkota ettei voisi nähdä harmaan sävyjä. Jos esim. hyvin nuori insestin uhri hankkii abortin hyväksikäyttäjänsä painostamana niin se ei mun mielestä ole silloin yhtä syyllinen kuin esim. aikuinen suostumuksellisesta seksistä raskautunut joka abortoi koska haluaa keskittyä mieluummin uraansa. Molemmissa tapauksissa pidän siis aborttia kamalana ja vääränä tekona mutta abortintekijöiden moraalinen vastuu teostaan on silti mielestäni eri.
- ap
Saisko välimerkkejä tuohon lauseeseen? Kamalaa yrittää lukea tuollaista pötköä!!!
Vierailija kirjoitti:
Ja minä olen sitä mieltä, että joka ikisellä lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja rakastettuna. Mietipä sitä.
Oon samaa mieltä, siksi musta onkin ongelmallista että joka vuosi 10 000:lta suomalaislapselta riistetään oikeus syntyä.
Ai mitä? Tarkoitit että oikeus syntyä toivottuna ja rakastettuna toteutuu kun ei-toivotut abortoidaan? Olisit sitten heti sanonut olevasi sitä mieltä että vain toivottujen ja rakastettujen lasten pitäisi saada syntyä.
Ehdottomasti on parempi jäädä syntymättä kuin syntyä ei-toivottuna ja ilman että kukaan rakastaa. Ehdottomasti. Esimerkkejä on aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi ap, kuinka nuori ja naiivi oletkaan.
Elämä opettaa.
t. Mummo 65 v.
Totta kai jos elää jossain relativistisessa "kaikki käy" -kuplassa eikä usko objektiivisiin moraaliarvoihin. Moni sun ikäinen ja vanhempikin on mun kanssa samaa mieltä joten sun ikäsi ei tee sun mielipiteestäsi yhtään merkityksellisempää.
Onneksi on niitä ap:n mielestä aborttimyönteisiä gynekologeja.
Itse olen tarvinnut synnytyksissäni gynekologeja. Jos kukaan ei olisi suostunut julkisella puolella toimimaan, eli tekemään myös niitä abortteja siinä työssään, niin sekä lapseni, että minä olisi kuollut.
He kun eivät voi valita työtehtäviään. Yksityisellä ehkä jonkin verran, mutta helposti sieltäkin potkitaan pois, jos joku toinen joutuu lääkäriasemilla sitten hoitamaan vain niitä asioita, joista saa pahan mielen itselleen pitkäksi aikaa...