Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapset eivät tottele..

Vierailija
22.10.2016 |

Saako vaan luovuttaa ja nostaa kädet ilmaan?!
Kyse ei ole omista lapsista, joten tietenkin saisi nostaa kytkintä.

Auttakaa uusperhe mammaa ja kertokaa että kuinka ihmeessä saadaan kaksi alle kouluikäistä lasta tottelemaan ja edes hiukan kunnioittamaan toisia.
Se on aivan se ja sama mitä näille termiiteille sanoo niin joko a) tulee kaikki sanottu heti toisesta korvasta ulos taikka b) uskotaan semmoset 10sekuntia.
On kokeiltu aresti nurkkaa ja vaikutus hyödytön.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kouluikäisistä kun on kyse, niin nuorin on enetään 5 -vuotias. Tuon maksimissaan viisivuotiaan elämään kuuluu jo vanhempien avioero. Vaikka olisi kokenut sen eron 1-vuotiaana, niin silti menee yli neljä vuotta ennen kuin lapsi on käynyt eron tuomat surut lävitse. Lisäksi on tullut yksi äitipuoli, joka on ollut kuvioissa alle vuoden.

Aika paljon on lapsilla käsiteltävää. Lapset kun käsittelevät ja ilmaisevat pahoinvointinsa monesti riehumalla ja tottelemattomuudella, niin olisi pitänyt lasten isällä ja sinulla jo soittaa varoituskelloja.

Millaista apua lapset ovat saaneet suruihinsa?

Vierailija
62/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurin on oltava kova. Saatana. Meillä lapset tekee niin kuin sanotaan. Piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5h pihalla ja mitä tapahtuu? Sama tottelemattomuus jatkuu... Ja lapset itse halusivat tulla sisälle leikkimään.

Tossa ne nyt karjuu kilpaa ja heittelee lelujaan. Pyysin lopettamaan huutamisen, ei lopeta. Komensin lopettamaan lelujen tahallisen heittelyn, tossa ne edelleen heittelee.

Vierailija
64/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5h pihalla ja mitä tapahtuu? Sama tottelemattomuus jatkuu... Ja lapset itse halusivat tulla sisälle leikkimään.

Tossa ne nyt karjuu kilpaa ja heittelee lelujaan. Pyysin lopettamaan huutamisen, ei lopeta. Komensin lopettamaan lelujen tahallisen heittelyn, tossa ne edelleen heittelee.

Ei voi olla noin avutonta, ei voi.

teitä on kaksi aikuista siellä. jos lapset eivät kykene olemaan teillä keskenään, niin sitten toinen aikuisista on toisen kanssa ja toinen aikuinen  toisen aikuisen kanssa.

Jos heittävät leluja, ja eivät lopeta sitä, niin lelut pois. Olisi pitänyt ottaa jo eikä jättää heittelemään.

Sitten toiseksi olisi pitänyt kysyä, että onko niin, että haluavat heitellä jotain: Tehkää nyt ihmeessä vaikka  sanomalehtipaperista myttyjä, jotka laitatte pakastemuovipussiin, ja pussiin solmu, niin, että siihen jää muovipussista häntä. Anna heitellä niitä heidän omassa huoneessaan. Tehkää kisa. Teipillä lattiaan viiva, ja sitten lapset toiselle puolelle heittämään niitä palloja toiselle puolelle, ja te toiselle puolelle heittämään niitä palloja toiselle puolelle. Kumpikin joukkue siis yrittää saada oman puolensa tyhjäksi. yllätys yllätys, lapset voittavat aina!

Jos käsket jotain, niin huolehdit, että käskyä noudatetaan. parasta on kuitenkin, että ohjaat lapset johonkin muuhun järkevään toimintaan.

Nyt ihan oikeasti soittamaan sinne kasvatus- ja perheneuvolaan!

Vierailija
65/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et siis osaa ottaa leluja varikkoon?

Toisekseen miksi ihmeessä tulitte sisälle, vaikka lapset olisivat halunneet? Aikuiset päättää sisälle tulosta eivät lapset. Jos mielestäsi lapset eivät olleet saaneet vielä kunnolla liikuntaa, niin sitten teidän olisi pitänyt leikkiä jotain yhteistä leikkiä.

Toisaalta kuulostaa, että ovat väsyneitä. Nyt ne lapset kainaloon ja päiväunille, jos ette ole vielä olleet. Luet heille satua ja silittelette niitä lapsia rauhoittumaan. Kaikki lapset eivät osaa rauhoittua itse, vaan tarvitsevat esim. painelukosketusta rauhoittuakseen.

Vierailija
66/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ovat heränneet puoli yhdeksältä ja kello on jo yli kaksi. Tottakai riehuvat, kun ovat päiväunen tarpeessa.

Vierailija
67/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedän työkseni erilaisia lasten ryhmiä: päiväkerhoa, perhekerhoa, lasten jumppia, taidekerhoja yms.

Ihan on tavallista, että 45 minuutin pituisessa jumppatunnilla suurin osaa lapsista noudattavat ohjeita heti, toisille täytyy sanoa 2-3 kertaa ja sitten on heitä, joilla on juurikin  jokin kriisi päällä, joutuu sen 45 minuutin aikana varmistamaan jokaisen pienenkin ohjeen  uudelleen ja uudelleen.

Se on aika erilaista kuin kotona. Nekin lapset ketkä sinun jumpassa käyttäytyvät/ uskovat heti tai 2-3 kerran jälkeen, voivat kotona olla kiljunaurua, pakoon juoksevia, kaikki mahdolliset asiat sotkevia lapsia. Oma rakas uhma ikäinen ei tarhassa ole yhtään uhmaillut, kotona kyllä joka asiasta. Siellä syö aina moitteettomasti, ja muutenkin uskoo. Olen useaan otteeseen kuullut kuinka tuo Pertti on niin kiltti, yhtä hymyä vain aina. Mutta tosiaan täytyy itselle muistuttaa, että ainakin lapsi uskaltaa kotona näyttää tunteitaan. Jos jotain lohduttavaa tähän pikkulapsi aikaan hakee. Monesti tuntuu että on se huonoin äiti kaikki muut saavat lapsensa totteleen, muiden lapset osaavat leikkiä leluilla nätisti, ja itse olen saanut aikaan vain sekasortoa.

Vierailija
68/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, että nyt tulitte sisälle?  Eli olette lähteneet ulos siinä puoli kahdeltatoista. Onko edes lounasta syöty vielä?

Nythän on välipala aika?

Ihan oikeasti, jos ne lapset ovat päivähoidossa, niin te teette kaikki asiat ihan väärinpäin. Aamulla, kun pitäisi olla ukona, nyhjäätte sisällä, päiväunen aikaan käytte ulkona riehumassa. Nyt pitäisi syödä välipalaa, ja hetken päästä mennä sinne ulos.

Se sama rytmi kuin viikolla on todella tärkeää noin pienille!

Vierailija
69/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedän työkseni erilaisia lasten ryhmiä: päiväkerhoa, perhekerhoa, lasten jumppia, taidekerhoja yms.

Ihan on tavallista, että 45 minuutin pituisessa jumppatunnilla suurin osaa lapsista noudattavat ohjeita heti, toisille täytyy sanoa 2-3 kertaa ja sitten on heitä, joilla on juurikin  jokin kriisi päällä, joutuu sen 45 minuutin aikana varmistamaan jokaisen pienenkin ohjeen  uudelleen ja uudelleen.

Se on aika erilaista kuin kotona. Nekin lapset ketkä sinun jumpassa käyttäytyvät/ uskovat heti tai 2-3 kerran jälkeen, voivat kotona olla kiljunaurua, pakoon juoksevia, kaikki mahdolliset asiat sotkevia lapsia. Oma rakas uhma ikäinen ei tarhassa ole yhtään uhmaillut, kotona kyllä joka asiasta. Siellä syö aina moitteettomasti, ja muutenkin uskoo. Olen useaan otteeseen kuullut kuinka tuo Pertti on niin kiltti, yhtä hymyä vain aina. Mutta tosiaan täytyy itselle muistuttaa, että ainakin lapsi uskaltaa kotona näyttää tunteitaan. Jos jotain lohduttavaa tähän pikkulapsi aikaan hakee. Monesti tuntuu että on se huonoin äiti kaikki muut saavat lapsensa totteleen, muiden lapset osaavat leikkiä leluilla nätisti, ja itse olen saanut aikaan vain sekasortoa.

No juuri sitä yritin tuoda esille. Osa noudattaa ohjeita, osalle se uhmailu on ihan luonnollista. Jos on uhmaikä, 6-vuotiaan uhma, huonosti nukuttu yö, perheeseen syntynyt vauva, isä jopa kahden yön työmatkalla, surua, ahdistusta jne. niin vieraskin aikuinen joutuu sanomaan monta kertaa. Kotona sitten samalle lapselle saa sanoa lukuisia kertoja, ja on ihan normaalia, tervettä  ja tavallista :)

Eli on normaalia, että lapset ovat erilaisia. Joillekin riittä vähempi sanominen ja ohjeistus niin harrastuksissa kuin kotona, jotkut tarvitsevat enemmän aikuisilta niiden ohjeiden suhteen niin harrastuksissa ja kotona. Varsinkin kun on alle kouluikäisitä kyse, niin kirjo on todella laaja.

Vierailija
70/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo lapsethan oikein hakemalla hakevat huomiota:(

Kova on isän ikävä.

Vierailija
71/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs ne lapset nyt sitten tekee?

Vierailija
72/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähypenkit ja vastaavat toimivat tosi harvalla.

Vierailija
73/73 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan