Mitähän puoluetta tässä pitää kannattaa, vai perustanko oman?
Luonnonsuojelu on minulle tärkeää. Esim. metsiä pitäisi rauhoittaa huomattavasti nykyistä enemmän. Lihan pitäisi olla kallis luksustuote, koska muuten eläimille ei voi saada kunnollisia oloja. Turkistarhauksen voisi lopettaa kokonaan.
Muuten kuitenkin olen arvoiltani melko konservatiivinen. En halua rajatonta maahanmuuttoa, feminismihörhöilyä tai muuta mitä Vihreisiin liitetään. Moniarvoisuus ja monikulttuurisuus ovat mielestäni asioita joita pitää sietää, mutta käytännön pakosta eikä siksi että se olisi mikään tavoiteltava ihanne. Parempi jos useimmat ajattelevat perusasioista suunnilleen samalla tavalla.
Talouspoliittisesti näen korjattavia asioita, mutta ei mene välttämättä perinteisen oikeisto-vasemmisto akselin mukaan. Esim. perustulon kannattajia löytyy kummastakin leiristä. En ole minkään ääripään kannalla, mutta taloudellista epätasa-arvoa ei pitäisi ainakaan enempää lisätä.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
No kyllä toi lähinnä vihreiltä kuulostaa.
Vihreät on mielestäni nykyään leimallisemmin arvoliberaali kuin ympäristöpuolue. Kysymykset jotka nostavat tuolla leirissä kuumimpia tunteita ovat nykyään ihan muita kuin luonnonsuojeluun liittyviä, ja minua ei joku tasa-arvoinen avioliittolaki paljon kiinnosta. En ole kiihkeästi vastaankaan, en vain näe sitä millään tavalla kiinnostavana kysymyksenä.
No kyllä toi lähinnä vihreiltä kuulostaa.