Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi hellanlettas, kun pitää nyt KIUSAAJAA taas paijata... ”Tarvitaan ymmärrystä, että lapsi on keskeneräinen”

Vierailija
21.10.2016 |

"Tarvitaan ymmärrystä, että lapsi on keskeneräinen. Jos hän tekee sen virheen, että kiusaa, tilanteeseen on puututtava heti tukemalla lasta toimimaan toisella tavalla, ei syyttelemällä"

Just. Ymmärrystä riittää kiusaajalle, ei kiusatulle.

"Kiusaamistapauksissa ei aina ole edes selvää, kuka on kiusaaja ja kuka kiusattu"

Eiköhän se aika usein ole selvää!

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/206675-raju-eristamisen-keino-siirtama…

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin opetan oman lapseni lyömään kiusaajaa takaisin. Tarvittaessa vaikka pesismailalla ja tarpeeksi monesti.

Kyllä se sana sitten kiertää, että ketä ei kannata kiusata.

Paljon mieluummin maksan muutaman tonnin kiusaajan uudesta purukalustosta, kuin että oma lapsi saa kokea vuosien koulukiusaamisen.

Tiedän miltä se tuntuu. Ja tiedän myös että tarpeeksi brutaali väkivalta kyllä lopettaa kiusaamisen.

Vierailija
22/25 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin opetan oman lapseni lyömään kiusaajaa takaisin. Tarvittaessa vaikka pesismailalla ja tarpeeksi monesti.

Kyllä se sana sitten kiertää, että ketä ei kannata kiusata.

Paljon mieluummin maksan muutaman tonnin kiusaajan uudesta purukalustosta, kuin että oma lapsi saa kokea vuosien koulukiusaamisen.

Tiedän miltä se tuntuu. Ja tiedän myös että tarpeeksi brutaali väkivalta kyllä lopettaa kiusaamisen.

Samaa mieltä. Olen sanonu, että ketään ei saa kiusata, jos näin tapahtuu omien lasten toimesta niin asiaan puututaan heti ja sanktio tulee. Jos omia lapsiani kiusataan esim lyömällä niin turpaan vaan takaisin ja kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, ei hyvä. Meillä tehdään jatkossakin ensimmäisestä tönäisystä rikosilmoitus, ja katsotaan sitten kuka jatkaa - poliisi vaiko sossutantat. Tähän asti se rikosilmo on kyllä toiminut hyvin, sillä kiusaaja perheineen joutuu seurantaan ja pienellä paikkakunnalla toimii pelotteena myös muille. 

Ongelma vaan on että nää terroristit ei joudu vastuuseen kun niitä ei voi syyttää.

Ei ne rikosvastuuseen joudu, mutta esimerkiksi lapsen särkyneet silmälasit ja revenneet vaatteet joutuivat korvaamaan. Käsiteltiin siis ihan oikeudessa asti. Kiusaaja oli 8v. Oikeudenkäyntikulut kummaltakin puolelta tulivat myös tuon pojan maksettavaksi (=vanhemmat maksaa).

Mulle on ihan se ja sama, saako tuollainen rikosrekisterimerkintää (ei tietenkään saa, jos alle 15v). Tuomio tuli kuitenkin vahingonkorvauksena + oikeudenkäyntikuluina, on siinäkin lapselle (=vanhemmille) maksettavaa. Soskutantat syynäsi perheen elämää vuoden, kai sekin jonkinlainen helvetti ja häpeä perheelle on.

Mutta toista voi hakata niin paljon kuin huvittaa. Siitä ei joudu vastuuseen

Vierailija
24/25 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. On itseasiassa todistettu myytiksi se uskomus, että koulukiusaaja on aina uhri, kiusaajalla se vasta onkin paha olo, juuri kiusaaja tarvitsee apua ja tukea. Tästä myytistä ja sen kumoamisesta lisää mm. psykologian professorin Liisa Keltikangas-Järvisen kirjassa "sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot". 

Lisäksi kannattaa muistaa, että kiusaamistilanne on uhrille ja kiusaajalle aivan erilainen. Kiusaaja voi saada kiusaamisella valta-asemaa kaverisuhteissa, erilaisia etuja jne. kun taas kiusatulle voi tulla pitkäaikaisia psyykkisiä oireita ja suurta henkistä kärsimystä vielä pitkälle tulevaisuuteen. Lasten tasaveroinen nahistelu ei ole varsinaista kiusaamista, vaan kiusaamiseen määrittelyyn kuuluu, että se kohdistuu aina tiettyyn uhriin, on säännöllistä, valta-suhteet lasten välillä epätasa-arvoiset jne. Joka tällaista kiusaamista alkaa vähätellä tai lässyttää uhrille, että "kyllä molemmissa oli vikaa", "viisas antaa periksi", "yksin ei voi riidellä", niin on kyllä arvomaailma aika vinoutunut.

terveisin psykologi

Ei kai kukaan väittänytkään että kiusaaja on aina uhri tai hänellä on paha olo? Ei kai kukaan ole väittänytkään että sisarusten nahistelu ja kiusaaminen olisi sama asia? Ei sitä vaan aina voi tietää mikä on "totuus", ja kyllä, kiusaava lapsikin tarvitsee apua: jos ei pahan olon poistoon niin empatian ja sosiaalisten taitojen opetteluun, ihan jo niiden tulevien uhrien minimoimiseksi vaikkei itse kiusaajasta piittaisikaan. Vai mitä mieltä on psykologi?

Voi hemmetti mitä roskaa toi tekstisi.

Menetkö tuota samaa lässyttämään vankilaan rikollisille? Sillä koulukiusaajat on rikollisia ja he tekevät sitä vain sen takia koska he siitä pitävät

Vierailija
25/25 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä p*****aa! Kiusaajista on tehty jenkeissä enemmänkin tutkimuksia, ja kyse ei ole mistään ressukoista, jotka kiusaavat pahaaoloaan, vaan päinvastoin lapsista / nuorista joilla on erittäin hyvä itsetunto.

Jaa-a. Kyllä ainakin minun tuntemilleni kiusaajille on sattunut kaikenlaista huonoon itsetuntoon viittaavaa aikuiselämässä. Itsemurhia, rikollisuutta, huumeisiin kuolemista. Siis en mitenkään puolusta kiusaajia, itse olin kiusattu ja tuntui hyvältä aina, kun kuulin kiusaajiin osuneesta paskasta.