Kauneimmat sukunimet
Luetellaan kauniita sukunimiä. Suomalaisia ja ulkomaalaisia.
Kommentit (1283)
Vierailija kirjoitti:
-Jortikka
-Jormanainen
-Finni
-Ruskeepää
-Lerssi
Sukunimiä kysyttiin, ei -elimiä.
Jotkin luontonimet ovat ihan kauniita, kuten Suvijärvi.
Metsätähti taas kuulostaa sille, että nimen keksijä on ehkä yrittänyt vähän liikaa, mutta ei se rumakaan ole.
Metsälampi sitten taas on kamala, siitä tulee mieleen jokin itikkainen liejulampi, johon on perimätiedon mukaan hukutettu kasakka.
No, on sekin nyt parempi kuin Horkka (toisin sanoen malaria)...
Natt och Dag - vanhin yhä hengissä oleva ruotsalainen aatelissuku
Keijama, Kakkinen, no ei niin, Kaunismaa, Seitsamo,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Jortikka
-Jormanainen
-Finni
-Ruskeepää
-Lerssi
Sukunimiä kysyttiin, ei -elimiä.
Sukunimiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Lämpsä
Römpsä
Kyllä minulta pääsi pieni ylimielinen hymähdys sukunimelle Sikiö. Voi luoja miten hirveitä sukunimiä voi ollakaan. Kauniita ovat monet sellaiset, joissa on é. En ole ikinä pitänyt nen-sukunimistä. En ymmärrä mistä on keksitty, että sukunimeen pitää tunkea loppuun NEN. NEN NEN NEN hohhoijaa. Kauniita ovat myös sellaiset tämäntyyppiset: Talvitie (vaikkakin vähän outo. Sopisi enemmänkin tienviittaan), jatkuu
Vierailija kirjoitti:
Ihania sukunimiä. Olisin minäkin mielummin Kiviruusu tai Aalto kuin Auvinen, mutta minkäs teet :D
Minä taas oikein mielelläni olisin Aalto ja melko mielelläni Auvinen. Kiviruusu en haluaisi olla: en tykkää kirjaimista K ja R (enkä äästä tai ööstä, mutta niitähän ei kovassa Kiviruusussa olekaan).
Vierailija kirjoitti:
Jotkin luontonimet ovat ihan kauniita, kuten Suvijärvi.
Metsätähti taas kuulostaa sille, että nimen keksijä on ehkä yrittänyt vähän liikaa, mutta ei se rumakaan ole.
Metsälampi sitten taas on kamala, siitä tulee mieleen jokin itikkainen liejulampi, johon on perimätiedon mukaan hukutettu kasakka.No, on sekin nyt parempi kuin Horkka (toisin sanoen malaria)...
Niin, JOTKIN. Ei Suvijärvi mielestäni ole lainkaan kaunis. No, se Suvi on ok, mutta Järvi - yksi Suomen kielen rumimpia sanoja, maistelkaa nyt sen äänteitä: JÄR-VI.
Huomaan, että useat ihmiset pitävät kauniina erisnimiä, joilla on kaunis merkitys yleisnimenä. Itse en yleensä lainkaan kiinnitä huomiota nimen merkitykseen. Äänteet on se, mihin kiinnitän huomiota. Ja siihen, kuinka hyvin etu- ja sukunimi sopivat yhteen. Viimeksimainittu on minulle hyvin tärkeää. On hauskankuuloista, kun etu- ja sukunimessä on paljon samoja kirjaimia ja erityisen hyvältä kuulostaa, kun niissä on keskenään loppusointua.
Olen aina tykännyt paikkakunnan (vai onko se jokin kylä) nimestä Tuulensuu. Onkohan sitä sukunimenä? Arvaan, että on.
Sandra (ei oo mun oikee nimi)
Vierailija kirjoitti:
Leino on ihana :)
Leino on. Ja vielä ihanampi Laine, kun se päättyy E:hen. Jotenkin E nostaa sanan lopun eteerisesti ylös. (Sanan alussa taas E tekee sanasta LEE-VEE-ÄN.
Sandra
Soisalon - Soininen
Kessunmaa
Karjanmaa
Yli-Karjanmaa
Hiippari, Kalmala, Lahtari, Mannerheim