Kauneimmat sukunimet
Luetellaan kauniita sukunimiä. Suomalaisia ja ulkomaalaisia.
Kommentit (1283)
Britanniasta jossain kohtaa uutisoitiin, että pyrkivät pääsemään eroon tietyistä sukunimistä, esim. Death. Minusta olisi aika siistii, jos sukunimi olisi Death, esim. Mark Death tai Lucy Death. Suomessa kai Kalmanlehto lähinnä vastaa tätä, ei ainakaan muita tule mieleen.
Jos viitsisin vaihtaa sukunimeni täysin uuteen, jota kellään muulla ei ole, valitsisin nimeksi Styx, joka on Kreikan mytologian kuoleman joki. Jos se siis edes menisi läpi.
Mansikka on kaunein sukunimi, johon olen törmännyt.
Purra
Hitler
Kosola
Mussolini
Orpo
Ainakin tuolla pohjoisessa on sukunimi Vittaniemi. Huhu kertoo että siitä väännettiin eri muoto vaihtamalla yhtä kirjainta.
Tykkään oikeasti näistä nimistä:
Korhonen
Mäkinen
Kauneimpia sukunimiä ovat sellaiset jotka liittyvät jotenkin luontoon.
Esimerkkejä:
Teerikangas, Teerikorpi
Kurkisuo, Kurkijärvi
Tuomilehto, Tuomivirta
Pihlajasalo, Pihlajaviita
Vuorensola, Vuorilehto
Sammalkangas, Sammalkorpi
Saralampi, Rantaniitty, Merenlahti
Hanhisuo, Aarresuo
Metsätähti, Siniketo
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi aika siistii, jos sukunimi olisi Death... Suomessa kai Kalmanlehto lähinnä vastaa tätä....
Kuolema ja hautausämaa?
Tanskanmaalla jälkimmäinen, eli Søren Kierkegaard on kirjoittanut jokusen kirjankin...
Vierailija kirjoitti:
kylmänen
Usko Kylmänen ja Anna Mäki tapasivat ensimmäistä kertaa ja esittäytyivät:
– Mä en anna.
– Kyl mä sen uskon.
(Ruusun)lehti -> (Rosen)berg, sinä se varsinainen kielinero olet. Varsinkin, kun Rosenblad on kohtuullisen tavallinen sukunimi.
Tosi moni luonto- tai eläinaiheinen on kaunis. Ei tosin kaikki eläimet ole, mutta ylväät kuten Karhu, Susi, Ilves, Joutsen...