Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksette hankkiudu ylimääräisestä romppeesta eroon vaan haudotte niitä häkkivarastoissa, autotalleissa ja komeroissa?!

Vierailija
21.10.2016 |

Tilaa ei ole kun putkitv vuodelta Seppo on kaapissa, sohvaryhmä autotallissa niin ettei auto mahdu ja häkkivarasto on täynnä, - et edes tiedä mitä, mutta sekaan ei sovi.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen sieltä käyttöön.

Vierailija
2/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tiedä, milloin sitä tavaraa tarvitsee. Ehjää vaikka kulahtanutta sohvaa tai vaatetta on hirveän ikävä heittää pois eikä siitä kukaan mitään maksaisi - ja eihän sitä tiedä, jos joku vaikka sellaista joskus tarvitsee. Lahjaksi saatuja juttuja onkin vaikea heittää pois. Tuntuu ihan samalta kuin kävisi sanomassa päin naamaa, että en minä sinusta tykkää.

En ole hamsteri, mutta todellakin tarvitsisin ammattijärjestelijän apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkitelkkarissa on oikeasti omat puolensa. Resoluutio ei yllä uusien telkkujen tasolle, mutta värit ovat huomattavasti rikkaampia. Paljon syvempi kuva, nämä uudet sylkevät elottoman harmaata höttöä.

Mutta meillä on häkkivarastossa pari sohvapöytää, kun mies aina välillä tajuaa, että lisää pöytätilaa tarvitaan. Ja sitten tajuaa, että nyt tarvitsee lisää lattiatilaa. Tulisi kalliiksi kärrätä kierrätykseen ja ostaa aina uudet.

Vierailija
4/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin yksinkertaista, että hankkiudutaan vain eroon. Se, että käy tavaraa läpi, ei ole mitenkään nopeaa tai helppoa hommaa. Ja esim. kirpparimyynti vie aikaa. Sitten on myös se, ettei kaikkea tavaraa nyt kiertoonkaan kannata laittaa, kun vanhaa voi käyttää uuden korjaamiseen, tai tarvita myöhemmin.

Vierailija
5/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surutta pois vaan, nämä hamstraajat eivät ikinä tarvitse niitä romppeitaan!

Vierailija
6/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

materiaali antaa turvaa, vaikkei varastoissa olevasta tavarasta paljoa saa, jos kaiken turhan möisi pois.

Vierailija
7/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itselläni on kuolinpesän jäljiltä vaikka mitä kuppia, kippoa, kulhoa ja roinaa. Jotenkin se tavaran määrä on lamaannuttavaa. Sitten kun ei ole kovin hyvä haaskaamaan ja heittämään mitään menemään... Pitäisi varmaan organisoida joku kirppiskuvio, mutta sekin tuntuu puuduttavalta ajatukselta.

Vierailija
8/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinähän sen tiedät, mihin kukin tavaraansa tarvitsee.

Vierailija
9/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauteet eivät mahdu sekajäteastiaan. Lähin elektroniikkakeräys on 10km ja bussilla ei pääse lähelle.

Vierailija
10/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitävoi joskus tarvita. Tai niille voi olla joskus tilaa. Tai niistä ei raasi luopua. Tai ei jaksa käydä ajatuksella läpi. Sitä paitsi, omapa on varastoni, mitä se muille kuuluu?

Vierailija
11/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on katsos niin paljon töitä ja kiirettä, että ei yksinkertaisesti ole aikaa perata romppeita ja myydä niitä kirpparilla ja kierrättää. Vapaa-aika on arvokasta ja silloin tehdään muita juttuja. Lomat menee yleensä reissussa.

Joskus olen myös tehnyt hyviä löytöjä vanhoista kätköistäni. Raskauksien jälkeen oon laihtunut 15 kiloa ja onneksi en ole heittänyt vanhoja vuosien takaisia vaatteitani pois, koska nyt ne on taas hyviä! Kalliiksi olisi tullut...

Mutta toisaalta olet oikeassa, meidän pitäisi perata tavaroita ja vähän on aloitettu, koska on tarkoitus muuttaa ens vuonna. Mutta. Se on meidän asia eikä kuulu sulle! :-)

Vierailija
12/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täynnä samoja tekosyitä, joita kaikki hamsterit viljelee ja pitää tosina.

Vierailija
13/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinähän sen tiedät, mihin kukin tavaraansa tarvitsee.

No hyvin epätodennäköistä että vanhaa kopiokonetta, tuplarattaita, mummon täkkejä, jalkalamppua 80 - luvulta, rikkinäistä kuntopyörää, lapsuuden aikaisia koulukirjoja, pieneksijääneitä laskettelumonoja ja auton-liesituulettimen-hammasharjan-uunin-imurin- (ei voi tietää!!) varaosia.

Mutta hamsteri hautoo poskissaan.

Vierailija
14/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän säilömisen tiettyyn rajaan asti mutta oikeesti, tosi monella on ihan liikaa hamstrattuna. Omista tutuista voi antaa tällaisia esimerkkejä:

-vintillä 2 muuttolaatikollista "remonttivaatteita", ihan täyteen pakattuja ja lisää kannetaan sitä mukaan kun vaatteet kulahtaa. Kyseinen hlö on viimeisen 5 v aikana maalannut yhden huoneen seinät, muut remontit on hoitaneet ammattilaiset. Mökkiäkään ei ole, tai muuta tarvetta rönttövaatteille. Eiköhän siis pärjäisi vähemmälläkin.

-yksillä on "romuhuone" täynnä jos jonkinlaisia kuntoilulaitteita, keittiökapineita, ylimääräisiä kulahtaineita huonekaluja jne. Mitään ei ole haettu käyttöön viimeisen 15 v aikana, mutta tutuille kyllä ollaan tyrkyttämässä ja välillä ihmetellään kun ei kennellekään kelpaa.

-laatikkokaupalla ikivanhaa kosmetiikkaa. Eihän sitä tiedä koska taas haluaa käyttä sitä 80-luvulla ostettua sinistä ripsiväriä tai 90-luvulla hankittua hajuvettä.

Sepäs muuten onkin hauskaa kun joutuu selvittämään tällaisen ihmisen jäämistöä. Ei mene ihan päivässä tai parissa ja se roskiin menevän tavaran määrä on jotain ihan järkyttävää. Sanotaan vielä että olen todellakin kierrätyksen ja uusiokäytön kannattaja (olen mm tehnyt vanhoista farkuista useammankin kassin), mutta ei siihenkään nyt ihan kaikki sovi.

Vierailija
15/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on katsos niin paljon töitä ja kiirettä, että ei yksinkertaisesti ole aikaa perata romppeita ja myydä niitä kirpparilla ja kierrättää. Vapaa-aika on arvokasta ja silloin tehdään muita juttuja. Lomat menee yleensä reissussa.

Joskus olen myös tehnyt hyviä löytöjä vanhoista kätköistäni. Raskauksien jälkeen oon laihtunut 15 kiloa ja onneksi en ole heittänyt vanhoja vuosien takaisia vaatteitani pois, koska nyt ne on taas hyviä! Kalliiksi olisi tullut...

Mutta toisaalta olet oikeassa, meidän pitäisi perata tavaroita ja vähän on aloitettu, koska on tarkoitus muuttaa ens vuonna. Mutta. Se on meidän asia eikä kuulu sulle! :-)

Voi. Minä teenkin 4 kertaa vuodessa suuremman inventaarion tavaroiden suhteen, niin ei pääse paisumaan homma mahdottomaksi. Käytän näihin yleensä lomapäiviä. Tunneon mahtava kun tilaa on ja turha tavara on pois pyörimästä nurkista.

Kokeilisitte edes.

Vierailija
16/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Minulla on taatusti häkkivarastossa tavaraa joita en puoliakaan enää tule tarvitsemaan, en vaan raaski heittää poiskaan ja muille ne ovat arvottomia.

Vierailija
17/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi. Minä teenkin 4 kertaa vuodessa suuremman inventaarion tavaroiden suhteen, niin ei pääse paisumaan homma mahdottomaksi. Käytän näihin yleensä lomapäiviä. Tunneon mahtava kun tilaa on ja turha tavara on pois pyörimästä nurkista.

Kokeilisitte edes.

Kyllä minä olen siivonnut ylimääräisiä tavaroita pois nurkista, mutta en minä siitä mitään mahtavia fiiliksiä ole saanut.

Vierailija
18/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viimeiset 2 vuotta tehnyt juuri tätä. Siivonnut ja pistänyt kiertoon kaikenmaailman romua ja härpäkettä. Fyysinen ja henkinen kaaos alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Kyllä se on niin, että sekasorto kaapeissa lisää myös sekasortoa mielessä.

Suosittelen lämpimästi, hankkiutukaa eroon turhasta romusta. Se todella voimaannuttaa ja kirkastaa ajatuksia. Vapauttava fiilis.

Vierailija
19/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilisitte edes.

Kyllä minä olen siivonnut ylimääräisiä tavaroita pois nurkista, mutta en minä siitä mitään mahtavia fiiliksiä ole saanut.

Toiset saavat kiksit hamstraamisesta (en ymmärrä), toiset avarasta, helposti puhtaanapidettävästä ja siististä kodista (ymmärrän).

Vierailija
20/76 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo käynyt läpi kesämökin, ja noin puolet kaupunkikodista. Aika homma tosiaankin, mutta mielettömän palkitsevaa! Mökillä on estettistä ja helppoa, on siistiä aina eikä tarvitse käyttää ylimääräistä aikaa siivoamiseen. Kaupungissakin on jo aika mukavan näköistä ja nykyään vähemmällä siivouksella saa parempaa jälkeä aikaan. Ja mikä parasta, ensi kesänä ei tarvitse käyttää yhtään lomapäivää enää tavaroiden perkaamiseen ja niistä eroon hankkiutumiseen, sillä siihen mennessä kaikki komerot on läpikäyty! Tietty pitää jatkossakin olla tarkkana, ettei mitään ihmeempiä kerry taas nurkkiin. Mutta en se silti ihan eri juttu, kuin perata kuolinpesää ja omia 30 vuoden keräelmiä. Aivan järkyttävää, että joutuuu läpikäymään jonkun toisen keräämät kamavuoret, se on todellakin epäreilua, jättää toisten taakaksi kaikenmaailman rojua ja rikkinäistä kakkaa.