Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan eroon vapaaehtoisesta eläkevakuutuksesta!!

Vierailija
21.10.2016 |

Taas tuli kirje pankilta, että työeläkelain muutosten vuoksi tulee muutoksia maksettavan eläkkeen nostovuosiin. Kuinkahan monta kertaa ne ehtii muuttaa näitä, ennen kuin eläkeikä koittaa? Haluan eroon koko sopimuksesta ja nostaa rahani pois. Miten onnistuisin tässä? Eikö nämä jatkuvat sopimusmuutokset anna oikeutta irtisanomiseen? Ei vissiin. :( Onko av-palstalaisilla kokemuksia asiasta?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kyllä pizzaa ja kebabia saisi aika paljon 70000e / 50000e :lla

Lisäksi saisi kropan rantakuntoon 😃😀👍

Vierailija
22/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta otti oikeasti avioeron päästäkseen vakuutuksesta eroon. Sopivan ajan kuluttua menivät uudelleen naimisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pankin kautta, voin tiputtaa maksun määrän minimiin tai lopettaa maksamisen kokonaan. Ulos et rahoja saa kuin vasta eläkkeellä.

Minä juuri eilen tarkastin oman rahastoon sidotun eläkevakuutuksen, on tuottanut jo yli 6000 euroa noin kymmenen vuoden aikana. Ihan ok, tuotot ovat huomattavasti suuremmat kuin kulut vaikka kaikki aina valittaa miten huonosti nuo tuottaa. Tuli aikoinaan valittua hyvä rahasto.

Ja tiedoksi niille jotka tulevat nilittämään kuinka paljon enemmän olisin saanut suorilla sijoituksilla: Toki olen sijoittanut muutenkin tuon eläkevakuutuksen rinnalla, salkun arvo on viisinumeroinen.

Vierailija
24/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tymyydestä yleensä sakotetaan!

Huomasin. "Tymyydestä" 

Vahingonilo on iloa puhtaimillaan. Sinä pyyhkinyt persettä rahoillasi ja minulla on hukassa yksi kirjain. Kumpi on tyhmempi toistaan?

Ja taas. "puhtaimillaan" = puhtaimmillaan. Taisit viedä voiton.

Olet väärässä se on puhtaimillaan.

Ja toinen juntti. Mistä teitä sikiää...

Vierailija
25/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin eläkevakuutusrahaston lopettamista. Tuotto on kyllä ollut aika hyvä, mutta epäilyttää saanko rahoja koskaan itselleni, kun eläkeikääkin nostetaan koko ajan. Olen nyt työttömänä ja työttömyys on yksi peruste rahaston lopettamiselle, mutta onko tosiaan niin, että rahoja ei saa pois kuitenkaan? Kyseessä siis ps-tili.

Vierailija
26/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait kukaan enää mene halpaan? Tommosia paskoja!

Jos kuolee ennen eläkeikää. Koko "potti" jää valtiolle.

Höpö höpö, miten niin valtiolle? Useimmissa on automaattisesti kuolemantapausturva, jolloin kertynyt vakuutus menee omaisilla.

Sulla ei sitten ole minkäänlaista käsitystä, mitä vakuutukseen maksetuille rahoille tehdään? Ihan muutama hassu prosentti (alle 5%) rahastoidaan ja yli 95% menee nykyisten eläkkeiden maksuun. Rahastoille voi sitten käydä huonosti, kuten esmes niille Kreikkaan sijoitetuille. Laske siitä mitä on jäljellä, kun eläkeikäsi koittaa.

No, just minähän se väärässä olin? Kyseessä oli vapaaehtoinen eläkevakuutus. Se mitä tuossa yllä höpötät on kyllä pakollista eläkevakuutusta koskevaa.

Vierailija
27/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin rahani pois eläkevakuutuksesta juurikin sen vuoksi, että voisin sijoittaa rahani "tavallisiin" sijoitusrahastoihin, joissa minulla myös on rahaa kiinni. Menin eläkevakuutushuumaan mukaan 2000-luvun alussa ja silloisella ymmärryksellä se tuntui hyvältä ajatukselta. Enää en moiseen tokikaan haksahtaisi. 

Sen jälkeen sopimusehdot on kuitenkin muuttunut varmaan 5 kertaa. En pidä tällaisesta yksipuolisesta sopimusten muuttelusta, ja sen vuoksi tahtoisin rahat pois. En enää hetkeen ole eriä maksellutkaan.

AP

Vierailija
28/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuossa saiturin blogia, ja hän sanoo siellä näin:

"Eläkevakuutuksen maksujen lopettaminen on erinomaisen helppoa. Ilmoitat vain vakuutusyhtiölle kirjallisesti sopimusnumerosi ja henkilötietojesi kera, että keskeytät maksut määräämättömäksi ajaksi alkaen välittömästi.

Todennäköisesti vakuutusyhtiö lähettää sinulle jälkikäteen kyselyn, jossa vaaditaan tietää milloin jatkat maksujen maksamista. Tähän ei tarvitse reagoida."

Kommentti on tosin vuodelta 2009, joten en tiedä onko asiaan tullut muutoksia. Muuten mahdollisuutena on vain puolison kuolema, avioero tai pitkä työttömyys.

Vierailija
29/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsimme eroon, kun siirtyi toiselle firmalle ja sittemmin ehtoja muutettiin. Oli pari kk aikaa hoitaa juttu. Yritettiin salata tieto tästä mahdollisuudesta.

Vierailija
30/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait kukaan enää mene halpaan? Tommosia paskoja!

Jos kuolee ennen eläkeikää. Koko "potti" jää valtiolle.

Mun rahat ainakin menee lapsille, mikäli kuukahdan keskenkaiken.

Eläkevakuutuksessa kysytään mahdolliset edunsaajat kuoleman varalle.

Vierailija
31/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pankin kautta, voin tiputtaa maksun määrän minimiin tai lopettaa maksamisen kokonaan. Ulos et rahoja saa kuin vasta eläkkeellä.

Minä juuri eilen tarkastin oman rahastoon sidotun eläkevakuutuksen, on tuottanut jo yli 6000 euroa noin kymmenen vuoden aikana. Ihan ok, tuotot ovat huomattavasti suuremmat kuin kulut vaikka kaikki aina valittaa miten huonosti nuo tuottaa. Tuli aikoinaan valittua hyvä rahasto.

Ja tiedoksi niille jotka tulevat nilittämään kuinka paljon enemmän olisin saanut suorilla sijoituksilla: Toki olen sijoittanut muutenkin tuon eläkevakuutuksen rinnalla, salkun arvo on viisinumeroinen.

Sama "vika" itsellä!

Vierailija
32/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiölle rahan antaminen on kuin kusisi omaan kaivoonsa.

Vierailija
33/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noissa ole mitään järkeä: ainoa hyötyjä on vakuutuksia myyvä taho...

Vierailija
34/35 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäkää muuten vain vaikka säästötilille rahaa. Ei kannate eläkevakuutukseen sitoa jo kerran verotettua tuloa. Sit saa taas maksaa veroa kun on noston aika. Itse tein virheen aikanaan ja otin eläkevakuutuksen. Avioeron yhteydessä lakkautin sen ja maksoin älyttömät verot. Osa meni ansiotuloksi ja osa pääomaverolle..

Vierailija
35/35 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta heräsin että minullahan on tuollainen ikivanha työnantajan vapaaehtoinen eläkevakuutus, minne ei ole maksujakaan maksettu enää aikapäiviin.

Oliko nyt tosiaan ainoa tapa saada rahat ulos mennä ensin naimisiin ja sitten erota?