Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millon viimeksi olet halannut tai koskettanut toista ihmistä?

Vierailija
21.10.2016 |

Mä olen halannut viimeksi vuosi sitten ja jos kättely lasketaan koskettamiseks niin kolme kuukautta sitten

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asperger, joten en pidä koskettamisesta. En muista milloin olisin viimeksi halannut ketään. Jos joku yrittää halata, juoksen karkuun. En myöskään tykkää kätellä.

Tämän muuten olen oppinut vasta aikuisiällä, ettei halaaminen ole kaikille todellakaan ok. Meidät kasvatettiin siihen ärsyttävään tapaan, että aina piti halata, jos oltiin kylässä, sukulaisissa tms., niin halattiin tavatessa, hyvät yöt ja lähtiessä. Halusi tai ei, halata piti. 

Nyt olen onneksi oppinut, etteivät kaikki pidä siitä ja on kohteliasta kysyä, saako halata, eikä vain kapsahtaa kädet ojossa kaulaan. En tosin itsekään koe tarvetta halata kovin herkästi, siis totta kai omat läheiset ja perhe (se tapa elää mutta on myös luontevaa), mutta en esim. onnitellessa halaa, jos yhtään vieraampi.

Olen opettanut myös omalle lapselleni, että oikeus koskemattomuuteen ulottuu myös häneen, ei ole pakko halata mitään hyvänyönhaleja kellekään, jos ei itsestä tunnu siltä. 

Vierailija
22/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asperger, joten en pidä koskettamisesta. En muista milloin olisin viimeksi halannut ketään. Jos joku yrittää halata, juoksen karkuun. En myöskään tykkää kätellä.

Tämän muuten olen oppinut vasta aikuisiällä, ettei halaaminen ole kaikille todellakaan ok. Meidät kasvatettiin siihen ärsyttävään tapaan, että aina piti halata, jos oltiin kylässä, sukulaisissa tms., niin halattiin tavatessa, hyvät yöt ja lähtiessä. Halusi tai ei, halata piti. 

Nyt olen onneksi oppinut, etteivät kaikki pidä siitä ja on kohteliasta kysyä, saako halata, eikä vain kapsahtaa kädet ojossa kaulaan. En tosin itsekään koe tarvetta halata kovin herkästi, siis totta kai omat läheiset ja perhe (se tapa elää mutta on myös luontevaa), mutta en esim. onnitellessa halaa, jos yhtään vieraampi.

Olen opettanut myös omalle lapselleni, että oikeus koskemattomuuteen ulottuu myös häneen, ei ole pakko halata mitään hyvänyönhaleja kellekään, jos ei itsestä tunnu siltä. 

Tämä on täysin kulttuurisidonnaista. Mielestäni Suomessa ei todellakaan halata tai kosketeta liikaa. Jos on jokin asperger, niin ok. Mutta varautukaa siihen, että ulkomailla tervehdysrituaaleihin miestenkin kesken kuuluvat halit ja poskisuudelmat. Sinua pidetään törppönä ja junttina, jos kieltäydyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko se, jos harrastaa taistelulajia, jossa tulee jonkin verran fyysistä kontaktia? Jos lasketaan, niin viimeksi eilen. Ja halasin eksää viime viikolla... Tai se halasi minua. Tuntui yhtä kiusalliselta kuin suunnilleen kenen tahansa halaaminen, mikä taitaa tarkoittaa, että olen päässyt hänestä lopullisesti yli.

Sitä ennen olen varmaan hieronut äitini niskaa joitain viikkoja sitten.

En oikein kovin helpolla päästä ihmisiä kosketusetäisyydelle, enkä mielelläni halaile edes kavereita/sukulaisia jne. Mutta sitten jos olen parisuhteessa, olen suunnilleen koko ajan toisen iholla...

Vierailija
24/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenjäseniä tule kyllä halailtua päivittäin, tai viikottain nyt vähintään. Miestä ja nuorimmaista halasin tänä aamuna.

Ihan perheen ulkopuolista halasin varmaan joitain viikkoja sitten kun tapasin ystäviäni, eilen kättelin pojan hoitajaa.

Vierailija
25/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen halasin siskoa ja nukkumaan mennessä pussasin miestäni. Lähes joka päivä tulee oltua kosketuksissa ihmisten kanssa. Jos ei ole ihmisiä lähettyvillä niin silittelen mun lemmikkieläimiä.

Vierailija
26/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän viikon keskiviikkona halasin ennen ja jälkeen oikeudenkäyntiä asiakastani. Usein halaan asiakkaita, jos ovat hermona asiastaan. Monia itkettää tai ovat muuten paniikissa. Normaalia tuo halaaminen mulle. En tietenkään kaikkia. Kättelen tietenkin kaikkia.

Fatalji

Täsmennän sen verran, että lapsuudessa ei halailtu yhtään. Halaus tuli perheessä vasta sitten, kun olin muuttanut opiskelemaan ja ollut kauan pois.

Tuo, mitä tarkoitan, että normaalia tuo halaaminen mulle, on se, että nykyään halailen. Täysin vieraita opin halaamaan, kun 10 v sitten perustin oman toimiston ja asiakkaat joutuvat avautumaan mulle todella vaikeistakin asioista. Kun näkee, että toisella on todella paha olla, on luontevaa halata heitä. Se jotenkin tyynnyttää sen itkun ja saa asiakkaan mielen rauhoittumaan, kun hän ymmärtää, että tuo ihminen (minä) on samalla puolella ja haluaa auttaa.

Fatalj

27/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut useita vuosia Italiassa, joten halailu, suukottelu ja yleensä koskettaminen on erittäin yleistä. Olen kyllä saanut taas huomata, että Suomessa ei näin ole. Halaillaan vain ydinperheen kesken. Onneksi ystäväpiirissä on niitä, jotka eivät pelkää koskettaa. Lemmikkejä ja kavereita tulee halailtua usein, perhettä ei ole enkä sitä kaipaa.

P.S. Vauvan ja äidin symbioosi on kyllä ihmeellinen juttu, sitä olen saanut sivusta seurata. (Ei kiitos omaa vauvaa.)

Siis tykkäätkö sä kosketuksesta vai et?

Musta vaikuttaa tän perusteella että olet melko hukassa maailmassa..

Vierailija
28/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomiestä tänä aamuna ja joka päivä, kun yleensä halausetäisyydellä olemme, mutta ketään muuta en ole koskettanut aikoihin enkä edes halua. No kesällä veljeni lapset (6 ja 3 v.) tulivat oma-aloitteisesti syliini. Mutta tuntemattomampia ihmisiä en halua halata tai koskettaa muutenkaan.

Vierailija
29/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole halannut koskaan ketään, koska en ole läheisriippuvainen raukka, joka tarvitsee toisia ihmisiä tai heidän kosketustaan mihinkään.

Vierailija
30/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna kahta lastani halasin, kun tulivat herättämään.

Vierailija
31/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko ollut tossa 10min sitten, kun tokaluokkalainen kiipesi innoissaan mun syliin esittelemään omia hienoja piirtämiään aikaansaannoksiaan. Siinä sitten halailin poikaa ja annoin pusuja. 😍

Miksi vitussa annat lapsesi pinnata koulusta, kun nythän koululaisten pitäisi olla juuri siellä koulussa?

Vierailija
32/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä. Tänään seuraavan kerran, kun tapaan taas miesystävääni. Olen ollut tämän viikon flunssassa, joten ystävät ja työkaverit eivät ole halunneet minua lähelleen :-)

Vierailija
33/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halasin tänä aamuna aviomiestäni. Minulla on tänään vapaapäivä ja mieheni on yrittäjä. Yrityksen toimisto ja varasto on kotona.

Vierailija
34/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään. Halasin miestäni. Jos sitä ei lasketa niin toissapäivänä kun kättelin uutta pomoani. 

Vierailija
35/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairas! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko ollut tossa 10min sitten, kun tokaluokkalainen kiipesi innoissaan mun syliin esittelemään omia hienoja piirtämiään aikaansaannoksiaan. Siinä sitten halailin poikaa ja annoin pusuja. 😍

Miksi vitussa annat lapsesi pinnata koulusta, kun nythän koululaisten pitäisi olla juuri siellä koulussa?

Osalla on syyslomaviikko, aasi 😉

Vierailija
36/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla on syyslomaviikko, aasi 😉

Mutta juurihan lapsilla oli syyskuun lopulla perunannostoloma ja sen jälkeen koulu jatkuu ilman lomia jouluun asti. Eli selvästi teillä lapsilla on omaa lomaa.

Vierailija
37/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halasin ja suukotin tyttöystävääni viime torstaina tämän lähtiessä matkalla. Kättelin yhtä asiakasta töissä eilen.

Vierailija
38/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna halailin puoli tuntia puolison kanssa sängyssä ennen nousua. Eilen työkaveri teki minulle letin, ja sitä edellisen kerran toinen työkaveri taputti olalle töissä ehkä kolme viikkoa sitten. :D

Hauskinta tässä on se, että VIHAAN kosketusta ja minulle riittää oman puolison kosketus, muilla ei ole asiaa edes olalle taputteluun.

39/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken kun mä menin lääkäriin ja mies lähti toiseen suuntaan töihin. Tai oikeastaan nojasin häneen rullaportaissa hänen "halausotteessa" ja hän silitti hiuksiani jos tarkkoja ollaan.

Vierailija
40/47 |
21.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän kyssärin vois heittää mun miehelle. Viimeksi koski mua 1,5 vkoa sitten kun rakasteltiin. Seuraavan kerran varmaan viikonloppuna jos rupeaa haluttamaan. Muuten ihana mies mutta ei halaa ikinä ellei ole pakko:(